Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-06, 17:09
  #1
Medlem
kultingens avatar
Är det på något sätt möjligt att koppla en bildskärm till bilstereon så att man kan få en överblick över låtar osv.?
Citera
2005-11-07, 22:38
  #2
Medlem
x12s avatar
Jo, "möjligt" är det ju, men sannerligen inget enkelt litet projekt.
Eftersom du ställer frågan, skulle jag nog svara "nej" trots allt.
Det krävs synnerligen gedigna elektronikkunskaper till detta.
Det innebär i praktiken att bygga om betydande delar av bilstereon, och sedan ska ju skärm och någon typ av grafikstyrenhet dit. Det blir sannolikt billigare, och definitivt enklare, att montera in en dator med FM/TV-kort i bilen, modda ett tangentbord, montera på en 7" pekskärm eller nåt annat lämpligt och köra det här arrangemanget som bilstereo.
Citera
2005-11-10, 01:08
  #3
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Är det på något sätt möjligt att koppla en bildskärm till bilstereon så att man kan få en överblick över låtar osv.?

nope

köp en dator till bilen
Citera
2005-11-10, 01:14
  #4
Medlem
Acklacks avatar
Här finns lite:
http://g.webring.com/hub?ring=mp3car
Citera
2005-11-10, 04:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Är det på något sätt möjligt att koppla en bildskärm till bilstereon så att man kan få en överblick över låtar osv.?

Jag har så... Jag har denna spelare http://www.jvc.se/article.php?id=100008&catid=3 Och så har jag kopplat 4st skärmar till den varav 2 st 8" solskyddskärmar och 2st 7" skärmar i nackstöden..när man spelar musikskivor och har på skärmarna så ser man alla mappar och låtar på skärmarna...
Citera
2005-11-10, 20:47
  #6
Medlem
otec_sates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nille88
Jag har så... Jag har denna spelare http://www.jvc.se/article.php?id=100008&catid=3 Och så har jag kopplat 4st skärmar till den varav 2 st 8" solskyddskärmar och 2st 7" skärmar i nackstöden..när man spelar musikskivor och har på skärmarna så ser man alla mappar och låtar på skärmarna...

Förlåt, men måste låna tråden lite, om det är ok?

Svara gärna lite kortfattat, är den dära stereon bra? Funderade själv på att köpa den, den är ju grymt billig i USA!
Citera
2005-11-10, 23:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nille88
Jag har så... Jag har denna spelare http://www.jvc.se/article.php?id=100008&catid=3 Och så har jag kopplat 4st skärmar till den varav 2 st 8" solskyddskärmar och 2st 7" skärmar i nackstöden..när man spelar musikskivor och har på skärmarna så ser man alla mappar och låtar på skärmarna...



Jomen du har ju en dvd inte så konstig att du har utgång för bild.....
Han har däremot inte en dvd utan en vanlig stereo/cd om jag uppfattat det rätt


Men vore jag kultingen så skulle jag köpa en dvd istället skulle nog bli billigare än att bygga om den vanliga stereon för att kunna visa låtinfo mm på en skärm....Har du inge disp. på cd:n?
Citera
2005-11-11, 20:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nille88
Jag har så... Jag har denna spelare http://www.jvc.se/article.php?id=100008&catid=3 Och så har jag kopplat 4st skärmar till den varav 2 st 8" solskyddskärmar och 2st 7" skärmar i nackstöden..när man spelar musikskivor och har på skärmarna så ser man alla mappar och låtar på skärmarna...

Jag har en JVC KD-DV6101 med samma funktioner som du. Den var ganska dyr (ca 6000 med en skärm) men var nöjd när jag hämtade bilen och såg att allt fungerade, fastän jag bara hade en skärm på passagerarsidan, tyckte då att det räckte.
Allt var frid o fröjd ända tills jag slökollade på Tradera en kväll och upptäckte min JVC KD-DV6101 bjöds ut för knappt 2500 med en skärm. Namnet var inte JVC utan ett okänt märke, men efter lite kontroll så var det samma apparat!
Det är alltså så att (svenska) JVC köper apparater från lågprisländer och sätter deras namn på dem och säljer dom med skyhög marginal! JVC har gjort så förr vad gäller bilstereo och navigatorer men då har det handlat mest om produkter från tyska Becker eller Grundig. Men det här är lågvattenmärke från JVC och jag kan tänka mig att det är inte det enda välkända märket som köper lågprisvaror och gör om dom till exklusiva varumärken.
Lite utanför ämnet kanske, men jag är fortfarande besviken på JVC och till dej kultingen så kanske du bör titta dej runt och se om du inte hittar nån bra och billig bilstereoapparat för att klara det du frågar om.
Citera
2005-11-11, 21:00
  #9
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Jag har en JVC KD-DV6101 med samma funktioner som du. Den var ganska dyr (ca 6000 med en skärm) men var nöjd när jag hämtade bilen och såg att allt fungerade, fastän jag bara hade en skärm på passagerarsidan, tyckte då att det räckte.
Allt var frid o fröjd ända tills jag slökollade på Tradera en kväll och upptäckte min JVC KD-DV6101 bjöds ut för knappt 2500 med en skärm. Namnet var inte JVC utan ett okänt märke, men efter lite kontroll så var det samma apparat!
Det är alltså så att (svenska) JVC köper apparater från lågprisländer och sätter deras namn på dem och säljer dom med skyhög marginal! JVC har gjort så förr vad gäller bilstereo och navigatorer men då har det handlat mest om produkter från tyska Becker eller Grundig. Men det här är lågvattenmärke från JVC och jag kan tänka mig att det är inte det enda välkända märket som köper lågprisvaror och gör om dom till exklusiva varumärken.
Lite utanför ämnet kanske, men jag är fortfarande besviken på JVC och till dej kultingen så kanske du bör titta dej runt och se om du inte hittar nån bra och billig bilstereoapparat för att klara det du frågar om.

märke?
länk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback