Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 00:37
  #1
Medlem
http://www.expressen.se/kvp/noje/kan...misshandlades/

nån som vet mer?
hörde nåt om att han skulle ha filmat och blivit tillsagd att sluta men fortsatt.
i artikeln framstår det mer slumpmässigt.
Citera
2015-11-29, 00:37
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Talib Kweli, 40, är kritikerhyllad rappare som bland annat medverkat på en "Game of Throne"-mixtape. Förra året spelade han på KB i Malmö.
I veckan besökte Talib Kweli Köpenhamn. Ett besök som slutade riktigt illa. Talib Kweli promenerade med en av sina kompisar i fristaden Christiania mitt i Köpenhamn.

– En av mina favoritplatser i världen, fram till i går kväll. Jag har hört om att rasismen ökar i Danmark. Nu har jag bevittnat det med egna ögon. Jag attackerades av två intoleranta personer som sa att de "hatar mig" och de kände mig inte ens, de gillade bara inte min hudfärg, skriver Talib Kweli på Instagram.

"Blev slagen och sparkad"
Personerna som gav sig på Kweli i Christiania började misshandla honom, enligt Kwelis vittnesmål på Instagram.
– Jag blev slagen och sparkad, skriver Talib Kweli själv.
Citera
2015-11-29, 00:44
  #3
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Låter som ren BS att killen skulle blivit nedslagen i Chris p.g.a. rasism. Alla som varit i Chris en eller två gånger vet att gängen som styr handeln fullständigt skiter i hur du ser ut så länge du handlar och följer nolltoleransregeln angående fotografering och filmning. Kan tänka mig att tönten försökte ta bilder för att posta på Instagram, Facebook etc.
Citera
2015-11-29, 01:14
  #4
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2015-11-29, 16:03
  #5
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Låter som ren BS att killen skulle blivit nedslagen i Chris p.g.a. rasism. Alla som varit i Chris en eller två gånger vet att gängen som styr handeln fullständigt skiter i hur du ser ut så länge du handlar och följer nolltoleransregeln angående fotografering och filmning. Kan tänka mig att tönten försökte ta bilder för att posta på Instagram, Facebook etc.

Nu var det ett bra tag sen jag var där men håller med. Jag har fått uppfattningen att så länge man sköter sig är det en av Köpenhamns säkraste platser. Tänker att om någon hoppade på honom oprovocerat borde dom själva hamnat i en jävla massa trubbel. Är ju knappast heller ett purdanskt klientel där.
Citera
2015-11-29, 20:08
  #6
Medlem
Douche-chills avatar
Kolla in hans instagram. 75% av flödet handlar om hur rasistiska vita är och hur missförstådd islam är som religion. Klart att han inte kan tolka en händelse där han får stryk av någon som inte är svart som någonting annat än rasism, även om han innerst inne egentligen inser att det var pga att han filmade och fotograferade friskt inne på området.

Edit. Verkar som om han blir konfronterad i sitt kommentatorflöde av både Christiania-säljare och andra människor som var där att det var exakt så det gick till. Han har alltså blivit tillsagd att inte fotografera säljare flera ggr och han hade vägrat och tillslut small det till. Pinsamt.
__________________
Senast redigerad av Douche-chill 2015-11-29 kl. 20:13.
Citera
2015-12-01, 00:15
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kolla in hans instagram. 75% av flödet handlar om hur rasistiska vita är och hur missförstådd islam är som religion. Klart att han inte kan tolka en händelse där han får stryk av någon som inte är svart som någonting annat än rasism, även om han innerst inne egentligen inser att det var pga att han filmade och fotograferade friskt inne på området.

Edit. Verkar som om han blir konfronterad i sitt kommentatorflöde av både Christiania-säljare och andra människor som var där att det var exakt så det gick till. Han har alltså blivit tillsagd att inte fotografera säljare flera ggr och han hade vägrat och tillslut small det till. Pinsamt.

Nja, jag tror dom helt enkelt hade hört hans mongoloida rappande. Jag har själv sopat till ett antal personer just för att dom rappat i min närhet. Var helt lugn och i fas och sen bara tvärvände det och jag matade slag på slag. Otäckt.
Citera
2015-12-01, 11:33
  #8
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kolla in hans instagram. 75% av flödet handlar om hur rasistiska vita är och hur missförstådd islam är som religion. Klart att han inte kan tolka en händelse där han får stryk av någon som inte är svart som någonting annat än rasism, även om han innerst inne egentligen inser att det var pga att han filmade och fotograferade friskt inne på området.

Edit. Verkar som om han blir konfronterad i sitt kommentatorflöde av både Christiania-säljare och andra människor som var där att det var exakt så det gick till. Han har alltså blivit tillsagd att inte fotografera säljare flera ggr och han hade vägrat och tillslut small det till. Pinsamt.

Aldrig hört talas om killen men han följer ett mönster som finns både i Sverige, men också i USA.

De tycker rasismen är så total överallt att de antingen övertolkar saker och ting eller till och med fejkar saker för att bevisa poänger.
Se "Black Lives Matter", bränningen av svarta kyrkor i Missouri (som utfördes av en svart) och massvis med hoaxes på amerikanska universitet.
Citera
2015-12-01, 16:41
  #9
Avstängd
fleshinlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kolla in hans instagram. 75% av flödet handlar om hur rasistiska vita är och hur missförstådd islam är som religion. Klart att han inte kan tolka en händelse där han får stryk av någon som inte är svart som någonting annat än rasism, även om han innerst inne egentligen inser att det var pga att han filmade och fotograferade friskt inne på området.

Edit. Verkar som om han blir konfronterad i sitt kommentatorflöde av både Christiania-säljare och andra människor som var där att det var exakt så det gick till. Han har alltså blivit tillsagd att inte fotografera säljare flera ggr och han hade vägrat och tillslut small det till. Pinsamt.
Vad fult att han får detta att verka som en attack med rasistiska motiv bakom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback