Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-14, 18:54
  #37
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Så här ska en F1-bil se ut och låta
https://www.youtube.com/watch?v=5SoZ...Hq5ZT&index=62
Haha, körde klippet och katten blev helgalen av ljudet!
Citera
2018-07-28, 21:09
  #38
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenrackare
Går inte det är helt värdelöst numera

Motivera! Jag säger inte att du har fel men jag vill veta vad du stör dig på.
Citera
2018-07-29, 16:15
  #39
Medlem
Steinarrs avatar
Formel 1 är ju verkligen totalt meningslöst.

Hur fan kan man tycka att det är roligt när alla förare har helt olika förutsättningar?

Det är ungefär som att man skulle anordna en sågtävling där 4 personer får använda motorsåg och resten får ha en vanlig såg.
Citera
2018-07-29, 19:40
  #40
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Formel 1 är ju verkligen totalt meningslöst.

Hur fan kan man tycka att det är roligt när alla förare har helt olika förutsättningar?

Det är ungefär som att man skulle anordna en sågtävling där 4 personer får använda motorsåg och resten får ha en vanlig såg.

Så ska det vara, det är halva grejen. Det är stallen inbördes som tävlar. Annars blir det tråkigare. Upp till stallen att satsa olika mycket och göra det på olika sätt (inom reglementet).
Citera
2018-07-29, 20:47
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Formel 1 är ju verkligen totalt meningslöst.

Hur fan kan man tycka att det är roligt när alla förare har helt olika förutsättningar?

Det är ungefär som att man skulle anordna en sågtävling där 4 personer får använda motorsåg och resten får ha en vanlig såg.

Först och främst prioriterar jag laget framför den egna individen, dvs konstruktörsmästerskapet.
Sen så har alla stallen lika förutsättningar, samma reglemente att förhålla sig till när man konstruerar sin bil. Och klarar man ej att bygga en egen motor så kan man välja en likadan motor som något annat stall har.
Visst är vissa lag på att bygga, kalibrera och designa än andra, men o andra sidan så har vissa fotbollslag bättre träningsmetoder än andra.
Citera
2018-07-29, 21:43
  #42
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Sen så har alla stallen lika förutsättningar.

Nej?

Det handlar ju om vilka som spottar upp mest stålar.

Hade det funnits en gräns så hade det handlat mer om vilken förare som är bäst samt vilka som har bäst taktik och är snabbast i depån. Jag vill alltså att alla ska hålla i en vanlig såg.
Citera
2018-07-29, 21:45
  #43
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Så ska det vara, det är halva grejen. Det är stallen inbördes som tävlar. Annars blir det tråkigare. Upp till stallen att satsa olika mycket och göra det på olika sätt (inom reglementet).

Hade det funnits en ekonomisk maxgräns så hade tävlingen mellan stallen varit betydligt roligare.
Citera
2018-07-29, 22:18
  #44
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hade det funnits en ekonomisk maxgräns så hade tävlingen mellan stallen varit betydligt roligare.

Det är lite reglerat på så sätt redan så att man förhindrar att det inte bara är stora bilfabrikanter som har råd att vara med.
Citera
2018-07-30, 14:43
  #45
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är lite reglerat på så sätt redan så att man förhindrar att det inte bara är stora bilfabrikanter som har råd att vara med.

Att få vara med är väl ganska så ointressant när man ändå kommer att bli varvad 1-2 gånger av Mercedes och Ferrari.

Min poäng kvarstår att det handlar om vilka som pumpar ut mest pengar.

Sätt Hamilton och Vettel i en sketen Haas istället så får vi se hur mycket dom imponerar då.
Citera
2018-07-30, 17:07
  #46
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Att få vara med är väl ganska så ointressant när man ändå kommer att bli varvad 1-2 gånger av Mercedes och Ferrari.

Min poäng kvarstår att det handlar om vilka som pumpar ut mest pengar.

Sätt Hamilton och Vettel i en sketen Haas istället så får vi se hur mycket dom imponerar då.

Nej det är inte ointressant. Det är intressant att se hur de mindre stallen ändå kämpar och hur deras förare kan kämpa inbördes.

Klart det till stor del är en materialsport av rang. Så ska det förbli. Andra jeppar får titta på allsvensk fotboll och friidrott och liknande. Det är okej det också men det är inte vad som intresserar mig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback