2024-02-17, 20:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Kan de vara så att de ljuger på internet?

Jag kan inte bevisa att de talar sanning, men min bedömning är att deras inlägg bär sannolikhetens prägel. Sammantaget med att ’citatet’ inte går att hitta, så vet jag vad jag tror
Citera
2024-02-17, 20:21
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag kan inte bevisa att de talar sanning, men min bedömning är att deras inlägg bär sannolikhetens prägel. Sammantaget med att ’citatet’ inte går att hitta, så vet jag vad jag tror
Tro gör man i kyrkan
Vet gör vi som minns det
Men det är inte lönt att diskutera för ni upprepar er som en repig skiva ändå. Go afton
Citera
2024-02-17, 20:42
Medlem
Citat:
Kan de vara så att de ljuger på internet?

Filmer ljuger inte. Arkivet ljuger inte.

Därför det var så bra att Auswanderer la upp ett filmklipp.

De som hävdar att Arne sa citatet har numera noll att komma med. Det finns absolut ingenting som tyder på att Arne sagt citatet.

Ur sammanfattningen:
"Här är ett filmklipp från matchen England - Kamerun i VM 1990 där citatet påstods ha sagts. Matcherna finns idag tillgängliga på KB i Stockholm.

Länk till filmklippet: https://archive.org/details/eng-kam-1990
Mirrors: 1&2"
Senast redigerad av avec 2024-02-17 kl. 20:52.
Citera
2024-02-17, 20:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Förresten. Det finns väl på fler ställen än bara KB? Eller hur var det med det? Om man bor långt från Stockholm.
Universitetsbiblioteken i Göteborg, Lund, Linköping, Uppsala och Umeå kan väl ha det med?

Citerar mig själv när jag citerade något universitet:
"pliktexemplar levereras till sju bibliotek. Dessa är: pliktbiblioteken: Kungliga biblioteket i Stockholm, Lunds universitetsbibliotek, Stockholms universitetsbibliotek, Uppsala universitetsbibliotek, Linköpings universitetsbibliotek, Göteborgs universitetsbibliotek och Umeå universitetsbibliotek. De två förstnämnda är skyldiga att för alltid spara samtliga pliktexemplar medan de övriga själva får göra ett urval bland de mottagna exemplaren. De icke accepterade exemplaren (speciellt böckerna av papper) skickas då till förbränning. Pliktexemplaret blir då sparat som original av Kungliga biblioteket i Stockholm och kopia av Universitetsbiblioteket i Lund". "Ett dokument kan vara dagstidningar, serietidningar, turistbroschyrer, skolkataloger eller andra skrifter; operalibretton, dataspel, dvd-filmer, närradiosändningar m m."
Citera
2024-02-17, 21:10
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Filmer ljuger inte. Arkivet ljuger inte.

Därför det var så bra att Auswanderer la upp ett filmklipp.

De som hävdar att Arne sa citatet har numera noll att komma med. Det finns absolut ingenting som tyder på att Arne sagt citatet.

Ur sammanfattningen:
"Här är ett filmklipp från matchen England - Kamerun i VM 1990 där citatet påstods ha sagts. Matcherna finns idag tillgängliga på KB i Stockholm.

Länk till filmklippet: https://archive.org/details/eng-kam-1990
Mirrors: 1&2"
Vadå" där det påstås ha sagt "?
Enligt vem då? Det var ju inte alls där. Uppenbarligen. Såg precis klippet.
Citera
2024-02-17, 21:27
Medlem
Citat:
Vadå" där det påstås ha sagt "?
Enligt vem då? Det var ju inte alls där. Uppenbarligen. Såg precis klippet.
Ha ha

Ska du ha uppe hela matchen?

Du tycks inte fatta att det är du som är bevisbördan.

Matchen finns på KB. Du kan gå dit och kolla på den.
Citera
2024-02-17, 21:37
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ha ha

Ska du ha uppe hela matchen?

Du tycks inte fatta att det är du som är bevisbördan.

Matchen finns på KB. Du kan gå dit och kolla på den.

Jag har ingen bevis börda
Jag minns det ju skiter väl i va ni säger eller vad som hänt i efterhand. Som sagt inte lönt att diskutera, man kommer ej längre i ämnet!
Nej jag har ingen möjlighet att åka till KB det är liksom 100 mil dit även om jag haft behörighet vilket jag inte har 😀
Citera
2024-02-17, 21:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag minns det ju skiter väl i va ni säger eller vad som hänt i efterhand. Som sagt inte lönt att diskutera, man kommer ej längre i ämnet!
Nej jag har ingen möjlighet att åka till KB det är liksom 100 mil dit även om jag haft behörighet vilket jag inte har 😀

Finns i sex olika städer i Sverige. Du bor långt bort från allt?
Citera
2024-02-17, 21:40
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns i sex olika städer i Sverige. Du bor långt bort från allt?
Japp! O jag har inget körkort och har ej råd med tåg biljetter osv. Men eftersom jag ändå inte har behörighet så är det ändå kört även om jag hade kunnat eller velat åka dit.
Citera
2024-02-17, 21:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Japp! O jag har inget körkort och har ej råd med tåg biljetter osv. Men eftersom jag ändå inte har behörighet så är det ändå kört även om jag hade kunnat eller velat åka dit.

Be en kompis? Ni kan nog tjäna några tusen på att sälja klippet, vet att alla från SVT via Aftonbladet till Fotbollskanalen och några till skulle betala bra för det.
Sen tar du körkort för pengarna.
Citera
2024-02-17, 21:46
Medlem
Citat:

Ingen bryr sig om vad du minns. Bevisen visar att du minns fel.
Citera
2024-02-17, 21:48
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:

Får man fråga i vilken match och när han sa citatet, eftersom du är så säker på ditt minne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in