Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-28, 15:35
  #1
Medlem
Ja, titeln säger väl allt.

Om nu någon skulle komma med information som avslöjar "hela konspirationen", tror ni på fullaste allvar den ligger kvar någon längre tid?
Citera
2015-11-28, 15:52
  #2
Medlem
vtcs avatar
Menar du att denna egna sida skulle vara helt fri från moderering, eller vem skulle se till att ingen annan tolkning togs bort där?
Citera
2015-11-28, 16:09
  #3
Medlem
Jadu det skulle väl egentligen rätt enkelt kunna lösas på flera sätt.

Det primära vore ju att man inte skulle kunna ta bort posts? Svårare än så är det ju inte. Flytta till en "papperskorg"-del men inte deleta helt. Finns väl dessutom forum idag som gör att när du postar något så sparas det på fler än 1 ställe osv..

Men rent allmänt, är inte detta den mest kontrollerade och övervakade platsen? Känns lite som att det är lika självklart som att det inte vara CP som var skytten..
Citera
2015-11-28, 16:22
  #4
Medlem
nedboys avatar
Jag är inte så insatt i detta ärende här på FB men eftersom du inte presenterar någonting som tyder på att det du säger är annat än skitsnack så tror jag att du har fel.

Hoppas att du inser att min hållning är den enda rätta i förhållande till din trådinsats?
Citera
2015-11-28, 16:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag är inte så insatt i detta ärende här på FB men eftersom du inte presenterar någonting som tyder på att det du säger är annat än skitsnack så tror jag att du har fel.

Hoppas att du inser att min hållning är den enda rätta i förhållande till din trådinsats?

Vad är det jag skulle presentera menar du? Bevis på att admins tar bort information? Såvitt jag vet har dem inte gjort det, men det skulle lika gärna kunna vara så eftersom jag inte övervakar detta forum 24/7.

Så du avfärdar möjligheten att FBs admins(räcker med 1) skulle radera information om den skulle tex vara ett hot mot nationell säkerhet? Tror du på fullaste allvar inte, tex SÄPO, göra allt i sin makt för att ta bort denna information om den kom ut?
Citera
2015-11-28, 18:31
  #6
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskUtvandrare
Vad är det jag skulle presentera menar du? Bevis på att admins tar bort information? Såvitt jag vet har dem inte gjort det, men det skulle lika gärna kunna vara så eftersom jag inte övervakar detta forum 24/7.

Så du avfärdar möjligheten att FBs admins(räcker med 1) skulle radera information om den skulle tex vara ett hot mot nationell säkerhet? Tror du på fullaste allvar inte, tex SÄPO, göra allt i sin makt för att ta bort denna information om den kom ut?

Okej, nu läser jag frågan på ett lite annat sätt när du sagt även detta. Du borde vara lite tydligare i topic.

Givetvis så tror jag att möjligheten finns att en moderator försöker radera sånt som går emot hens agenda. Det har vi sett prov på lite här och där på Flashback. Däremot så tror jag inte din tanke håller riktigt? Säg att jag plötsligt sitter inne med information som visar att det är en konspiration. FB är väl inte det enda stället jag skulle vända mig till? Det skulle snabbt bli en mindre kris i Sverige där varenda nyhetstidning, tv-kanal osv inte skkulle göra annat än att ägna tid åt detta. Det förstår du väl? Så vad spelar FB för roll då?

Nä, den dagen då du kan avslöja en konspiration kring detta så kan du nog inse att det kommer drivas en tråd här på FB som kommer bli hur stor som helst. Då tror jag att en moderators agenda inte kommer att kunna påverka ett skvatt?

Hur menar du att SÄPO skulle kunna få bort informationen?
Citera
2015-11-29, 11:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Okej, nu läser jag frågan på ett lite annat sätt när du sagt även detta. Du borde vara lite tydligare i topic.

Givetvis så tror jag att möjligheten finns att en moderator försöker radera sånt som går emot hens agenda. Det har vi sett prov på lite här och där på Flashback. Däremot så tror jag inte din tanke håller riktigt? Säg att jag plötsligt sitter inne med information som visar att det är en konspiration. FB är väl inte det enda stället jag skulle vända mig till? Det skulle snabbt bli en mindre kris i Sverige där varenda nyhetstidning, tv-kanal osv inte skkulle göra annat än att ägna tid åt detta. Det förstår du väl? Så vad spelar FB för roll då?

Nä, den dagen då du kan avslöja en konspiration kring detta så kan du nog inse att det kommer drivas en tråd här på FB som kommer bli hur stor som helst. Då tror jag att en moderators agenda inte kommer att kunna påverka ett skvatt?

Hur menar du att SÄPO skulle kunna få bort informationen?


Jo men den gigantiska tråd här på FB är ju mer eller mindre den största samling av information angående mordet, som iaf privatpersoner har tillgång till? Om det sitter tiotals eller hundratals "privatspanare" och kollar in här lite då och då så är det ju rätt viktigt att all information stannar och inte tas väck eller ändras.

SÄPO m.fl har mer än möjlighet att gå in i FBs databas och ta bort både användare och inlägg, ingen konst(Finns givetvis sätt att skydda sig mot det men om FB använder sig av det vet jag ingenting om).
Citera
2015-11-29, 14:07
  #8
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskUtvandrare
Jo men den gigantiska tråd här på FB är ju mer eller mindre den största samling av information angående mordet, som iaf privatpersoner har tillgång till? Om det sitter tiotals eller hundratals "privatspanare" och kollar in här lite då och då så är det ju rätt viktigt att all information stannar och inte tas väck eller ändras.

SÄPO m.fl har mer än möjlighet att gå in i FBs databas och ta bort både användare och inlägg, ingen konst(Finns givetvis sätt att skydda sig mot det men om FB använder sig av det vet jag ingenting om).

Du kan ju se till att själv spara på information som du anser vara viktig? Det är nog faktiskt så att rätt många sitter på så mycket information att inte ens allt det finns på FB? Men visst kanske någon skulle sätta upp en sida bredvid tården som ett litet arkiv?

I andra stycket så flummar du dock ur? Du konstaterar att SÄPO kan radera i FB:s databas på ett enkelt sätt. Sen lägger du till att det finns skydd mot det, men du vet inte om FB har det skyddet? Hör du inte själv att det du gör är att du konstaterar scenarion som du själv motsäger. Är det så privatspanartråden ser ut så är den förmodligen helt värdelös redan idag (förmodligen för länge sedan)?

Har du belägg för det du konstaterar?
Citera
2015-11-29, 14:17
  #9
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskUtvandrare
SÄPO m.fl har mer än möjlighet att gå in i FBs databas och ta bort både användare och inlägg, ingen konst
Det här skulle jag gärna höra tekniska detaljer om...
Citera
2015-11-29, 14:52
  #10
Medlem
Är det möjligt att hacka sig in i en databas, rent allmänt? Ja.

Kan man skydda en databas mot intrång, rent allmänt? Ja.

Huruvida FB gör detta vet jag inte, som sagt.


Citat:
I andra stycket så flummar du dock ur? Du konstaterar att SÄPO kan radera i FB:s databas på ett enkelt sätt. Sen lägger du till att det finns skydd mot det, men du vet inte om FB har det skyddet? Hör du inte själv att det du gör är att du konstaterar scenarion som du själv motsäger. Är det så privatspanartråden ser ut så är den förmodligen helt värdelös redan idag (förmodligen för länge sedan)?

Har du belägg för det du konstaterar?

Vad är motsägelsefullt? Jag säger att man kan hacka sig in i databaser men även att man kan skydda sig mot det, är det motsägelsefullt?

Belägg för vad? Att man kan hacka sig in i databaser?


"Privatspanartråden", menar du den största tråden här på forumet eller menar du "min idé" om att privatspanare själva borde styra upp en samlingsplats?
__________________
Senast redigerad av SvenskUtvandrare 2015-11-29 kl. 15:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback