Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-30, 17:29
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Till alla er som säger att det är flyktingar, tycker ni skall vara väldigt försiktiga med att uttala er innan det kommit fram vilket land brottslingarna kommer ifrån.. Så typiskt er flashback bönder att alltid skylla allt på invandrare så jävla trött på er...

Man kan dra slutsatser rätt enkelt. Jag har aldrig hört om en Svensk 11-åring som begår villainbrott. Nu visade det sig återigen att det var blattar. Nu tar socialtjänsten vid och de ska få terapi.
Citera
2015-11-30, 18:10
  #38
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Finns ingen info om att det skulle röra sig om invandrare/flyktingar. Kan lika gärna röra sig om wt.
Polisen håller inte med dig
Citat:
Man tar med sig killarna för att i samråd med socialjouren komma fram till vad som skall göras då de saknar föräldrar samt invänta tolk.
Eller tror du att man måste tolka svenska wt-barn?
Citera
2015-11-30, 18:36
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Marockanska gatubarn eller "vanliga" ensamkommande män?
Av allt att döma härstammar de från Nordafrika. Sedan om de är från just Marocko eller inte är en annan fråga. Vad de själva säger i den frågan har lågt bevisvärde. Detsamma gäller deras uppgivna åldrar. Dessa "gatubarn" är mycket väl medvetna om straffmyndighetsåldern på 15 år och särbehandlingen av den som är under 18...
Citera
2015-11-30, 22:07
  #40
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran333
Hur allvarligt var villainbrottet?

Ett villainbrott är på en annan skala än ett inbrott i en kommersiell lokal. Det ses som mycket mer kränkande att ha löss som river omkring i ens ägodelar och liv än på kontoret/jobbet.
Citera
2015-12-01, 02:50
  #41
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Haha, nu drar jag lite på smilbanden här.
Det finns ETT ställe i hela Sverige som av någon märklig anledning producerar pursvenskar som beter sig som diverse blattepack trots relativt höga inkomster hos familjerna etc.
Detta ställe är Lindome.
Förutom att vara GHB:ns mecka så har Lindome alltid stuckit ut gällande allsköns kriminalitet.
Känner och har känt diverse folk därifrån och dom har alltid haft en hög sjuka anekdoter på lager.
Ni som känner en polis tex som jobbat Mölndal dit Lindome hör kan ju fråga om det händer en del där och ni får nog en suck till svar haha.
I vilken annat fall som helst hade jag satsat mitt arsle på invällare av valfri sort.
Men nu snackar vi Lindome haha.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback