Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-29, 23:11
  #1
Medlem
Vill dom att man ska kolla in deras rumpor eller måste man låtsas som att man inte märker dessa påmålade byxor för att inte verka "pervers"?

Även nu i kalla tider så ser jag tjejer varje dag med byxor så tajta att man kan se vecken på deras ringmusklar. Allt ifrån shoppande 13-åringar till joggande 40-åringar. Förstår tjejer att den manliga sexualiteten är visuellt baserad och av "fuck everything in sight"-karaktär?

Jävligt frustrerande, men det kanske bara är jag som inte får knulla som tycker det?
Citera
2015-11-29, 23:16
  #2
Medlem
Rosafluffets avatar
vänta nu här.. klagar du på tighta jeans? är du en människa? tighta jeans är guds gåva
Citera
2015-11-30, 00:14
  #3
Medlem
Tighta jeans använder nog majoriteten av alla tjejer, inte för att provocera och visa röven utan det är ett simpelt men snyggt klädesplagg som går att matcha till många olika outfits.
Citera
2015-11-30, 00:14
  #4
Medlem
Givetvis är det för att få blickar, vad trodde du?
Citera
2015-11-30, 00:34
  #5
Medlem
valter-eggons avatar
Jag brukar resonera som så: Om de tar på sig något som de själva inser är uppenbart uppmärksamhetssökande så tänker då fan jag kolla också. Gillar de inte mina blickar så får de väl ta på sig något annat då.
Citera
2015-11-30, 00:38
  #6
Avstängd
mmillimeters avatar
Jag använder främst tighta jeans för att det är snyggt & det ser oftast bäst ut till övriga kläder. Passar ju egentligen till allt, från tighta linnen/toppar/T-shirt och luvtröjor. Sen är dom ju sjukt sköna att ha på sig också såklart
Citera
2015-11-30, 00:59
  #7
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Jag använder främst tighta jeans för att det är snyggt & det ser oftast bäst ut till övriga kläder. Passar ju egentligen till allt, från tighta linnen/toppar/T-shirt och luvtröjor. Sen är dom ju sjukt sköna att ha på sig också såklart

"Snyggt" som i "vela att folk tittar"? Alla eller bara attraktiva jämnåriga?
Varför ska alla kläder vara tighta?
Citera
2015-11-30, 01:06
  #8
Medlem
BonerBatmans avatar
hur kan det var skönt att ha på sig något som är så tight? Kommer ihåg när man var uppe i fjällen och drog på sig långkalsonger. Man längtade direkt till när man var klar för dagen så man kunde ta av sig eländet. Tacka vet jag tidigt 00-tal då man hasade omkring med häng och munktröja. Luftigt, skönt och avslappnat.
Citera
2015-11-30, 02:00
  #9
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosafluffet
vänta nu här.. klagar du på tighta jeans? är du en människa? tighta jeans är guds gåva

Exakt!

Men, men. Många svenskar har inte vett att anpassa klädseln till situationen. Då kan det bli problem.

Såg ex, en skolklass (obestämd ålder, troligen grundskola, men de kunde varit betydligt äldre). En tjej stack ut enormt den rusksvarta dagen. Hon hade valt att klä sig nästan högsta möjliga kontrast mot omgivningen, helt i kritvitt. I megatajta jeans och med en perfekt rumpa därtill, och för kort vit fluffig jacka. Herre jösses. Liknade nästan ett tyskt gatuluder. Dålig smak kan bli dyrt. Resten av klassen såg helt vanlig ut. Visst visst, klart man får sticka ut och lika bra att pröva i ung ålder.

Eller tjejer som vill se lite edgy ut. Kan bli väldigt bra, men kan också bli lite väl konstigt. Ex, Såg ett casual gäng tjugoåringar en vardag, varav en av tjejerna var naken undertill, eller jag trodde det tills jag gick förbi dem och kom nära. Hon hade den senaste flugan, hudfärgade jeans som matchar huden perfekt. Hon såg inte riktigt delaktig ut i gruppen, mest som en medsläpad "överkladd" och osäker flickvän.

Och till svenska tjejer, klär ni upp er så uppskatta för fasen blickarna!!! Så himla galet att många svenskor inte gör det. Utomlands blir ju uppklädda tjejer glada när man tittar på dem.
__________________
Senast redigerad av Litton 2015-11-30 kl. 02:05.
Citera
2015-11-30, 02:14
  #10
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosafluffet
vänta nu här.. klagar du på tighta jeans? är du en människa? tighta jeans är guds gåva

Fel.

Tighta - leggings - är The Prize.

Då man är en tits and ass guy så ligger leggings och toppar, (eller tighta tunikor), the shit
Citera
2015-11-30, 02:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litton

Och till svenska tjejer, klär ni upp er så uppskatta för fasen blickarna!!! Så himla galet att många svenskor inte gör det. Utomlands blir ju uppklädda tjejer glada när man tittar på dem.

Tjejer uppskattar väl blickar om männen i fråga är snygga, i rätt ålder osv. Blir bara äckligt om en 40åring ger tex 13åringar blickar, oavsett klädsel.
Citera
2015-11-30, 03:03
  #12
Medlem
Men för bövelen ts har du tappat konceptet och kört helt vilse, ett par åtsmitande snygga leggings är ju det läckraste man kan kröna vackra kvinnoben med

Tycker du snetrampade converse och urtvättade bomullsstrumor med turkosa kaniner på är snyggare än nylonisar och highheels också?

Och sen ska tjejerna helst vara helt osminkade också, eller..?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback