Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-27, 19:57
  #1
Medlem
Nån som vet vem BO eller MGM är?


http://24kalmar.se/2015/11/27/polis-...k-i-norrliden/
Citera
2015-11-27, 20:17
  #2
Medlem
Maulcas avatar
Polisen kan börja med att leta i hennes bekantskapskrets gamla pojkvänner och dyl. dörrknackning i området, torde kunna sysselsätta ett antal poliser i några timmar.

Har kvinnan något otalt med GM eller var det början på ett försök till våldtäkt? Norrliden är ett tämligen invandrartätt bostadsområde. Det är bara för murvlarna att gräva vidare, så kryper det snart fram info om GM.
Citera
2015-11-27, 20:24
  #3
Medlem
Våldet var troligen ett försök att oskadliggöra kvinnan för att sedan utföra en våldtäkt. Detta är min teori med tanke på hur kort mannen beskrivs vara, bara 1,75m.

"Mannen är runt 175 centimeter lång, bar svarta kläder, mörk mössa, halsduk och vantar."

Intressant beskrivning. Finns inga svenskar förutom gamla som klär på sig såhär mycket i Kalmar. Inte så kallt ännu. Speciellt vantar. Detta tyder på att det är någon som inte är van vid vårt klimat ännu.

Tyvärr, men jag gissar på en nyanländ invandrare som blivit sexuellt frusterad av att det inte alls vimlade av små söta blondiner som ville knulla.
Citera
2015-11-27, 20:45
  #4
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Våldet var troligen ett försök att oskadliggöra kvinnan för att sedan utföra en våldtäkt. Detta är min teori med tanke på hur kort mannen beskrivs vara, bara 1,75m.
"Mannen är runt 175 centimeter lång, bar svarta kläder, mörk mössa, halsduk och vantar."
Intressant beskrivning. Finns inga svenskar förutom gamla som klär på sig såhär mycket i Kalmar. Inte så kallt ännu. Speciellt vantar. Detta tyder på att det är någon som inte är van vid vårt klimat ännu.
Tyvärr, men jag gissar på en nyanländ invandrare som blivit sexuellt frusterad av att det inte alls vimlade av små söta blondiner som ville knulla.

Du har nog tyvärr rätt i dina antaganden om jag också får gissa lite. Det där med dom påpälsade vinterkläderna tycker jag tyder på någon form av sandtrampare. Vi får väl se vad som kan komma fram.
Citera
2015-11-27, 21:26
  #5
Medlem
Bilden säger ju inte mycket, förmodligen inte ens där det skedde. För ingen kan väl vara så dum att göra en sån grej jämte stora vägen där för övrigt bilden är tagen (infarten till två systrars väg)........
Citera
2015-11-27, 22:36
  #6
Medlem
Eller jo, dum nog att kunna göra en sån här sak så de e ju inte helt otänkbart att han gjorde nåt precis vid infarten till 2systrars/norrlidsvägen
Citera
2015-11-28, 03:05
  #7
Medlem
Rompetrolls avatar
Ang. bilden. "arkivbild" säger väl inte att det visar exakta platsen för brottet?
Citera
2015-11-28, 03:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Våldet var troligen ett försök att oskadliggöra kvinnan för att sedan utföra en våldtäkt. Detta är min teori med tanke på hur kort mannen beskrivs vara, bara 1,75m.

"Mannen är runt 175 centimeter lång, bar svarta kläder, mörk mössa, halsduk och vantar."

Intressant beskrivning. Finns inga svenskar förutom gamla som klär på sig såhär mycket i Kalmar. Inte så kallt ännu. Speciellt vantar. Detta tyder på att det är någon som inte är van vid vårt klimat ännu.

Tyvärr, men jag gissar på en nyanländ invandrare som blivit sexuellt frusterad av att det inte alls vimlade av små söta blondiner som ville knulla.


Du menar att Svenska i Kalmar har så låg IQ att de inte begriper att det är en bra idé att maskera sig om man planerar att begå brott? Och Svenskar i Kalmar har aldrig hört talas om DNA och fingeravtryck? Jag tycker att du inte skall dra alla Svenskar i Kalmar över en kam, och döma dem efter dina egenskaper
Citera
2015-11-28, 05:14
  #9
Medlem
[quote=Rompetroll|55545952]Ang. bilden. "arkivbild" säger väl inte att det visar exakta platsen för brottet?[/QUOTE

nej förstås, dags för kaffe sen ut med hundarna
__________________
Senast redigerad av frasse78 2015-11-28 kl. 05:18.
Citera
2015-11-29, 11:06
  #10
Medlem
Ingen som vet nåt mer om detta?
Citera
2015-11-29, 12:40
  #11
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Du menar att Svenska i Kalmar har så låg IQ att de inte begriper att det är en bra idé att maskera sig om man planerar att begå brott? Och Svenskar i Kalmar har aldrig hört talas om DNA och fingeravtryck? Jag tycker att du inte skall dra alla Svenskar i Kalmar över en kam, och döma dem efter dina egenskaper

Kan ju vara något halv eller helkriminellt Nybroslödder med östeuropeiskt påbrå.. I så fall skulle ju inte din beskrivning vara omöjlig.
Citera
2015-11-29, 12:41
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Våldet var troligen ett försök att oskadliggöra kvinnan för att sedan utföra en våldtäkt. Detta är min teori med tanke på hur kort mannen beskrivs vara, bara 1,75m.

"Mannen är runt 175 centimeter lång, bar svarta kläder, mörk mössa, halsduk och vantar."

Intressant beskrivning. Finns inga svenskar förutom gamla som klär på sig såhär mycket i Kalmar. Inte så kallt ännu. Speciellt vantar. Detta tyder på att det är någon som inte är van vid vårt klimat ännu.

Tyvärr, men jag gissar på en nyanländ invandrare som blivit sexuellt frusterad av att det inte alls vimlade av små söta blondiner som ville knulla.

Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Du har nog tyvärr rätt i dina antaganden om jag också får gissa lite. Det där med dom påpälsade vinterkläderna tycker jag tyder på någon form av sandtrampare. Vi får väl se vad som kan komma fram.
Idioter ! Vädret i Kalmar i torsdags kväll, 151126 kl 21:20 (brottet begicks enligt artikeln vid 21:30-tiden men väderhistoriken på den sida jag kollade loggades närmast 21:20) var:
Temperatur: + 1 ºC
Vind: Väst-sydväst 5 m/s
Relativ fuktighet: 100 %
Disigt

Källa: http://rl.se/vadret/historik.php
och http://www.temperatur.nu/kalmar-1vecka.html
Sista länken är till dynamisk sida som inte kommer att fungera så länge till. Berga ligger nära Norrliden.

Hur i helvete ni kan komma fram till att etniska svenskar inte skulle ha mössa och handskar i det vädret är ju helt otroligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback