Har tittat p bilar med cirka 7000-12000 mil p mtaren.
De strsta motorerna och trimmade AMG r inga problem fr mig ekonomiskt. Men jag knner att om man gr p de mindre motorerna s fr man en klockren pendlarbil fr pengar.
Vad r The Dirty Little Secret med CLS?
Finns ju hur mnga som helst p den svenska marknaden.
Senast redigerad av RallarHarry 2015-12-01 kl. 20:00.
Har tittar p bilar med cirka 7000-12000 mil p mtaren.
De strsta motorerna och trimmade AMG r inga problem fr mig ekonomiskt. Men jag knner att om man gr p de mindre motorerna s fr man en klockren pendlarbil fr pengar.
Vad r The Dirty Little Secret med CLS?
Finns ju hur mnga som helst p den svenska marknaden.
Hller med dig, den r vrlsnygg och knns billig. Vad r haken?
Hller med dig, den r vrlsnygg och knns billig. Vad r haken?
Satt med en familjemedlem och kollade in utbudet p Bytbil och sinnesstmningen stegrades sksida fr sksida. Finns hur mnga bilar som helst till bra pris.
Absolut inget fel p CLS.. Det r samma grund som en E-klass. Det r inga tyska premiumbilar som hller sig bra i vrde, Lite lyxigare Mercedes, BMW och Audi sjunker ofattbart fort. En bil som kostar 800000kr ny r vrd 300000kr efter 3-4 r..
Satt med en familjemedlem och kollade in utbudet p Bytbil och sinnesstmningen stegrades sksida fr sksida. Finns hur mnga bilar som helst till bra pris.
Det r ju inte mycket mer n en glorifierad E-Klass men jag kan hlla med om att det r en snygg bil.
Man hittar bilar frn 100.000 kr och uppt men d rr det sig om 10 r gamla bilar med 15-20.000 mil p mtaren och d tycker jag inte att 105.000 kr r "billigt".
350-motorn verkar vara vanligast och det var vl den som hade problem med balansaxlarna? Vet inte hur allvarligt det var eller om det br vara tgrdat p alla bilar men en liten klocka ringer dr allt.
Ngon bra pendlarbil blir det nog aldrig om man tittar ekonomiskt. Bde CLS och vanliga E-Klass r mycket sugna p brnsle. Men man ker bekvmt och det r ju vrt mycket.
Bensinarna har mycket, mycket problem med motorerna (350, 500) p de modellerna, drav lga priset.
Borde vl g att rna ut de vanligaste problemen och se om det r tgrdade? Om jag fattat det rtt s verkar det inte vara ngon superprestanda, 350-motorn 0-100 p 7 sek. Men det duger iofs fr att den ska knnas rolig och skert en jkligt skn bil att ka i. Om behovet uppstr i den klassen hamnar den p shortlist.
Borde vl g att rna ut de vanligaste problemen och se om det r tgrdade? Om jag fattat det rtt s verkar det inte vara ngon superprestanda, 350-motorn 0-100 p 7 sek. Men det duger iofs fr att den ska knnas rolig och skert en jkligt skn bil att ka i. Om behovet uppstr i den klassen hamnar den p shortlist.
Fram till 2006 tillverkades CLS 500 med den gamla V8:an M113 med 306 hk. Den motorn anses vara i princip oddlig. V6-bilarna hade M272 frn start, och den ska man akta sig fr.
M272 (V6) som var med frn start samt M273 (V8) som kom 2006 och framt skulle iallafall jag akta mig fr. Kort sagt r det balansaxeldrev som strippas frn kugg.
Jag kikar d och d p CLS ocks, och skulle utan tvekan valt en 2004 - 2006. Tittar du p en -06 s kolla noga att den har gamla motorn.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!