Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-30, 20:33
  #25
Medlem
radiozetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Fullt möjligt att detta stämmer.
Hade själv lite problem med min recording på mikrofonen när jag installerade w10 men det verkar som automatiskt bortblåst nu..

Testa att avinstallera och installera om drivrutinerna också om du inte gjort det.
Det kan du lätt göra genom att högerklicka på stereo mix under ljudenheter, egenskaper igen och sedan drivrutiner (Kan behöva trycka ändra inställningar på första fliken)


ja jag skulle tro att det är windows som spökar. Deras nya OS brukar inte vara så utvecklade och stabila när dom lanseras.
Citera
2015-11-30, 20:46
  #26
Medlem
Jag får återkomma. Orkar inte krabba mer med det här just nu. Uppskattar eran hjälp, tack!
Citera
2015-12-08, 20:34
  #27
Medlem
Testade att byta uppspelningsenhet (från headset till högtalare) och spelade in lite csgo... då låter ljudet som det ska... exakt så som jag hör det när jag spelar. Är det nåt fel på mitt headset då eller?
Citera
2015-12-11, 09:34
  #28
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba69
Testade att byta uppspelningsenhet (från headset till högtalare) och spelade in lite csgo... då låter ljudet som det ska... exakt så som jag hör det när jag spelar. Är det nåt fel på mitt headset då eller?

Snarare att när du spelar in videon med ditt headser igång så spelar du även in ljudet i 5.1 eller vad nu ditt headset stöder.

Och därav det dåliga ljudet då tuben bara spelar de ljudet som du får i ett vanligt 2.0 ljud.

Du saknar med andra ord dom resterande.

Testa detta (men då kommer du inte kunna spela med 5.1) när du kör med headset
Gå in i Options i CS:GO
Välj audio
Ändra speaker configuration till 2.0

Spela in och se om det blir bättre. Blir det de så vet vi att felet ligger i att du spelar in det i 5.1 men du spelar sedan upp det i högtalare med 2.0 system vilket gör att du saknar 3 högtalare.
Citera
2015-12-12, 01:37
  #29
Medlem
Yessss! det funkar!

LÖSNINGEN: Avinstallerade senaste drivrutinen till realtek och laddade ner en äldre.

Haha
__________________
Senast redigerad av hubbabubba69 2015-12-12 kl. 02:23.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback