Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-27, 22:05
  #1
Medlem
Carbuncles avatar
Samerna är ju enligt dem själva en speciell ras, där tillhörigheten till gruppen bestäms av blodband. Ingen som inte föds till same kan bli en same. Dessutom har samerna egna "nationer". De har en egen riksdag, egna lagar när det gäller näringsverksamhet, äganderätt, jakt och fiske och en egen flagga. De talar egna språk och har en egen uniform. Dessutom bär de alltid kniv.

Nu är frågan om dessa samer räknas som svenskar, och om den samiska nationen (eller nationerna) kan påtvingas ett visst antal flyktingar. Är Sameland en del av EU, eller står de utanför den union vi svenskar begärde medlemskap i? Om de är en del av EU, men själva propsar på att de är en egen ras med ett eget land, kan vi då inte tvinga dem att ta emot ett antal flyktingar? Genom en noggrann analys och komplicerade beräkningar har jag kommit fram till att Sameland har plats för ca. 10.000 somalier. Kåtor att bo i finns det gott om och renkött ska ju vara både hälsosamt och gott. Renkött är väl halal-certifierat om renen slaktas på det samiska sättet med en kniv i nacken?

Alltså, finns det stöd i EU:s stadgar för att tvinga samerna att ta ett större ansvar för flyktingsituationen? På grund av kriget i Syrien kommer det stora mängder afghaner och somalier till Europa, och om samerna tog ett större ansvar skulle trycket på tältlägren i Rostock och Jägersro minska till viss del.
Citera
2015-11-27, 23:58
  #2
Medlem
har aldrig lyssnat på granskning Sverige innan, blev riktigt överaskad av "Johan Andersson"

han argumenterar bra. håller sig lugn. en svensk hjälte.
Citera
2015-12-02, 21:38
  #3
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topracing
har aldrig lyssnat på granskning Sverige innan, blev riktigt överaskad av "Johan Andersson"

han argumenterar bra. håller sig lugn. en svensk hjälte.
Vad har detta med trådens ämne att göra? Kan du utveckla dina tankar?
Citera
2015-12-02, 21:48
  #4
Medlem
Onanizts avatar
Jag ser så klart vart du vill komma.

För att svara på din fråga tror jag nog att arab trumfar same alla dar i veckan och i viss utsträckning tvingas samerna ta emot flyktingar redan nu, ty myndigheterna masstransporterar ju araber till samernas historiska hemvister.

Även om många lappjäntor är jävligt pk och lapparna sanna opportunister kan jag inte tänka mig att Sveriges förtryckta "urfolk" kommer att sida med de rasifierade. Fast, man ska ju aldrig säga aldrig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback