2015-11-30, 12:03
Medlem
duckio1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen112
Det är Sven von Essen enligt säkra källor.

Känns sisådär troligt...
Är inte han gammal som satan?
2015-11-30, 12:22
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckio1980
På bilden verkade det vara en bräda som är mer old school, var populära på slutet av 80-talet å början av 90-talet innan dom mer slimmade brädorna kom.

Jo, men jag fattar ändå inte hur man får i ett halvt kilo där.

Brädtypen kallade vi Kvantumbräda i min hemstad i början på 90-talet. De med lite pengar kunde köpa en slimmad bräda medan vi andra fick stå ut med en Kvantumbräda för 150-200 kr.
2015-11-30, 12:30
Medlem
duckio1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket

Brädtypen kallade vi Kvantumbräda i min hemstad i början på 90-talet. De med lite pengar kunde köpa en slimmad bräda medan vi andra fick stå ut med en Kvantumbräda för 150-200 kr.

Går nog å stuva in ett halvt kilo om man splittar på en kvantumbräda och plattar ut det och kanske lägger en ram mellan bitarna som är ca en halv cm... Dom var ju jävligt tjocka dom där brädorna vill jag minnas. Å typ obefintliga kullager så dom stod nästan stilla i nedförsbackar å rampen
Fanns det inte en typ av broms på dessa brädor oxå som man kanske kan göra lite ihåligt?
Senast redigerad av duckio1980 2015-11-30 kl. 12:35.
2015-11-30, 12:36
Medlem
m0gges avatar
Citat:
Känns sisådär troligt...
Är inte han gammal som satan?

54 enligt Ratsit, om det är rätt person...
2015-11-30, 12:46
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen112
Det är Sven von Essen enligt säkra källor.

Visst gillar han iaf pulver. Sålde tjack till honom i slutet av 90-talet och vet att han fortfarande håller på.
2015-11-30, 12:56
Medlem
duckio1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Visst gillar han iaf pulver. Sålde tjack till honom i slutet av 90-talet och vet att han fortfarande håller på.

Där ser man.
Tyckte han såg både sliten och gammal ut redan för 10 år sedan...
2015-11-30, 13:10
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Där ser man.
Tyckte han såg både sliten och gammal ut redan för 10 år sedan...

Han bjöd med på pulver å ett av stadens suspektare etablissemang för nåt år sedan. Ingen har berättat för honom att han är gammal bara...
2015-11-30, 13:18
Medlem
RonnieHerels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penfish
Kan det ha varit en så kallad Waveboard? Dem är ju tjocka och löjliga, känns som det hade passat låtsasadeln.

För övrigt så känns det väldigt riskabelt att frakta knark i en skateboard.
Varför valde man inte något mindre suspekt transportföremål?
Vad är det som får dig att tro att det var första gången han/hans kompanjoner frakta den typen av varor på detta sätt. Vilka föremål hade du valt?
2015-11-30, 13:20
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket

Om man tittar på bilden så verkar brädan ha blivit delad, utfräst för att skapa ett dolt utrymme, där man placerat knarket och sedan limmat igen brädan. Lite grann som det klassiska tricket med en bok där man skär bort sidorna i en fyrkant och fyller den med saker för att sedan stänga boken.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...NARKBOARD3.JPG
2015-11-30, 13:25
Medlem
duckio1980s avatar
Skönt att han själv hade påtalat hur förvånande han tyckte det var att posten hade hemleverans och sen inte anat att något var på gång utan lät 2g tjack ligga i sin papperskorg...
2015-11-30, 14:14
Medlem
SpecialEditions avatar
3-4 års fängelse om han döms. Våldta ett barn och du kanske får hälften.
2015-11-30, 14:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är viktigt att påpeka att vi ännu inte har några bevis för att det är Sven von Essen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in