Citat:
Ursprungligen postat av
jelans
Hej!
Har en lägenhet som är väldigt kall och en bra vän till mig sa till mig att han kan betala för en inglasning åt mig. Sagt och gjort, jag mejlade och de kom hit och fixade inglasningen åt mig. Min vän blev sur på mig en dag då han tyckte jag var oförskämd (trött och bakfull) och tog då pengarna han gett mig och drog därifrån. Nu sitter jag med 4000 kr som ska in idag. Har 100 kr, ingen mat och flera räkningar som ska betalas. Denna inglasning är inget jag hade gjort om han inte ställt upp då jag vet att jag inte har ekonomi till att betala avgiften.
Några förslag om hur jag kan göra? Ångesten växer mer och mer och jag har panik. Är så orolig att bli vräkt från lägenheten och hamna hos kronofogden...
Snällt att i första läget försöka hjälpa dig men märklig prio att ge dig pengar till inglasning. En bättre hjälp borde varit att gå ner och köpt livsmedel för 1000kr istället.
Du skriver att han tog pengarna. Låg de då framme eller gav du honom dessa?
Själv tror jag detta mest är ett inlägg för att senare i tråden tigga lite pengar.
Detta känns inte som en sann historia. Du får väl skaffa pengar på något annat sätt. Fler kompisar eller anhöriga. Sälja något eller samtala med din värd om att försöka skjuta upp hyran eller den avgift du inte betalat.
Bäst är att skaffa ett jobb.