Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-09-17, 15:14
  #37
Medlem
Den här aktien borde vara en större snackis än Imint! Jag ser iaf mycket större potential plus alltid tryggare att investera i hårdvara än mjukvara.

Att Mr Lönner slänger in 10 MILJONER är för mig en stor, stor bekräftelse på att saker går åt rätt håll.

Om den här tekniken slår igenom hos bara EN av de 15 största aktörerna blir det ändå en jävla fin resa...
Citera
2016-09-17, 22:58
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Skit aktie

Tack för ditt konstruktiva inlägg
Citera
2016-09-18, 14:23
  #39
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Den här aktien borde vara en större snackis än Imint! Jag ser iaf mycket större potential plus alltid tryggare att investera i hårdvara än mjukvara.

Att Mr Lönner slänger in 10 MILJONER är för mig en stor, stor bekräftelse på att saker går åt rätt håll.

Om den här tekniken slår igenom hos bara EN av de 15 största aktörerna blir det ändå en jävla fin resa...
Potential är en sak, men sedan måste man ju fråga sig vilka signaler det finns på att potentialen kommer realiseras. Med IMINT framgick det ändå från början att de förde samtal med ett stort antal branschföretag, och sedan fick vi utvecklingsavtalet som avslöjade marknaden faktiskt nappar på teknologin.

Det finns tyvärr många företag med överlägsen teknologi, men som aldrig hittar köpare. Hur ser det ut för TCT, vet du något om företagets kontakter?
Citera
2016-09-18, 18:36
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Potential är en sak, men sedan måste man ju fråga sig vilka signaler det finns på att potentialen kommer realiseras. Med IMINT framgick det ändå från början att de förde samtal med ett stort antal branschföretag, och sedan fick vi utvecklingsavtalet som avslöjade marknaden faktiskt nappar på teknologin.

Det finns tyvärr många företag med överlägsen teknologi, men som aldrig hittar köpare. Hur ser det ut för TCT, vet du något om företagets kontakter?

Ja, Tctech har kontakt med flera aktörer. Och deras system prövas just nu av en anonym aktör i Taiwan...
Att sen Lönner bombar in 10 miljoner gör väl inte direkt caset sämre...

Risker, SJÄLVKLART, det har alla liknande bolag, även Imint.
Får jag välja att investera i mjukvara eller hårdvara så tar jag hårdvara 7 dar i veckan!
Citera
2016-09-18, 23:24
  #41
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Ja, Tctech har kontakt med flera aktörer. Och deras system prövas just nu av en anonym aktör i Taiwan...
Att sen Lönner bombar in 10 miljoner gör väl inte direkt caset sämre...

Risker, SJÄLVKLART, det har alla liknande bolag, även Imint.
Får jag välja att investera i mjukvara eller hårdvara så tar jag hårdvara 7 dar i veckan!
Jo tack, jag hade knappast diskuterat den här typen av aktier om jag inte var riskmedveten. Frågan är ju vad som eventuellt gör risken värd att ta. Fast jag är nog skeptisk till att det skulle vara någon sorts allmängiltig slutsats att hårdvara är tryggare än mjukvara.

Jag måste säga att positionen med avklarad nyemission och insiderköp ser jävligt tilltalande ut. Frågan är om man inte kan avakta en period och se om man kommer in billigare. Känns som att det kan dröja ett tag tills nästa nyhet.
Citera
2016-10-29, 22:00
  #42
Medlem
Verkar fått lite fart nu, läste på Placera om aktieträff i Vällinge, verkar ha spridit goda vibbar.

Dags att hoppa på???
Citera
2016-10-29, 22:03
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Verkar fått lite fart nu, läste på Placera om aktieträff i Vällinge, verkar ha spridit goda vibbar.

Dags att hoppa på???

bättre nu än nästa månad, brukar jag tänka, skulle vara så tråkigt om man missade det hela, börja lite smått åt gången och känn efter själv !
Citera
2016-11-17, 04:46
  #44
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Tror den här kommer sticka mot 100:- ganska snart...

Mer potential än Imint men lägre börsvärde. Mjukvara kontra hårdvara, hårdvara säkrare.

Köpte på toppen igen och antagligen sålt redan med förlust din sopa hahahaha!
Den här killen ska man akta sig för att lyssna på,inte många rätt men det är ju tur
att det är bara studielån som ryker hehe.
__________________
Senast redigerad av alienfin 2016-11-17 kl. 04:50.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback