Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-30, 16:58
  #25
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Varför är det så svårt att inse att vissa flyktingar aldrig någonsin kommer att assimileras utan kommer av ren okunskap (du får inte slå någon för att hen inte är muslim) att begå brott?
De här gärningsmännen måste omedelbart och så kostnadseffektivt fraktas iväg från Sverige. Det bästa vore om det fanns ett EU gemensamt interneringsläger vi kunde skicka dom.
Citera
2015-11-30, 17:01
  #26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Varför är det så svårt att inse att vissa flyktingar aldrig någonsin kommer att assimileras utan kommer av ren okunskap (du får inte slå någon för att hen inte är muslim) att begå brott?
De här gärningsmännen måste omedelbart och så kostnadseffektivt fraktas iväg från Sverige. Det bästa vore om det fanns ett EU gemensamt interneringsläger vi kunde skicka dom.
Mmmm.... Borde inte det aktuella brottet rubriceras som "hatbrott"?
Citera
2015-11-30, 17:13
  #27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Jag har inga större problem med att man ordnade nytt boende till BO.
Det som stör mig är bristen på direkta åtgärder mot förövarna. Svensk polis skulle ha riktiga piketbussar som i t.ex Finland, så man kan ta med sig fler gripna än en åt gången.

Faktum är att jag var på väg att göra en kommentar om Svarta Maja's införande men det sprack på att jag inte hittade en schyst bild på internet

Jag är helt enig med dig....en rejäl Svarta Maja där gripna kan kedjas fast längs med väggarna.....fast det spricker antagligen på problem med säkerhetsbälten i mellanmjölkens land
Citera
2015-11-30, 17:16
  #28
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmm.... Borde inte det aktuella brottet rubriceras som "hatbrott"?

Det hade jag inte en tanke på. Du måste ha rätt!

Det här borde vara urtypen för ett hatbrott!

Fast....om du frågar Mona Sahlin så kan jihadister inte hata.....dags att krambomba lite och demonstrera till förmån för jihadisterna.
Citera
2015-11-30, 18:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
"Polisen har namn på de tre misstänkta gärningsmännen men har inte gripit någon eftersom man bara har två poliser på plats och de måste ta hand om paret som behöver flyttas.
– Vi får lösa den biten utredningsmässigt i efterhand, säger Dan Andersson
."

Jag förstår dom här två polisernas situation och brist på resurser, men jag finner det ändå märkligt att det är brottsoffren som måste flytta på sig. Det riktiga hade väl varit att frihetsberöva brottslingarna?
Det skulle väl varit möjligt att "boja fast dom" någonstans tills dom kunnat avhämtas av förstärkningspersonal? Ordnats med någon form av "provisorisk arrest" i närheten? Bundit fast dom utomhus i värsta fall..
Tycker polisens resursbrist absolut inte skulle drabba dom som utsatts för brott.

Jag förutsätter att du utvisas om de anses skyldiga till misshandeln😮
Citera
2015-11-30, 18:54
  #30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det hade jag inte en tanke på. Du måste ha rätt!

Det här borde vara urtypen för ett hatbrott!

Fast....om du frågar Mona Sahlin så kan jihadister inte hata.....dags att krambomba lite och demonstrera till förmån för jihadisterna.

Media väljer i bästa fall att kalla allt sådant här för "våld mellan kristna och muslimer". Men dom glömmer att det alltid handlar om att det är kristna som är i "the reciving end". INTE tvärtom.
Citera
2015-11-30, 20:38
  #31
Medlem
Ridaxs avatar
Var är svenska kyrkan i tider som dessa andligt och geografiskt då dylika musselmanska påhopp sker på "otrogna" kristna?
Är de måhända upptagna med att planera för nästa klockringning gentemot oliktänkande? Eller väntar de med att reagera tills dess att trakasserierna når djupare in i samhället, till deras Svenska bröder och systrar?
Om nu inte svenska kyrkan kan ställa upp och stödja kanske det vore något för röda korset? Fast det är väl inte särskilt sannolikt då de verkar fullt upptagna med invällningen av ytterligare islamistiska rättrogna.
Citera
2015-11-30, 20:40
  #32
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Var är svenska kyrkan i tider som dessa andligt och geografiskt då dylika musselmanska påhopp sker på "otrogna" kristna?
Är de måhända upptagna med att planera för nästa klockringning gentemot oliktänkande? Eller väntar de med att reagera tills dess att trakasserierna når djupare in i samhället, till deras Svenska bröder och systrar?
Om nu inte svenska kyrkan kan ställa upp och stödja kanske det vore något för röda korset? Fast det är väl inte särskilt sannolikt då de verkar fullt upptagna med invällningen av ytterligare islamistiska rättrogna.


Ja, kanske Sveriges beryktade SD-hatande ärkebiskop skulle avkrävas uppgiften att gå ut och fördöma det muslimska våldet?
Citera
2015-11-30, 20:49
  #33
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Faktum är att jag var på väg att göra en kommentar om Svarta Maja's införande men det sprack på att jag inte hittade en schyst bild på internet

Jag är helt enig med dig....en rejäl Svarta Maja där gripna kan kedjas fast längs med väggarna.....fast det spricker antagligen på problem med säkerhetsbälten i mellanmjölkens land


Hade dom haft sådant här fordon som patrullbil så hade saken varit löst. Jag såg förresten det här på Svensk tv bara för ett par dagar sedan,
https://www.youtube.com/watch?v=7kh7p4cD6Qc
Citera
2015-11-30, 21:08
  #34
Medlem
Clawdices avatar
Orka fokusera på religion om det inte är så att någon försökt tvångskonvertera någon.
I princip alla som kommer till Sverige är kristna eller sekulära och moderata muslimer. Däremot har vi på sistone sett hur situationen är på boenden i Svedala. Miserabelt, trångt och troligen få av dem som tror på en framtid i landet. Lätt att skit uppstår och då blir det så att folk från samma grupp backar upp sina polare. Typ som om du bor i en gympasal i Afrika och nån ryss snor ditt dagliga bröd. Knuffar du till honom så lär hans ryska polare nita dig.
Citera
2015-11-30, 21:31
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Orka fokusera på religion om det inte är så att någon försökt tvångskonvertera någon.
I princip alla som kommer till Sverige är kristna eller sekulära och moderata muslimer. Däremot har vi på sistone sett hur situationen är på boenden i Svedala. Miserabelt, trångt och troligen få av dem som tror på en framtid i landet. Lätt att skit uppstår och då blir det så att folk från samma grupp backar upp sina polare. Typ som om du bor i en gympasal i Afrika och nån ryss snor ditt dagliga bröd. Knuffar du till honom så lär hans ryska polare nita dig.

Ja. Jag undrar även hur det skulle bli om det var krig i Sverige och svenska medborgare flydde till något annat land och de mest rabiata flashbackare tvingades dela asylboende med svenska medborgare av annat ursprung. Jag kan faktiskt inte se dem samsas med svenska somalier och svenska afghaner i brödkön.
Citera
2015-11-30, 22:08
  #36
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Typiskt svenskt beteende. I skolan är det alltid mobboffret som ska flyttas på.Det beror på att ingen vågar ta ansvar och man skäms för att träffa offret. Mobbaren/gärningsmannen ska man alltid försöka förstå. Nu kommer det låta att "muslimerna har haft en jobbig resa" eller att religionen "betyder så mycket för muslimerna". Vi kommer få stora problem med muslimerna och många av dom kommer vara straffade redan på asylhotellen.Vem fan vill anställa en muslimjävel som inte kan leva med kristna i Sverige..

Japp skicka hem muslimerna som misshandlar.

Måste vara skoj för den där kristna familjen som har flytt muslimsk terror för att stöta på den igen i Sverige igen.

Varför kommer dom hit om dom hatar kristna så mycket
__________________
Senast redigerad av highstakes 2015-11-30 kl. 22:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback