Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-02, 15:30
  #13
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77

Lustigt att folk köper denna skit när man kan få LG eller Samsung till nästan samma pris

Du är medveten om att LG är sammanslaget av två budgetföretag va? Lucky och Goldstar så dom ligger på samma nivå som Andersson. Har inget emot LG men det är inget kvalitetsföretag som Samsung iaf.

Har själv tre st tv från LG, Andersson och Finlux. De har exakt samma interface och fjärrkontroller så i grunden är det samma tillverkare med olika logotyper

Inget ont om dom annars, väldigt bra i förhållande till priset. Gav 3995:- för min 50" Andersson FullHD LED TV.
Citera
2016-01-02, 16:26
  #14
Medlem
zoombos avatar
LG och Samsung har samma problem på sina s k Smart-TV. Syrran köpte en (relativt) dyr Samsung på mellandagsrean och hon kan inte heller se Play.

Och återigen: genom att kalla nåt för skit bara för att det är ett mindre och mera okänt märke bevisar bara ens okunnighet.
Citera
2016-01-02, 16:44
  #15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV

Min dröm-TV är mera en bildskärm där alla kronor lagts på bildkvalitet och en bunt hdmi-ingångar. Inget "Smart", och inte ens ljud då inte heller det funkar i en vanlig tv.

Jag har samma inställning. Jag vill ha en TV helt avskalad från allt skräp som ändå kommer att vara omodernt om två år. Separat regionfri BD-splare, separat TV där alla resurser lagts på bilden, separat digitalbox i min smak, separat system för webb-applikationer som man sedan ansluter till TVn.

En s k smart-TV har alla förutsättningar för att börja krångla och för att snabbt bli omodern.

Någon jämförde smart-TV med mobiltelefonutvecklingen. Hittade det...

Citat:
Vad som kommer hända är att smart-TV kommer att visa en repris på hela mobilutvecklingen; dvs. att tv:n ska uppdatera sig till förbannelse och lagom till att garanti har gått ut bli så långsam och slö att du inte längre står ut med den och därför köper en ny.

Precis det kommer att hända. Mitt råd är därför att undvika smart-TV och istället fixa webb-applikationerna separat.
Citera
2016-01-02, 16:47
  #16
Medlem
Jag stoppar en chromecast i alla mina tv-apparater, vare sig de är smart eller ej. Mycket smidigare att få smart-tv funktionaliteten via telefonen istället för att behöva fippla med fjärrkontrollen.
Citera
2016-01-02, 17:03
  #17
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
På tal om Andersson så slutade väl Netonnet sälja detta skitmärke för några år sedan? Och varför slutade dom sälja sitt egna märke? På grund av att det är ett skitmärke eller?

Var har TS då fått tag på sin TV?
Jag köpte en Andersson på Siba för några år sen (32", kostade 1995:-) för att ha som 2:a tv, och det är inget fel på den. Inte sämre än min ordinarie Samsung.
Citera
2016-01-02, 17:47
  #18
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
På tal om Andersson så slutade väl Netonnet sälja detta skitmärke för några år sedan? Och varför slutade dom sälja sitt egna märke? På grund av att det är ett skitmärke eller?

Var har TS då fått tag på sin TV?
Nu pratar du i nattmössan.

NetOnNet och ägaren Siba säljer fortfarande Andersson.

Edit: Äh, tvåa på bollen.
__________________
Senast redigerad av Ondquist 2016-01-02 kl. 17:52.
Citera
2017-04-03, 17:57
  #19
Medlem
Det är naturligtvis intressantare att göra appar till tv märken med stor marknadsandel som samsung än till ett litet märke som Andersson .och ni tror att android är det mest naturliga .Det tycker inte alla. tex Microsoft .själv har jag en philips och jag kan utan problem strema från datorn till teven via wifi tjänsten heter miracast .Har du en android tv så kan du sidoladda appar dvs apk filer .men en app gjort för en telefon fungerar inte alltid bra på en tv .och smart tv betyder se på streamings tjänster eller film på andra sätt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback