Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-11-29, 22:06
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Enligt NackaVärmdöPosten är mannen i 40-årsåldern och han blev skjuten i sitt hem. Ingen är gripen. Vi kan nog utgå från att den skadade är M*ts H*nrik Sv*nsson.

http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Ingen-...sning/?ent=www

Det känns också rätt osannolikt att den kvinna som är skriven på adressen är GM. Det stämmer inget vidare överens med vägspärrarna och att ingen är gripen. Om det var hon som höll i vapnet hade hon sannolikt gripits rätt omgående.

Jag tror polisen har ganska bra koll på vem de letar efter, det baserar jag på följande.
1. Personen som blev skjuten överlevde & vad jag läste/hörde på Expressen eller Aftonblaskan så var han kontaktbar när han kördes in till sjukhuset = om han vet vem personen var som sköt så har han nog redan berättat namnet på denne för polisen.

2. Polishelikoptern sattes in ganska så omgående, för mig känns det som att polisen visste vad de letade efter för bil/person i ett väldigt tidigt skede. Har svårt att se varför man kallar in en polishelikopter annars om man inte har något alls att gå på.

3. Väldigt tyst från media angående denna skjutning jämfört med tex de i Norrort tidigare i år = förmodligen inte gängrelaterat utan familje eller vänrelaterat.

Att ta sig 2,3 km med bil eller annat fordon från Kvarngränd till rödlyset vid Danvikstulls busshållplats hade nog personen som sköt gjort innan polisen hann spärra av där, vet inte exakt var polisen spärrade av någonstans men det går att köra en annan väg ut från detta område utan att passera viadukten under Saltsjöbanan(jag gör det alla gånger då det står bilar parkerade i en halvmeter vatten i den viadukten vid väldigt kraftiga regnoväder som sker var & vart annat år) kör man via Hästholmsvägen(Där endast bussen får köra Hästholmsviadukten=Bron) så kan man ungå att hamna i en polisspärr om den är uppsatt på fel ställe.

Från NVP(NackaVärmdöposten):
"Polis har under natten jobbat med ärendet men är förtegna om detaljerna och har inte gripit någon för själva händelsen

– Vi är alltid lite försiktiga med vad vi går ut med när vi befinner oss i spaningsläge, säger Ulf Jansén, stationsbefäl vid polisområde syd i Flemingsberg."

Man kan fråga sig varför ett mordförsök i Nacka hamnar hos "polisområde syd i Flemingsberg" istället för hos Nackapolisen i Nacka Strand.
__________________
Senast redigerad av Azimut68 2015-11-29 kl. 22:28.
Citera
2015-11-29, 23:31
  #62
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Jag tror polisen har ganska bra koll på vem de letar efter, det baserar jag på följande.
1. Personen som blev skjuten överlevde & vad jag läste/hörde på Expressen eller Aftonblaskan så var han kontaktbar när han kördes in till sjukhuset = om han vet vem personen var som sköt så har han nog redan berättat namnet på denne för polisen.

2. Polishelikoptern sattes in ganska så omgående, för mig känns det som att polisen visste vad de letade efter för bil/person i ett väldigt tidigt skede. Har svårt att se varför man kallar in en polishelikopter annars om man inte har något alls att gå på.

3. Väldigt tyst från media angående denna skjutning jämfört med tex de i Norrort tidigare i år = förmodligen inte gängrelaterat utan familje eller vänrelaterat.

Att ta sig 2,3 km med bil eller annat fordon från Kvarngränd till rödlyset vid Danvikstulls busshållplats hade nog personen som sköt gjort innan polisen hann spärra av där, vet inte exakt var polisen spärrade av någonstans men det går att köra en annan väg ut från detta område utan att passera viadukten under Saltsjöbanan(jag gör det alla gånger då det står bilar parkerade i en halvmeter vatten i den viadukten vid väldigt kraftiga regnoväder som sker var & vart annat år) kör man via Hästholmsvägen(Där endast bussen får köra Hästholmsviadukten=Bron) så kan man ungå att hamna i en polisspärr om den är uppsatt på fel ställe.

Från NVP(NackaVärmdöposten):
"Polis har under natten jobbat med ärendet men är förtegna om detaljerna och har inte gripit någon för själva händelsen

– Vi är alltid lite försiktiga med vad vi går ut med när vi befinner oss i spaningsläge, säger Ulf Jansén, stationsbefäl vid polisområde syd i Flemingsberg."

Man kan fråga sig varför ett mordförsök i Nacka hamnar hos "polisområde syd i Flemingsberg" istället för hos Nackapolisen i Nacka Strand.

1) Det framgår av artikeln att han i alla fall inte är livshotande skadad. Låt oss hoppas du har rätt.
2) Polishelikoptern huvuduppgift brukar vara att samordna aktiviteten på marken. Det finns inget i nuläget som tyder på att de visste vilket fordon de letade efter. Snarare motsatsen eftersom de letade igenom alla fordon.
3) Polisen borde rimligen ha tänkt på bussbron.
Flemmingsberg är Polisområde Stockholm Syds huvudstation, dit Nacka hör efter omorganisationen i somras. Betyder nog inget annat än att man har samlat kriminalarna dit.
Citera
2015-11-30, 19:56
  #63
Medlem
RickRozays avatar
Min astrologi-spådom säger mig att det var en stor affär, troligen drogrelaterad som gått snett. Det skulle förklara varför brottet skedde hemma hos brottsoffret, dom kände varandra sen innan.

Notis till moderator; vänligen, detta är inte "trams", detta är vad en användare, undertecknad, på allvar tror. Det bör vara helt i sin ordning. Polis i USA använder ju medium i utredningar, för skjutsningen
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2015-11-30 kl. 20:01.
Citera
2015-12-04, 13:53
  #64
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Bump. Inget nytt? Någon måste väl veta något om killen eller vad som ligger bakom det hela.
Citera
2015-12-05, 08:11
  #65
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Flera gärningsmän enl NVP:

Citat:
En person hämtades under veckan till förhör, men släpptes. Enligt polisen finns det i nuläget ingen skäligen misstänkt för skotten.

40-åringen sköts ner av flera gärningsmän i sitt hem på Kvarnholmen på lördagskvällen. En stor polisinsats jagade de misstänkta personerna under kvällen och natten.

http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/fortfa...sning/?ent=www
Citera
2015-12-05, 08:22
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Flera gärningsmän enl NVP:
http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/fortfa...sning/?ent=www

Detta måste vara ett extremt ovanligt fall. Eftersom BO tydligen överlevde så borde ju han veta vilka GM är, men om han inte vet något så är det ju nästan ett unikt.
Det enda man skulle kunna tänka sig i ett sånt här fall är väl att någon har lejt mördarna. BO borde i så fall kunna gissa vem det är som är ute efter honom.
Citera
2015-12-05, 08:27
  #67
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta måste vara ett extremt ovanligt fall. Eftersom BO tydligen överlevde så borde ju han veta vilka GM är, men om han inte vet något så är det ju nästan ett unikt.
Det enda man skulle kunna tänka sig i ett sånt här fall är väl att någon har lejt mördarna. BO borde i så fall kunna gissa vem det är som är ute efter honom.

Verkar som om han håller käften av någon anledning. Kan det handla om indrivning av pengar?
Citera
2015-12-05, 08:39
  #68
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Verkar som om han håller käften av någon anledning. Kan det handla om indrivning av pengar?

Vid närmare eftertanke - vet vi att han är vid medvetande? Tror det bara har framgått att han är skadad, men inte på vilket sätt.
Citera
2015-12-05, 09:24
  #69
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Verkar som om han håller käften av någon anledning. Kan det handla om indrivning av pengar?


Kan ju vara så att han blev skjuten av misstag också och att han verkligen inte vet vem som skjutit.
Nu är väl inte det så väldigt troligt, men det är i alla fall en möjlighet.
Citera
2015-12-05, 18:29
  #70
Medlem
Jag åkte förbi där för 1-2 timmar sedan.

Lägenheten helt nedsläckt & när man tittar in genom glasdörren till trapphuset ser man klart & tydligt att på lägenhetsdörren sitter det en "Brottplats avspärrningsskylt" fortfarande.

6 dagar sedan skjutningen tar en CSI(Crime Scene Investigation) så lång tid i Stockholm?
Citera
2016-12-26, 20:11
  #71
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Vad hände med detta?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback