Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-28, 17:23
  #1
Medlem
Arkiaters avatar
Gudrun Schyman och FI har lyst med sin frånvaro i media- efter händelserna i Paris och det faktum att terrorhotet nu har ökat i världen. Hur tycker FI att terrorn skall bekämpas?
Citera
2015-11-28, 17:26
  #2
Medlem
Varför skulle ett parti som inte ens finns med i riksdagen gå ut med åtgärder mot terrorism?

Jag ogillar Fi precis lika mycket som alla andra på det här forumet, men det här ser bara ut som ett korkat försök att pissa på dem. Det finns legitima saker att klaga över gällande Fi, så det känns ju lite onödigt.
Citera
2015-11-28, 17:29
  #3
Avstängd
ManfredRichthofens avatar
Jag skulle gissa på att den bekämpas genom att vita, heterosexuella män får mindre att säga till om. Men det är svårt att gissa sig till vad som pågår inne i den gravt alkoholiserade tantens hjärna.
Citera
2015-11-28, 22:30
  #4
Medlem
Brallan44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyvd
Varför skulle ett parti som inte ens finns med i riksdagen gå ut med åtgärder mot terrorism?

Jag ogillar Fi precis lika mycket som alla andra på det här forumet, men det här ser bara ut som ett korkat försök att pissa på dem. Det finns legitima saker att klaga över gällande Fi, så det känns ju lite onödigt.

Han kanske vill veta hur man tänker kring de frågorna om man anammar den ideologin?

Skadar inte med mer kunskap.
Citera
2015-11-29, 00:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Gudrun Schyman och FI har lyst med sin frånvaro i media- efter händelserna i Paris och det faktum att terrorhotet nu har ökat i världen. Hur tycker FI att terrorn skall bekämpas?

På deras hemsida
http://www.feministisktinitiativ.se/
står bara att Sverige ska ta emot ännu flera flyktingar - sommarstugor ska tas i anspråk för boenden etc - inte en rad om terrorism, hon ligger nog lågt, kan jag tro ?

Undrar varför FI inte har sin hemsida på arabiska också ?
Hur ligger det till med andra partiers information på arabiska ?
Citera
2015-11-29, 04:43
  #6
Medlem
På deras engelska hemsida står det att alla flyktingar som saknar papper o ID-handlingar mm, ska få PUT, uppehållstillstånd alltså vid ankomsten till gränsen och att alla hjälper till. Sommarstugor ska öppnas för ankommande,

Det verkar som att informationen är ämnad åt att läsas av ankommande, Naivt så det förslår ?


Jag väntade mig referenser i deras texter om religionsfrihet osv, men inte hittat något om detta eller något om Islam - inte något om Sharia heller - Kanske ngn kan skriva till dem och fråga så här:
- Jag är intresserad av att rösta på er - jag är islamistmuslim och jag vill banka upp min kärring XX ggr /månaden - får jag göra det i Sverige ? Jag brukar banka upp henne för att hon är olydig, och att hon inte ska vara otrogen.

FI-s informationstext på engelska är mindre vass än hur hon uttalat sig förut - "Män är svin, etc "

Jag väntade mig fler vinklingar åt kommunist-hålllet/vänster-hållet i texterna men de är inte så uttalade.
Citera
2015-11-29, 09:26
  #7
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Terrorism --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback