Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 18:42
  #1
Medlem
Året är 2015 och PS4 har problem med "NAT". Hur är det ens möjligt? Vi har farkoster på Mars men kan inte standardisera så att jag och min kompis kan använda voicechat eller spela tillsammans. Jag blir upprörd och förbannad. Hur ska jag som inte kan ett smeck om IT och är i samma tekniska nivå som en chimpans fixa detta hade dom tänkt sig? Har ni något förslag på hur man enkelt kan ta sig till NAT type 1? Båda är i 2 och ibland fungerar det och ibland fungerar det inte.

Oerhört tacksam för all hjälp.
Citera
2016-01-16, 14:16
  #2
Medlem
cykelsadels avatar
För att få NAT-Type 1 så behöver du vara direktansluten till internet. Alltså ingen router/brandvägg i mellan.

Vid NAT-Type 2 så ska allt fungera. Men som du nämner fungerar det till och från. Vilket jag har märkt om man söker på nätet.

Kontrollera att både du och din/a vän/ner har UPnP aktiverat så konsolen kan öppna portar automatiskt. Eller så ser du till att öppna portarna som din konsol vill använda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback