Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-30, 18:44
  #1
Medlem
Kvinna överfallen vid motionsspår i Umeå.
Hittades av joggare , var medvetslös.
Var kraftigt berusad och slagen med batong.

http://www.vk.se/1585968/larm-om-overfall-i-umea
__________________
Senast redigerad av Trolltomten 2015-11-30 kl. 18:48.
Citera
2015-11-30, 18:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Kvinna överfallen vid motionsspår i Umeå.
Hittades av joggare , var medvetslös.
Var kraftigt berusad och slagen med batong.

http://www.vk.se/1585968/larm-om-overfall-i-umea

Låter lite märkligt i mina öron men vem vet? Det är väl såpass halt just nu i Umeå så att man nästan måste krypa på alla fyra för att inte slå runt? Är man dessutom kraftigt berusad så är det väl inte helt osannolikt att man drattar omkull och slår sig halvt fördärvad.
Citera
2015-11-30, 18:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Låter lite märkligt i mina öron men vem vet? Det är väl såpass halt just nu i Umeå så att man nästan måste krypa på alla fyra för att inte slå runt? Är man dessutom kraftigt berusad så är det väl inte helt osannolikt att man drattar omkull och slår sig halvt fördärvad.

Håller med.
Låter skitskumt.

Finns knappt is , 5+ och blött överallt.
Ha inte varit minusgrader på 2veckor.
Så is är det ont om.

Sedan var det nog knappast så att hon var ute och sprang som det verkar
Citera
2015-11-30, 19:05
  #4
Medlem
00Poliss avatar
Kvinnan var berusad.. Hon kan lika gärna ha hittat på.
__________________
Senast redigerad av 00Polis 2015-11-30 kl. 19:16.
Citera
2015-11-30, 19:25
  #5
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Snuten har slängt in kärringen i fyllecell enligt VK, det säger väl det mesta.

"Kvinnan har förts med till polishuset i Umeå för att nyktra till i arresten innan vidare förhör kan hållas."

http://www.vk.se/1585968/larm-om-overfall-i-umea
Citera
2015-11-30, 21:26
  #6
Medlem
Frågan är ju vad fan gör man nere i skogen full på en måndagkväll
Elljusspåret där nere är ju vägs ände och inget man går till nu.
Sommartid mycket fest , vintertid längdåkning
Citera
2015-11-30, 21:30
  #7
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Snuten har slängt in kärringen i fyllecell enligt VK, det säger väl det mesta.
"Kvinnan har förts med till polishuset i Umeå för att nyktra till i arresten innan vidare förhör kan hållas."]


Det kan väl mycket väl vara så att det här är en ren fylldillehistoria och att kvinnan hittat på.
Men vi ska väl inte gå händelserna i förväg, det kan ju vara så att någon sett att hon var rejält full och att det triggat en ev gärningsman att ge sig på henne i tron att det var ett lätt våldtäktsoffer.
Citera
2015-11-30, 22:03
  #8
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det kan väl mycket väl vara så att det här är en ren fylldillehistoria och att kvinnan hittat på.
Men vi ska väl inte gå händelserna i förväg, det kan ju vara så att någon sett att hon var rejält full och att det triggat en ev gärningsman att ge sig på henne i tron att det var ett lätt våldtäktsoffer.
Nu blir jag lite besviken på dig syster! Först så hävdar du, i en annan tråd, att alla de personerna som berättar att de blivit utsatta av en våldsman förmodligen ljuger och sen kommer du och försvarar denna fyllkärring som inte kan leverera en straight historia. Till råga på allt lade jag till dig i min kompislista i dag.

Tag nu ditt förnuft till fånga; denna tant yrar strunt, de andra som blivit påslagna utav karatemannen i Vänersborg säger sanningen.
Citera
2015-11-30, 22:07
  #9
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVEbluemix
Umeå, asylanläggningar? Högt tryck? Det är knappast svenskt beteende att våldta en svensk kvinna på ett motionsspår. Måste vara en neger.
Ida Johansson mördades i ett joggingspår i somras, av en svensk. Om GM där förgrep sig på henne också är inte känt, rättegången har inte startat än.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår, GM gripen

...........................

Från artikeln i trådstarten:


Citat:
Enligt larmet ska kvinnan ha berättat för joggaren hur hon blivit överfallen av en man med batong. Polisen meddelar dock på sin hemsida att kvinnan var mycket onykter och att hennes berättelse hela tiden varierat om vad som hänt i samtal med polisen.

Det här överfallet kanske ska tas med en nypa salt tills vidare?
Citera
2015-11-30, 22:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVEbluemix
Umeå, asylanläggningar? Högt tryck? Det är knappast svenskt beteende att våldta en svensk kvinna på ett motionsspår. Måste vara en neger.

Nu låg hon i ett diket VID spåret.
Går en promenadväg runt hela sjön.
Så det är lite svårt att avgöra.

Asylboenden finns ja.
Men det finns överallt.
Dock MASSOR av ensamkommande vuxna.
Citera
2015-11-30, 22:25
  #11
Medlem
Hon kan också blivit överfallen och nedslagen samt ihälld en massa alkohol förstås. Men troligt, knappast.

Umeå tar emot väldigt sparsamt med asylsökande. Dom finns främst i inlandskommunerna.
Citera
2015-11-30, 22:33
  #12
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nu blir jag lite besviken på dig syster! Först så hävdar du, i en annan tråd, att alla de personerna som berättar att de blivit utsatta av en våldsman förmodligen ljuger och sen kommer du och försvarar denna fyllkärring som inte kan leverera en straight historia. Till råga på allt lade jag till dig i min kompislista i dag.

Tag nu ditt förnuft till fånga; denna tant yrar strunt, de andra som blivit påslagna utav karatemannen i Vänersborg säger sanningen.

Jaja.. Vad gäller karatenissen i Vborg har jag bara ifrågasatt varför han inte identifierats och kunnat gripas..Jag har inte hävdat att händelsen inte inträffat.

Det här fallet med den fulla kvinnan har jag bara manat till viss försiktighet i gissningarna.. Det KAN ju ibland vara så att även fyllon, knarkare och t.om ziggar talar sanning..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback