2016-12-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Mjo, man får ju ha lite överseende. Däremot tycker jag att han som spelar Barry är heeeelt värdelös som skådespelare.

Ja Barry är lite speciell, jag har svårt att få ihop hans röst med hans utseende. Han ser ju som värsta gangsta, och man kan tro att han ska bryta, men pratar galet svenskt.
Senast redigerad av MildaMakaroner 2016-12-16 kl. 23:08.
Citera
2016-12-16, 23:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Ja Barry är lite speciell, jag har svårt att få ihop hans röst med hans utseende. Han ser ju som värsta gangsta, om man ska tro att han ska bryta, men pratar galet svenskt.

Haha ja, det är hans röst som spökar för mig med...
Citera
2016-12-16, 23:30
Medlem
välkommenti bups avatar
Extremt SETT och extremt döfött.

Min MAMMA tycker detta är en JÄTTEBRA SERIE... Eftersom hon aldrig sett någon serie från USA...

Allt är klyschigt taget från Amerikanska serier och är väldigt löjligt eftersom det i grund och botten utspelar sig i Sverige och handlar om Cannabis.......
Citera
2016-12-17, 01:31
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Extremt SETT och extremt döfött.

Min MAMMA tycker detta är en JÄTTEBRA SERIE... Eftersom hon aldrig sett någon serie från USA...

Allt är klyschigt taget från Amerikanska serier och är väldigt löjligt eftersom det i grund och botten utspelar sig i Sverige och handlar om Cannabis.......

Grundtanken med cannabis blir lite fjantigt, men fungerade säkert bättre för det holländska originalet. Jag tycker ändå att de håller bra tempo, något som svenska serier varit dåliga på. Det går att titta på, men det är inte Breaking bad eller the Wire.
Citera
2016-12-17, 01:45
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Grundtanken med cannabis blir lite fjantigt, men fungerade säkert bättre för det holländska originalet. Jag tycker ändå att de håller bra tempo, något som svenska serier varit dåliga på. Det går att titta på, men det är inte Breaking bad eller the Wire.

Med fadern som är/agerar ibland precis som gudfadern, brodern som speglar klassisk son som vill ta plats och sedan "Weeds" kvinnan som till och med ser lite ut som Mary parker eller vad hon nu heter.

Att sedan "Sverige" skulle hjälpa och skydda dessa människor är en helt annan tråd och natt.
Citera
2016-12-22, 03:51
Medlem
Kongruensbojds avatar
När kommer avsnitt 9 och 10?

Säsong 2 är klart bättre än första. De dåliga skådisarna dog i ettan, som tur var.

Har ni lagt märke till produktplaceringen? Coca Cola sponsrar med just Coke och även Bon Aqua, det är givet. Hur är det med den där lyxsylten som Allan Svensson smaskar på i varje scen? Det är ett franskt märke som jag råkar ha i kylskåpet här hemma.

Som ni varit inne på tidigare är det lätt surrealistiskt att nästan alla ickesvenskar är goda medan alla onda yrkeskriminella är svenskar. Polisen (bra skådis!) och Rapaports advokat har dessutom svenska namn. Adopterade?
Citera
2016-12-22, 03:54
Medlem
fearreapers avatar
Finns ute nu sen sent igår kväll. Se de spännande som sjutton!?!?
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När kommer avsnitt 9 och 10?

Säsong 2 är klart bättre än första. De dåliga skådisarna dog i ettan, som tur var.

Har ni lagt märke till produktplaceringen? Coca Cola sponsrar med just Coke och även Bon Aqua, det är givet. Hur är det med den där lyxsylten som Allan Svensson smaskar på i varje scen? Det är ett franskt märke som jag råkar ha i kylskåpet här hemma.

Som ni varit inne på tidigare är det lätt surrealistiskt att nästan alla ickesvenskar är goda medan alla onda yrkeskriminella är svenskar. Polisen (bra skådis!) och Rapaports advokat har dessutom svenska namn. Adopterade?
Citera
2016-12-23, 00:41
Medlem
trattfans avatar
Avsnitt 9 bjöd på mängder utav värdelösa scener asså.. herregud.
Pinsamt dålig scen på Gröna Lund och även scenen med "finska knarklangarna" var helt patetiskt dålig.
Citera
2016-12-23, 02:49
Medlem
Agreed, de scenerna var rent ut sagt för jävliga, framförallt gröna lund scenen den kändes bara framtvingad och orealistisk. I den andra scenen så kunde jag fan inte hålla mig för garv, när han tänder spliffen efter att ha blivit skjuten det såg för jävla roligt ut.

Annars tycker jag att Säsong 2 har hållit hög klass dock faktiskt bättre en säsong 1, jag hade velat ha lite tuffare karaktärer dock. En Jens Hulten (seth rydell) som Barry hade varit det ultimata.

Så nu är det bara att vänta på fler säsonger, bör ju släppas mer eftersom att det finns 4 i den holländska versionen. =)
Citera
2016-12-23, 13:13
Medlem
Kan någon berätta för som hände i sista scenen när Sonja gick in igenom en grind med stor väska? Vart skulle hon?? Varför gick hon in där? Kände mig sjukt efter...
Citera
2016-12-23, 20:10
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a1ic3
Kan någon berätta för som hände i sista scenen när Sonja gick in igenom en grind med stor väska? Vart skulle hon?? Varför gick hon in där? Kände mig sjukt efter...
Fängelse.
Citera
2016-12-24, 12:27
Medlem
Vad heter den Holländska serien som denna baseras på?
Hoppas att det blir fler säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in