Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 12:21
  #1
Medlem
Jag funderade på vad som har lett till den invandringssituationen och demografiska utveckling som vi har i Europa idag. Islam växer och européer kan på sikt bli minoritet i sina egna länder. Vi ser parallella samhällen uppstå där Sharialag börjar få mer inflytande. Till exempel:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-election.html

Det finns många teorier om vad som har orsakat detta men det som är otvivelaktigt är att européernas fertilitet har varit under 2,1 under flera decennier, beroende på vilka länder man kollar på. Största orsaken till det anses vara kvinnans inträde i arbetslivet. Det finns en välstuderad negativ korrelation mellan utbildningsnivå och kvinnans fertilitet.

Jag är medveten att många här förespråkar minskad invandring och till och med deportering för att stoppa den demografiska förändringen, dock tvivlar jag på att vi kan ändra utvecklingen även om vi skulle stoppa all invandring idag, särskilt i Sverige. Deportering känns inte realistisk även om det skulle vara en praktisk lösning.

Alla politiska lösningar är svåra att uppnå eftersom makten är så koncentrerad hos de intressen som verkar för ett kulturellt och etniskt segregerat Europa. Med tanke på hur hjärntvättade européer är idag tvivlar jag på att det kan finnas en demokratisk lösning på problemet. Därför är det enklaste att finna en lösning som är frikopplad från våra politiska maktstrukturer.

Det kan låta dumt men det verkar som att kulturell "regression" är det enda som kan rädda européer som folk. Det enda sättet att åstadkomma det är försämrade ekonomiska möjligheter, fattigdom. Fattiga och lågutbildade människor har fler barn och är dessutom mer religiösa. Jag ser det mer som anpassning snarare än regression, så som när man är tvungen att döda en annan människa i krig för att inte själv bli dödad. Vi kan inte bekämpa islam med en modern och sekulär demokrati när demografin är emot oss och kulturell relativism underminerar majoritetens samhörighet.

Ekonomisk kollaps kan bli Europas räddning hur ironiskt det än låter. Det blir så klart till priset av det samhället vi har idag men på sikt kan det finnas hopp om att återupprätta det så länge européerna förblir majoritet i sina länder och hindrar islam från att ta över politiskt och kulturellt.

Vad tycker ni, är jag helt ute och cyklar? Varför? Varför inte?
__________________
Senast redigerad av SirAH 2015-12-01 kl. 12:29.
Citera
2015-12-01, 13:00
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Jag funderade på vad som har lett till den invandringssituationen och demografiska utveckling som vi har i Europa idag. Islam växer och européer kan på sikt bli minoritet i sina egna länder. Vi ser parallella samhällen uppstå där Sharialag börjar få mer inflytande. Till exempel:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-election.html

Det finns många teorier om vad som har orsakat detta men det som är otvivelaktigt är att européernas fertilitet har varit under 2,1 under flera decennier, beroende på vilka länder man kollar på. Största orsaken till det anses vara kvinnans inträde i arbetslivet. Det finns en välstuderad negativ korrelation mellan utbildningsnivå och kvinnans fertilitet.

Jag är medveten att många här förespråkar minskad invandring och till och med deportering för att stoppa den demografiska förändringen, dock tvivlar jag på att vi kan ändra utvecklingen även om vi skulle stoppa all invandring idag, särskilt i Sverige. Deportering känns inte realistisk även om det skulle vara en praktisk lösning.

Alla politiska lösningar är svåra att uppnå eftersom makten är så koncentrerad hos de intressen som verkar för ett kulturellt och etniskt segregerat Europa. Med tanke på hur hjärntvättade européer är idag tvivlar jag på att det kan finnas en demokratisk lösning på problemet. Därför är det enklaste att finna en lösning som är frikopplad från våra politiska maktstrukturer.

Det kan låta dumt men det verkar som att kulturell "regression" är det enda som kan rädda européer som folk. Det enda sättet att åstadkomma det är försämrade ekonomiska möjligheter, fattigdom. Fattiga och lågutbildade människor har fler barn och är dessutom mer religiösa. Jag ser det mer som anpassning snarare än regression, så som när man är tvungen att döda en annan människa i krig för att inte själv bli dödad. Vi kan inte bekämpa islam med en modern och sekulär demokrati när demografin är emot oss och kulturell relativism underminerar majoritetens samhörighet.

Ekonomisk kollaps kan bli Europas räddning hur ironiskt det än låter. Det blir så klart till priset av det samhället vi har idag men på sikt kan det finnas hopp om att återupprätta det så länge européerna förblir majoritet i sina länder och hindrar islam från att ta över politiskt och kulturellt.

Vad tycker ni, är jag helt ute och cyklar? Varför? Varför inte?

Du har helt rätt. Så länge Europa har en överlägsen ekonomisk och social situation jämfört med omkringliggande regioner kommer inflödet att fortsätta. Det är ren ekonomi och handlar inte om storslagna tankar om allas lika värde eller mänskliga rättigheter. Om en afrikan kan ha det dåligt i Afrika eller något bättre i Europa är det klart att hen förflyttar sig rent fysiskt och ökar sin livskvalitet några snäpp.

Nackdelen med detta är att områden med stor utflyttning tappar ungdomar och kompetens (relativt deras egna samhällen, ska sägas), se exemplet med Afghanistan där många unga män nu flyttar ut och genomför en braindrain i mindre omfattning. På så sätt kommer dessa länder aldrig att lyftas ur fattigdom eller sociala problem, och flödet av folk kommer enbart att fortsätta.

Ytterligare bevis på detta är att antalet turkar som nu lämnar Danmark för att flytta tillbaka till Turkiet är högre än någonsin. Detta beror på ökad livsstandard i Turkiet. Gjorde en ytgoogling och kunde tyvärr inte hitta källan till detta, får kolla noggrannare om intresse finns.

Detta är ett bra argument för tillfälliga uppehållstillstånd, nämligen att det vore bra för oss och för dom. På så sätt skyddas människor och får se hur ett i-land fungerar för att sedan försöka applicera detta i återuppbyggnaden av sina hemländer. Det viktiga är inte att utbilda dessa människor utan att få dom att förstå hur socialt kapital och öppenhet (dvs inte den sortens öppenhet våra politiker pratar om) bygger bättre samhällen.
Citera
2015-12-01, 18:17
  #3
Medlem
Nej, kommer gå åt h-e tror jag. Ekonomisk kollaps är nog snarare negativt för Europa, och tyvärr även för mänskligheten i sin helhet. Kortsiktigt så kanske det innebär att flyttströmmarna till Europa minskar dock.

Människan håller just nu på att utplåna sej själv på grund av den globala dokusåpa- och fördumningskulturen. Vi hyllar flummet, vetenskap och intelligens föraktas. De stora vetenskapliga framstegen gjordes fram till och med 1900-talet, t.ex. järnvägen, personbilen, medicinska framsteg, rymdkapplöpningen, data-/internetrevolutionen. Men nu görs inga större framsteg. Europa (och Usa) har fullt upp med att administrera sin undergång. Ekonomisk tillväxt finns dessutom i regioner på jorden där pengarna bara används till att bygga skyskrapor som är några meter högre än de tidigare osv, inga riktiga visioner. Europa är illa ute.
Citera
2015-12-01, 20:51
  #4
Medlem
Forts. D.v.s., enda räddningen är att införa en kinesisk ettbarnspolitik fast tvärtom, t.ex. alla par måste skaffa > 3 barn samtidigt med vetenskaplig och ekonomisk utveckling. Och lösningen på fördumningsproblemet är att nivån bör höjas, flummets utbredning bör således även begränsas i våra propagandakanaler.
Citera
2015-12-01, 22:09
  #5
Medlem
Jag tror att ett alltför "lätt" leverne degenerar människan. Det kan vara Europa av idag, men det kan också vara andra länder i andra tider (Romarriket kanske?) Även på individ- och gruppnivå tappar den/de som kan "glida med" alltför enkelt sin överlevnadsförmåga.

Vi tappar all kontakt med de faktorer som gör att vi kan leva våra bekväma liv, vårt beroende av jordbruk, hav, industrier mm. Vi hänger oss åt ett dekadent metrosexuellt liv i storstäderna och förslösar vår framtid på shopping av slit- och slängprylar. Den enda gud vi dyrkar är Mammon, och vi anammar ett narcissistiskt beteende ("the me generation")

Inget ger en sådan ödmjukhet som hunger och svåra tider. Inget kan skapa en sådan moral och etik som behovet av hårt arbete. Jag tror och hoppas att det åter blir nödvändigt för människor att vända på slantarna och kanske bruka en liten jordlott och ha några djur.

Hungriga vargar jagar bäst!!
Citera
2015-12-01, 22:48
  #6
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Jag funderade på vad som har lett till den invandringssituationen och demografiska utveckling som vi har i Europa idag. Islam växer och européer kan på sikt bli minoritet i sina egna länder. Vi ser parallella samhällen uppstå där Sharialag börjar få mer inflytande. Till exempel:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-election.html

Det finns många teorier om vad som har orsakat detta men det som är otvivelaktigt är att européernas fertilitet har varit under 2,1 under flera decennier, beroende på vilka länder man kollar på. Största orsaken till det anses vara kvinnans inträde i arbetslivet. Det finns en välstuderad negativ korrelation mellan utbildningsnivå och kvinnans fertilitet.

Jag är medveten att många här förespråkar minskad invandring och till och med deportering för att stoppa den demografiska förändringen, dock tvivlar jag på att vi kan ändra utvecklingen även om vi skulle stoppa all invandring idag, särskilt i Sverige. Deportering känns inte realistisk även om det skulle vara en praktisk lösning.

Alla politiska lösningar är svåra att uppnå eftersom makten är så koncentrerad hos de intressen som verkar för ett kulturellt och etniskt segregerat Europa. Med tanke på hur hjärntvättade européer är idag tvivlar jag på att det kan finnas en demokratisk lösning på problemet. Därför är det enklaste att finna en lösning som är frikopplad från våra politiska maktstrukturer.

Det kan låta dumt men det verkar som att kulturell "regression" är det enda som kan rädda européer som folk. Det enda sättet att åstadkomma det är försämrade ekonomiska möjligheter, fattigdom. Fattiga och lågutbildade människor har fler barn och är dessutom mer religiösa. Jag ser det mer som anpassning snarare än regression, så som när man är tvungen att döda en annan människa i krig för att inte själv bli dödad. Vi kan inte bekämpa islam med en modern och sekulär demokrati när demografin är emot oss och kulturell relativism underminerar majoritetens samhörighet.

Ekonomisk kollaps kan bli Europas räddning hur ironiskt det än låter. Det blir så klart till priset av det samhället vi har idag men på sikt kan det finnas hopp om att återupprätta det så länge européerna förblir majoritet i sina länder och hindrar islam från att ta över politiskt och kulturellt.

Vad tycker ni, är jag helt ute och cyklar? Varför? Varför inte?

Ett intelligent inlägg, teorierna stämmer in på ett land som Sverige där demokratin urholkas i takt med anpassningen till den gigantiska invandringen. Problemet är att de politiker som förespråkar invandringen inte verkar förmögna att backa utan blir mer extrema för var dag.

Tas medlen, tillgången till gratis valuta, bort så försvinner invandringen. Den brända jordens taktik har fungerat förut för många folk vid nödsituationer.

Risken är överhängande att de styrande politikerna i Europa och USA hinner ta oss in i ännu mer krig och konflikt för att majoriteten skall invaggas i tron om att de inte har något ansvar i att hela västvärlden är överskuldsatt och i det närmaste snart koloniserat. Uppbyggnaden av NATO-länder som säger sig skall "bomba IS" i Syrien ser onekligen ut som ett sådant upplägg - målet med insatsen i Syrien handlar istället om gas, dollarförsvar och en rädsla att förlora kontrollen i mellanöstern-regionen med shia-axel Iran-Irak-Syrien där USA/EU spelar andrafiolen jämfört med Kina/Ryssland och de andra BRICS-länderna.
__________________
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-12-01 kl. 23:00.
Citera
2015-12-05, 09:43
  #7
Medlem
BetongNasses avatar
Den enda räddningen är att Israel aktiverar Samson-option och atombombar New York och Washington som vedergällning.

Eftersom inte ett enda land i europa vågar vara europeiskt längre, de viker sig för amerikanerna och alla tre sandreligioner hela tiden.

TS vill göra om europa till Mellanöstern 2 med överbefolkning, dumhet och vidskeplighet.

Det finns ingen som helst anledning att "bekämpa islam"!
6 årig Koranskola bygger inga drönare eller ABC-vapen...
Konkurrensen om vem som ska ha 4 fruar och vilka 3 som ska bli är också utmärkt för att hålla dem upptagna med interna stridigheter, om man bara håller dem instängda i sitt eget område.

Problemet är helt enkelt att Europa inte korrekt identifierade sin farligaste fiende efter andra världskriget...
Man tittade för ensidigt åt öster.

Repatriering av "syrierna" borde givetvis ske i form av en enkel biljett till Washington.
Citera
2015-12-05, 12:43
  #8
Medlem
Jag vill inte göra Europa till Mellanöstern, tvärtom. Det finns dock en liten chans att det kan lösas politiskt så man måste offra annat för att överleva. Du säger själv att Europa inte vågar vara europeisk så hur ska det lösas? Vad tror du ledde till detta?

Om utvecklingen fortsätter så kommer Europa att bli som Mellanöstern och etniska européer kommer på sikt att bli en minoritet. Islam kommer att dominera tyvärr, problemet med religionen är just att den inte "håller sig inom sina områden".

Du kan kritisera USA allt du vill och jag kan hålla med dig gällande vissa saker men jag kan garantera dig att det är hundra gånger bättre att USA dominerar världspolitiken än att en islamisk stat gör det. Du kan inte heller glömma att mycket av USA:s utrikespolitiska blunder de senaste 60 åren beror på sionistisk inflytande som har ökat i takt med finanssektorns övertagande av ekonomin.

Västvärldens förfall har mer med "öster" (kommunism) att göra än vad du tror, man har dekonstruerat västerländsk kultur inifrån med marxistisk ideologi, ex. gender studies, critical theory, identity politics, etc. Sovjetunionen hade mycket anhängare i den akademiska världen.
Det var främst vänsterdriven ideologi som öppnade dörrarna för invandring samtidigt som att man försvagade samhällsstrukturerna i Europa.

Det fanns även ekonomiska motiv men de blev aktuella senare och det beror på att vår ekonomi är strukturerad på så sätt att den behöver en ökande befolkning för att inte kollapsa, särskilt nu när finansmarknaden och skuldsättningen är så stora.
Västvärlden lyckades under några decennier kompensera för detta genom att öppna arbetsmarknaden för kvinnor men det i sig ledde till ännu mindre befolkningstillväxt.
Först då blev det en prioritet för staten och näringslivet att ha en ökad invandring.

Jag vill inte återgå till vidskeplighet och ignorans men sanningen är att en alldeles för stor del av befolkningen inte kan hantera ateism och vetenskap, många känner tomhet. Massorna tenderar att omedvetet ersätta religiös övertygelse med politiska ideologier eller konsumtion och materialism, det är en av våra största brister. Europas historia under hela 1900-talet är ett bra exempel på vad som händer när människor inte har tydliga sociala strukturer att leva efter.
Vi har i dagsläget inte heller ett utbildningssystem som är kapabelt till att sprida kunskap på ett effektivt sätt då det är präglat av marxistisk social ingenjörskonst.

Sanningen är att vi lever i ett ohållbart system som aldrig lyckats finna balans mellan det ekonomiska och det mänskliga, därför har vi hamnat i den situationen vi är i idag. Vill man "rädda" en kultur som den västerländska så måste man ge kulturen ett visst syfte, så enkelt är det.
__________________
Senast redigerad av SirAH 2015-12-05 kl. 13:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback