• 1
  • 2
2015-12-02, 20:28
Medlem
Kan det vara så att du horar, fick pengar men levererade inte dina tjänster?
Citera
2015-12-02, 20:31
Medlem
neurobotics avatar
Finns du på riktigt? Samma tid förra året så hade du 14kr. Nu har du iofs kommit upp till 100kr men blir ju ganska svårt att driva ett liv på de premisserna.

Och jobbar du som säljare fortfarande som du skulle börja arbeta som i Februari detta år? Och du har 100kr kvar nu av lön/bidrag/annan form av inkomst när du just borde fått utbetalning i någon form för ett par dagar sedan. Sedan, kan man verkligen glasa in en balkong för 4000kr år 2015? Tvekar.

Låter inte troligt detta.
Citera
2015-12-02, 20:33
Medlem
fleshrippers avatar
Har din kompis någon form av personlighetsstörning? Låter ju som en rätt udda sak att bjuda på till att börja med, och sedan fortsätta och använda det som ett maktmedel vid ett gräl och sätta dig på pottan.
Efter att du löst den här situationen för du se till att inte ställa dig i ekonomisk beroendeställning till "vänner" igen. Tar man emot gåvor i en utsatt position är det lätt att man blir köpt.
Citera
2015-12-03, 10:53
Medlem
Med vänner som dina behöver man inga fiender.

Du borde vara mer försiktig i valet av vilka du släpper nära. Förstår att det är svårt om man är ensam oxh kanske inte mår bra, men du måste lära dig känna igen goda hederliga människor som är bra för dig. Annsrs kommer ditt redan svåra liv bli ännu värre.

4000 kr är billigt för att lära sig läxan ovan. Många har betalt ofantligt mycket mer för samma livsläxa.

Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Hej!

Har en lägenhet som är väldigt kall och en bra vän till mig sa till mig att han kan betala för en inglasning åt mig. Sagt och gjort, jag mejlade och de kom hit och fixade inglasningen åt mig. Min vän blev sur på mig en dag då han tyckte jag var oförskämd (trött och bakfull) och tog då pengarna han gett mig och drog därifrån. Nu sitter jag med 4000 kr som ska in idag. Har 100 kr, ingen mat och flera räkningar som ska betalas. Denna inglasning är inget jag hade gjort om han inte ställt upp då jag vet att jag inte har ekonomi till att betala avgiften.

Några förslag om hur jag kan göra? Ångesten växer mer och mer och jag har panik. Är så orolig att bli vräkt från lägenheten och hamna hos kronofogden...
Citera
2015-12-03, 10:55
Medlem
100 kr den 03 vad fan tänkte du leva på till den 25?
Citera
2015-12-09, 12:00
Bannlyst
jag förstår inte hur en kall lägenhet blir varm av en inglasad balkong? bor du på balkongen?
Citera
2015-12-09, 12:16
Medlem
Zuccas avatar
Om du inte har jobb/soc-bidrag/a-kassa. Hur fan har man då råd att bo i en lägenhet? Omöjligt.

Största tiggaren
Citera
2015-12-09, 12:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
jag förstår inte hur en kall lägenhet blir varm av en inglasad balkong? bor du på balkongen?

Kanske den roligaste kommentaten på länge!
Citera
2015-12-09, 12:37
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelans
Hej!

Har en lägenhet som är väldigt kall och en bra vän till mig sa till mig att han kan betala för en inglasning åt mig. Sagt och gjort, jag mejlade och de kom hit och fixade inglasningen åt mig. Min vän blev sur på mig en dag då han tyckte jag var oförskämd (trött och bakfull) och tog då pengarna han gett mig och drog därifrån. Nu sitter jag med 4000 kr som ska in idag. Har 100 kr, ingen mat och flera räkningar som ska betalas. Denna inglasning är inget jag hade gjort om han inte ställt upp då jag vet att jag inte har ekonomi till att betala avgiften.

Några förslag om hur jag kan göra? Ångesten växer mer och mer och jag har panik. Är så orolig att bli vräkt från lägenheten och hamna hos kronofogden...

Varför ringde du inte hyresvärden för att berätta att det är kallt? Och varför glasar du in balkongen? Får man ens glasa in balkongen bara sådär som hyresgäst?
Citera
2015-12-09, 12:46
Medlem
Ring upp han och spela in samtalet som någon föreslog tidigare. Erkänner han att han tog pengarna som han gett dig så kan du anmäla han för rån/stöld.

annars får du se det som läropengar.

har man kass ekonomi så gör man inte inglasningar. Är det kallt ringer man till hyresvärden.

har du ingen inkomst så vänder man sig till socialen. Att hora runt på sina vänner är ingen vettig inkomst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in