Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-03-13, 17:25
  #37
Medlem
Excentricas avatar
Det har gått några månader nu, så jag hade tänkt uppdatera lite om hur det står till.

Jag har bestämt mig för att gå ur SD. Hade nog lite naiva förväntningar när jag gick med som dessvärre inte har uppfyllts. Tänker inte gå in på detaljer och detta gäller nog inte bara SD, utan alla partier egentligen, men jag känner det är alldeles för mycket manipulation, smygandes bakom ryggen och utnyttjande av medlemmar för att jag ska känna mig bekväm med det. Får lite känslan av att alla politiker är döda inombords, speciellt de som är högt uppsatta. Som om de bara bryr sig om sin karriär och inte tvekar att utnyttja medlemmarna för sin egen vinning. Politik är nog inget för mig. Jag borde ha insett detta tidigare, men jag är iaf glad att jag har fått den här erfarenheten och därmed lyckats komma till den här insikten.
Citera
2016-03-13, 18:49
  #38
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excentrica
Det har gått några månader nu, så jag hade tänkt uppdatera lite om hur det står till.

Jag har bestämt mig för att gå ur SD. Hade nog lite naiva förväntningar när jag gick med som dessvärre inte har uppfyllts. Tänker inte gå in på detaljer och detta gäller nog inte bara SD, utan alla partier egentligen, men jag känner det är alldeles för mycket manipulation, smygandes bakom ryggen och utnyttjande av medlemmar för att jag ska känna mig bekväm med det. Får lite känslan av att alla politiker är döda inombords, speciellt de som är högt uppsatta. Som om de bara bryr sig om sin karriär och inte tvekar att utnyttja medlemmarna för sin egen vinning. Politik är nog inget för mig. Jag borde ha insett detta tidigare, men jag är iaf glad att jag har fått den här erfarenheten och därmed lyckats komma till den här insikten.

Jag klandrar dig inte. Att engagera sig aktivt i ett parti är ingen dans på rosor och man får vara beredd att ägna sig åt moralisk gyttjebrottning. Det är inte för alla, tyvärr. Men samtidigt kan det också vara mycket givande socialt. Jag har mött flera av mina närmaste vänner genom partiet. Hursomhelst: lycka till med din fortsatta verksamhet!
Citera
2016-03-13, 19:44
  #39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excentrica
Finns det hopp för SD, eller kommer de att fortsätta sin färd mot att bli ett meningslöst parti utan handelskraftighet? Vill hemskt gärna engagera mig men vet inte längre om SD är rätt parti för mig.

Det är till stor del upp till dig själv hur du vill verka för partiet. Det är upp till dig att tolka hur du kan föra fram budskapet och invandringskritiken så det passar dig. Tycker många som dig kommer du vinna sympatisörer. Tala med folk, både i verkliga livet och här på nätet, så kommer du se att du inte är ensam.

Det är sympatisörerna och väljarna som kommer forma partiets framtid i stor grad. Det är vi som måste visa var vi står, tala om hur vi tycker enligt vår definition och tolkning av partiprogrammet. Gå med i din lokalavdelning, se vad det finns för personer där. Var inte rädd, tala med dom sansade personer som finns i din omgivning och visa var du står, var en föregångare och visa på att du är en helt normal kille/tjej som är Sverigedemokrat och det är inget konstigt med dig, tvärtom. Vad dom än säger! Du kommer vinna i längden om du är ärlig, rättfram och sann, mot lögnare, grupptrycksfolk och hatiska aftonblaskanläsare.
Citera
2016-03-15, 23:25
  #40
Medlem
Vad SD nu bäst behöver är en ny typ av medlemmar, som framförallt ser saker och ting realpolitiskt. Det gamla gardet av missanpassade rashatare, överspända nationalister, ultrahögerfigurer och ideologiska fantaster tenderar att bli en belastning för partiledningen nu, när partiet riktigt framgångsrikt börjat attrahera mer normala väljare, som intresserade sig för partiet pga övriga riksdagspartiers tidigare invandringspolitik. Nu måste SD:s agerande gå ut på att behålla dessa nya väljargrupper, som inte drivs av starka, ideologiska övertygelser.
Partiets medlemskader måste normaliseras genom nyrekryteringar, så att SD blir mer likt övriga riksdagspartier.
Delar av det gamla gardet blev man av med, när numera saligen avsomnade nationaldemokraterna bildades. Andra besvärliga figurer håller på att passiviseras och kommer att lämna rörelsen, när processen mot det bångstyriga ungdomsförbundet väl är utagerad.
Nyrekrytering måste till!
För den, som är inställd på personlig politisk karriär, kan SD vara ett lönsamt val just nu. Tror nästan att jag ska göra ett försök.
__________________
Senast redigerad av menelik 2016-03-15 kl. 23:34.
Citera
2016-03-16, 10:09
  #41
Medlem
Himmelstosss avatar
Nyfiket frågat: har du någonsin gjort något alls politiskt, bortsett från att i tusentals inlägg på Flashback leverera nedlåtande kommentarer? Har du ens några åsikter? Du diskuterar aldrig politiska förslag utan bara kortsiktig taktik.
Citera
2016-03-16, 11:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Nyfiket frågat: har du någonsin gjort något alls politiskt, bortsett från att i tusentals inlägg på Flashback leverera nedlåtande kommentarer? Har du ens några åsikter? Du diskuterar aldrig politiska förslag utan bara kortsiktig taktik.

Vadå nedlåtande? Tvärtom - jag ser för närvarande SD som ett framtidsparti för folk, som vill göra snabb politisk karriär. Inget annat parti har haft en tillnärmelsevis lika snabb opinionstillväxt som Sverigedemokraterna. Klart hetaste partiet just nu.
Att politik ofrånkomligen handlar om taktik, vet både du och jag. Detta må man gilla eller ogilla. Men så förhåller det sig icke desto mindre. Får för närvarande många förfrågningar om just SD. Sysslar en del med politisk, taktisk rådgivning. Finns faktiskt en marknad för sådant.
Har således sysslat en hel del med politik. Har du?
__________________
Senast redigerad av menelik 2016-03-16 kl. 11:43.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback