Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 01:44
  #3157
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Äldre kvinnor? Kanske — om de inte är alltför gamla.

Tjocka tjejer? Nej.

Utländska tjejer? Visst, men bara i Sverige, eftersom jag som sagt inte har råd att och inte kan resa.

Så inga tjocka tjejer? Är tjej, iofs inte tjock själv men min solidaritet ligger ändå först hos kvinnor, och det var fan droppen Markus... Du vet att du är helt outad här va? Den här tråden kommer finnas för evigt för alla tjejer att hitta. Fattar du hur många tjejer som skulle lägga benen på ryggen om de visste att du ratar tjocka tjejer rakt av?

Jag bor i samma stad som du och är aktiv i de flesta föreningar som rör autismspektrumstörningar. Samtliga tjejer där kan du anta att jag redan varnat. De kommer inte ta i dig med tång.
2018-08-04, 03:22
  #3158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Så inga tjocka tjejer? Är tjej, iofs inte tjock själv men min solidaritet ligger ändå först hos kvinnor, och det var fan droppen Markus... Du vet att du är helt outad här va? Den här tråden kommer finnas för evigt för alla tjejer att hitta. Fattar du hur många tjejer som skulle lägga benen på ryggen om de visste att du ratar tjocka tjejer rakt av?

Jag bor i samma stad som du och är aktiv i de flesta föreningar som rör autismspektrumstörningar. Samtliga tjejer där kan du anta att jag redan varnat. De kommer inte ta i dig med tång.
Haha det här är det löjligaste jag läst på länge. Du är inte tjock.. Vem försöker du lura? Ingen mentalt frisk, smal människa skulle reagera som dig.
Varför skulle det vara fel att rata fula tjejer? Ratar inte du fula killar?

Ditt hot om att ”varna” autismtjejerna är inget annat än ren ondska. Varför ska du gå ur din väg för att sabotera för Markunator? Vad har han gjort dig annat än kalla tjockisar fula?

Innan du svarar med att ”tjocka tjejer kan faktiskt vara snygga” - nämn 1 tjej över 80kg som är högre än 5/10 i snygghet.

Till Markunator: Oroa dig inte, ingen tjej kommer dissa dig för att du inte finner tjocka tjejer snygga. I stort sett ingen tycker de är snygga
2018-08-19, 21:39
  #3159
Medlem
Hej alla, ledsen att jag inte har skrivit här på ett tag. Jag kan bara inte bry mig om den här tråden särskilt mycket längre. Fast det kanske jag borde?

Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Du tar kontakt med tjejer på dejtingsidor och pratar med dem om de gillar dig vill de se dig och bi träffas antingen stannar du hos henne eller så bokar du hotell. Det finns hotell som tar 100 kronor natten. Om hon är villig att sova över med dig och överhuvudtaget vill vara ensam med dig innebär det att hon vill ha sex.

Jag har försökt med dejtingsidor jättemycket. Går inte. Jag är för oattraktiv och för tafatt och för okunnig.

Citat:
Du måste förändras radikalt. Annars blir du aldrig av med oskulden.

Vad är det som jag måste förändra "radikalt" med mig själv, enligt dig? (Nej, jag kan inte specifikt minnas nåt som har sagts i tråden, och dessutom så vet jag inte vad exakt det är som just du syftar på.)

Citat:
Våga resa så långt plånboken räcker.

Varför ska jag resa om jag inte har någonstans att resa?

Citat:
Säga till kvinnor du gillar att du gillar dem.

Nej.

Citat:
Om du inte kan bli kär är din enda utväg att gå till en hora och betala avgiften.

Nej.

Citat:
Sedan är det märkligt att han aldrig har varit kär.

Varför är det märkligt? Förklara, tack.

Citat:
Har Markunator aldrig tyckt att en tjej varit så speciell att du har fått utlösning bara av att försöka prata med henne. Aldrig drömt om en tjej på nätterna? Om du har något av detta har du varit kär. Om du faktiskt blir av med oskulden kommer du att inse det.

Jag har aldrig någonsin känt någonting som ens liknar nåt av det där för någon tjej, nej. Jag tror inte ens att jag kan det.

Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Hur går det här ihop med att du "inte har tid" att testa tipsen, råden och förslagen du får av oss användare i tråden?

För att jag inte har lust eller ork.

Citat:
Som dina föräldrar, som inte ens får respit som pensionärer, utan får ta hand om sin vuxenbebis istället.

De får visst respit, massor av det, eftersom jag bor själv nu. Kan en vuxenbebis ens bo själv?

Citat:
Jag tror inte att du förstår att [Illa[/i] människor måste börja i någon ände och det är i nio fall av tio den änden som innebär ett tråkigt och/eller monotont och slitsamt jobb, i syfte att få ihop arbetslivserfarenhet och därmed förbättra möjligheterna till en bättre lön och att bli attraktiv för framtida arbetsgivare, med roligare jobb att erbjuda.

Ja, förhoppningsvis så kan MISA hjälpa mig med att få ett sånt.

Citat:
Och för den som skaffar sig en högre utbildning än gymnasiet så ökar (eller garanterar, beroende på branch) möjligheterna till jobb inom det området eller yrket man vill ha.

Det kan inte jag göra, eftersom jag inte vet vad jag vill bli.

Citat:
Och även då så kräver så gott som alla arbetsgivare tidigare arbetslivserfarenhet. Och det är som sagt aldrig försent till det, även om en ålder av 27 år är sent ut.

Jag vet inte hur man hittar ett jobb på egen hand. Jag fattar inte hur man ens beter sig åt.

Citat:
Vad är det egentligen du är sjukskriven för?

Vet inte.

Citat:
Eller är det som de sex åren du bodde hemma och plockade ut bostadstillägg som dina föräldrar sparade undan på ett sparkonto till dig?

Det var inte så det låg till. Jag hade fel när jag sa det. Jag betalade mina föräldrar för att bo hos dem (tror jag att det var).

Citat:
Det här är en herre som sitter och hoppas på att få direktkontakt med någon brud här som kommer hem till honom och tar oskulden.

Nej.

Citat:
Ser man en bibliskt lång tråd om sitt missnöje med att vara oskuld som en framgång, så är det nog inte hjälp man är ute efter, utan något annat.

Jag ser det inte alls som en framgång.

Citat:
Han vill inte ens testa på Samhall för att det är för "muppar" (eller något liknande nedsättande ord, minns inte exakt).

Jo, det kan jag visst. Dock är jag på MISA nu. Dessutom så tror jag inte att jag ens är inskriven på Arbetsförmedlingen just nu, vilket jag tror innebär att jag inte kan vara på Samhall.

Citat:
Det viktiga i sammanhanget är inte ett Markus skaffar sig ett lönejobb, utan att han skaffar sig en sysselsättning (även om det bara är några timmar i veckan), så att han kommer ut och utvecklas som människa.

Ja, jag håller med. Jag kommer att kunna praktisera fler timmar i veckan när hösten börjar (har inte gått nu på sommaren på den praktikplats där jag har varit). Och jag ska dessutom försöka mer med Habiliteringen, träffpunkter, och åtminstone två-tre olika asperger/autismföreningar. (Väldigt lite är öppet på sommaren, nämligen.)

Citat:
Det är plågsamt uppenbart att de åtta åren som passerat framför datorn sen studenten inte har lett till något positivt för varken hans mående eller personliga utveckling.

Ja, jag har inte bara gjort det. Jag har försökt med att både plugga och praktisera under de åtta åren. Ingenting har dock gått, eftersom jag är så feg och socialt inkompetent, och eftersom jag inte har nån aning om vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill liksom ingenting, jag brinner inte för något alls.

Citat:
Har du ordnat någon sysselsättning till hösten än med hjälp av habiliteringen, Markus?

Nej, måste komma ihåg att göra det snart.
2018-08-19, 21:40
  #3160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag satte upp en lista med mål jag skulle göra varje dag. T ex att bjuda hem en kompis och istället för att spela Nintendo så skulle vi bara sitta och PRATA, och framför allt så bad jag min kompis att örfila mig om jag satt och var tyst. Det hjälpte, och jag tvingade mig själv till att bli mer social. Idag har jag inga som helst problem att sitta med EN person och tjöta. I grupp har jag det lite svårare, men även det är bättre än hur det var tidigare.

Alltså, jag har egentligen inga som helst problem med att prata med folk (när jag faktiskt kommer i väg, vilket är väldigt sällan). Däremot så kan jag absolut inte göra dem till mina vänner, eller att få tjejer att bli attraherade av mig, vilket är vad jag absolut vill.

Citat:
Mitt viktproblem löste jag genom att helt enkelt bara äta 4-500 kalorier om dagen i en månad.

Jag har knappt ens klarat av att göra det två dagar i veckan, än mindre varje dag i en hel månad.

Citat:
Tjejproblemet löste jag genom att börja PRATA med tjejer enskilt.

Har jag gjort mycket. Har dock inte gått alls. Jag kan aldrig träffa en tjej mer än en gång ens. Det är fucking omöjligt för mig. Vet inte vad jag ska göra.

Citat:
Jag hade som mål att kunna föra samtal med tjejer, inget annat, vilket då ledde till att jag blev socialt bekväm med tjejer och jag har sen dess haft massa tjejkompisar. Dessa tjejkompisar lärde mig även flörta, och på den vägen lärde jag mig hur jag skulle vara mot ANDRA tjejer för att väcka deras sexuella intresse, och nu sitter jag här med ett par flickvänner och ett gäng engångsligg i bagaget.

Okej! Ja, jag ska försöka skaffa fler tjejkompisar. Förhoppningsvis fler killkompisar också.

Citat:
Alla kan, bara man verkligen vill. Men då måste man verkligen vilja, och inte bara säga orden men sen inte göra något.

Det är svårt för mig.

Citat:
Det är ren och skär bullshit att KBT och självterapi inte hjälper.

Vad synd att jag hela tiden blir tillsagd att det inte är vad jag behöver, då.

Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Du skrev någonstans att du spenderar mer pengar än du får in. Hur går det ihop? Tar du från ett sparkonto, får du av föräldrar? Är du skuldsatt?

Jag vet inte vad jag ska svara på det. Jag förstår inte ens.

Citat:
Så inga tjocka tjejer? Är tjej, iofs inte tjock själv men min solidaritet ligger ändå först hos kvinnor, och det var fan droppen Markus...

Va? Varför det?

Citat:
Du vet att du är helt outad här va? Den här tråden kommer finnas för evigt för alla tjejer att hitta.

Jag är inte alls outad, vad fan snackar du ens om?!

Citat:
Fattar du hur många tjejer som skulle lägga benen på ryggen om de visste att du ratar tjocka tjejer rakt av?

Ja, säkert tjugo stycken på hela planeten.

Citat:
Jag bor i samma stad som du och är aktiv i de flesta föreningar som rör autismspektrumstörningar. Samtliga tjejer där kan du anta att jag redan varnat. De kommer inte ta i dig med tång.

Du ljuger. Och om du inte ljuger så är du fucking sjuk i huvudet, din jävla kärring.

Citat:
Ursprungligen postat av pythonsnak
Ditt hot om att ”varna” autismtjejerna är inget annat än ren ondska. Varför ska du gå ur din väg för att sabotera för Markunator?

Tror du att hon menade allvar? Vad ska jag göra nu då, i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Magnetar
Om ni läser vad Markunator skriver så ser ni att han är helt oförmögen att förstå sammanhang och att han inte ens är kapabel till göra mycket basala generaliseringar.

På vilket sätt då? Kan du förklara de två konstaterandena?

Citat:
Hans totala brist på omdömesförmåga märks också på hans märkliga politiska ståndpunkter som jag finner mycket underhållande.

Varför är mina politiska ståndpunkter "underhållande"? För den delen, varför tyder de på min "brist på omdömesförmåga"?

Citat:
Mycket av Markunators frustration verkar bero på att han inte förstår att han är mentalt handikappad utan han tror att han är normal.

Det förstår jag visst.

Citat:
Den goda nyheten är att det går att åtminstone delvis behandla asperger med medicinsk teknik som inte finns i Sverige men som kan inköpas på den grå marknaden. Det här är den enda praktiskt framkomliga vägen för Markunator.

Öh...nej...? Varför skulle jag göra det?
2018-08-19, 22:58
  #3161
Medlem
Avsiktarens avatar
Vad du behöver förändra radikalt är vad alla har sagt här. Våga pröva nya saker som att äta mat du är ovan vid eller att kunna resa.
2018-08-19, 23:58
  #3162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Alltså, jag har egentligen inga som helst problem med att prata med folk (när jag faktiskt kommer i väg, vilket är väldigt sällan). Däremot så kan jag absolut inte göra dem till mina vänner, eller att få tjejer att bli attraherade av mig, vilket är vad jag absolut vill.
Markus, hur ofta går du ut en fredag/lördag kväll och tänker "ikväll ska jag träffa en tjej"?
För att säga det uppenbara: om du inte pratar med en tjej kommer du inte kunna ligga med en tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Tror du att hon menade allvar? Vad ska jag göra nu då, i så fall?
Nej hon menade inte allvar, vad du ska göra är att fortsätta (eller i ditt fall påbörja) en förändring hos dig själv. Du måste börja ge dig ut på krogen och snacka med tjejer. Jag vet att du inte gillar kolsyra, men helt ärligt låter det där som en autism-fix idé.
Mitt tips (jag vet att du fått samma tips många gånger förut) är att dricka dig full på 3 öl, sätta dig i någon bar och prata med tjejer. Du pratar om allt möjligt, bästa fall får du en flickvän, och i värsta fall så har du övat på att snacka med tjejer.

Men om du sitter hemma varje helg, ovillig att ändra dig så kommer det naturligtvis inte dyka upp en tjej.
2018-08-20, 02:18
  #3163
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jag är inte alls outad, vad fan snackar du ens om?!

Med att vara “outad” menas vanligen att någons verkliga identitet är röjd.

I ett anonymt diskussionsforum kan en ”outning” uppstå till exempel om en användare använder samma användarnamn på anonyma och icke-anonyma fora.

Vissa googleresultat ligger kvar långt efter att de ursprungligen genomsökta sidorna har ändrats.
2018-08-20, 06:39
  #3164
Medlem
Vad vill du med tråden?
2018-08-20, 12:14
  #3165
Medlem
Adelaides avatar
Varför lever denna tråd fortfarande? TS har ju redan fått det klart vad det är han ska ändra på. Nu är det ju upp till honom själv att ta åt sig och börja ändra på sig. Tyvärr verkar det som att han kommer med ursäkter hela tiden som "jag vill/orkar/kan inte". Därmed tror jag inte vi kommer längre i denna tråd.
2018-08-21, 10:13
  #3166
Medlem
Ogdens avatar
Låser denna nu då den går på rundgång.
Om TS så önskar får han starta en ny tråd med en mer specifik infallsvinkel.

*klick*
/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback