Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-01, 08:13
  #13
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Så hur ska man dansa egentligen som man?
Det var inte mycket till nattklubbsspecifik fråga.

Barer och nattklubbar -> Dans, balett, teater och opera

/Mod
Citera
2015-12-01, 08:46
  #14
Medlem
Carl Serungs avatar
Tänk inte så mycket, det är bara att köra på! Party Hard som kidsen sägen:

http://giphy.com/gifs/party-hard-funny-Ke21zZltvEbFm
Citera
2015-12-01, 11:23
  #15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi

Kan man kanske gå en kurs i festdans? Har dansat foxtrot tidigare, men de känns inte riktigt rätt här, hehe.

Det där med foxtrot och annan pardans dog väl ut i slutet på 60-talet, förutom bugg och gammaldans, men det ärväl kanske inget som passar på nattklubb? Annars kan nog detta med danskurs vara en bra idé. Nästan vilken dans som helst faktiskt, eftersom du får mera kontroll över dina kroppsrörelser och utvecklar din känsla för rytm. Dessutom kanske du tycker att det är kul, och det finns en möjlighet att det kan finnas damer där.

När det gäller närkontakten med det andra könet, eller kanske det egna numera, brukade man på min tid spela så kallade "tryckare", som var en slags pardans som inte krävde så mycket förkunskaper. Är det något som har försvunnit från nattklubbarna?
Citera
2015-12-03, 16:29
  #16
Medlem
SnowInformers avatar
Man super sig tillräcklig redlös så att man inte bryr sig hur löjlig man ser ut. Sen kör man all in på dansgolvet.

Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det där med foxtrot och annan pardans dog väl ut i slutet på 60-talet, förutom bugg och gammaldans, men det ärväl kanske inget som passar på nattklubb? Annars kan nog detta med danskurs vara en bra idé. Nästan vilken dans som helst faktiskt, eftersom du får mera kontroll över dina kroppsrörelser och utvecklar din känsla för rytm. Dessutom kanske du tycker att det är kul, och det finns en möjlighet att det kan finnas damer där.

När det gäller närkontakten med det andra könet, eller kanske det egna numera, brukade man på min tid spela så kallade "tryckare", som var en slags pardans som inte krävde så mycket förkunskaper. Är det något som har försvunnit från nattklubbarna?

Tryckare dansar enbart mellanstadieelever på discot och 55-plussare på Finlandsfärjorna.
Citera
2016-01-17, 03:46
  #17
Medlem
Man bara kör som Technoviking!
Citera
2016-04-14, 15:04
  #18
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Så hur ska man dansa egentligen som man? Är ju inte jätteroligt att bara så å vicka lite på höften, men blir väldigt svettig av att hoppa runt. Minns att jag kunde vrida ur min skjorta när ja kom hem för att den va så blöt. Den var som tur va svart så inget syntes.

Citat:
Ursprungligen postat av HappyLudvig
Ställer mig alltid den frågan när jag är ute på nattklubb. Resulterar mest i något slags skuttande som du själv nämner. Det känns som att dansade faller så naturligt hos kvinnor, blir nästan alltid generad över att jag måste se ut som ett stolpskott- trots hur full jag än må vara.

Frågan man borde ställa sig handlar nog om hur mycket folk egentligen bryr sig. I en sådan miljö, där de flesta är berusade kanske det egentligen inte spelar någon stor roll. Jag hoppas innerligt att det är så, annars får jag nog somna på skämskudden i framtiden.

Fortsätt som ni gör, grabbar! Huvudsaken är att i har kul. Det finns för övrigt få saker som är fånigare än när man ser hur någon kollar runt och härmar andra litet halvlamt, kollar över axeln för att se vem som kan titta och så vidare. Eller bara står och försöker "dansa coolt" på ett mycket uppenbart, forcerat vis.

Det syns när någon har genuint kul, dansar loss för sin egen skull. Om ni oroar er för hur tjejer reagerar kan jag bara tala för en tjej, det vill säga mig själv, och jag tycker att det är otroligt tilldragande med killar som vågar dansa loss -särskilt om de ler emot en och liksom inbjuder en till att haka på. Vem vill inte dansa med den som har allra roligast, liksom? Och dansar man litet "udda" visar man ju i alla fall en sak: man är modig nog att gå sin egen väg och skita i andra. Det kanske inte är en snygg dans, men det är en attraktiv egenskap som blir väldigt synlig.

Förutsätter förstås att ingen är dyngrak, börjar ta på en och vägrar sluta när man visar att man inte vill, och allt det där andra som borde vara någon slags danshyfs.
Citera
2016-04-18, 11:35
  #19
Medlem
AdamBombs avatar
Kände nattklubbsminglaren Peter Fogstrand visar hur man gör: http://youtu.be/PQ2X0_Rt0FE
Citera
2016-10-25, 13:22
  #20
Medlem
Det här funkar nog

https://www.youtube.com/watch?v=yvhpJSNjEtY
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback