Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-11-29, 16:17
  #61
Medlem
welcometorealitys avatar
Grattis Kimi du är lika stor nu som Ayrton Senna i antal Podium.

1.Michael Schumacher 155
2.Alain Prost 106
3.Fernando Alonso 97
4.Lewis Hamilton 86
5.Kimi Räikkönen 80
6.Ayrton Senna 80

Sebastian Vettel har 79
2015-11-29, 16:26
  #62
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bra av Marcus att slå Nasr.
Var Nasr 3e stopp nödvändigt eller tog hans ing felbeslut?



Jag vet inte om det är lämpligt att i ett litet team med tveksam teknisk kompetens, är bra att ha en Boss (Monisha) med juristutbildning. Med en Boss med teknisk kompetens kunde hon kanske leda teamet i rätt utveckling. Affären kring GvdG var en affär kring avtal, där teamet ej verkade tjäna på Monishas kompetens. Att förlora 100 miljoner under ett år, pengar som förmodligen togs ur utvecklingsbudgeten..Ej bra.

Hamiltons vilja att även idag prata emot teamets pitstopstrategi gör honom mindre i mina ögen, han har ju redan vunnit vm.

Ännu en dag med suverän SKYsports sändning.

Troligen hade han pushat däcken för hårt så de blev nog tvingade. Han varvtider droppade rätt ordentligt de två sista varven innan stoppet. Det är inte första gången han blir lite för ivrig och överkör däcken.


Är också tveksam till Monisha. Är man högutbildad jurist så tabbar man sig inte som hon gjorde i VDG fallet. Dock så äger hon väl 25% av teamet så hon vill väl ha fingrarna i syltburken.
2015-11-29, 16:30
  #63
Medlem
Ericsson körde väl ungefär så bra som det går i en Sauber idag. Avståndet till Nasr hade troligen kunnat vara större om han inte slagit något slags inofficiellt världsrekord i att ständigt ha en massa trafik omkring sig.

Det måste vara skönt att kunna avsluta säsongen på ett positivt sätt så han slipper ha negativa tankar som studsar runt i huvudet under uppehållet.

Nu är det bara att hoppas att Sauber återhämtat sig en aning ekonomiskt så att de kan ha en bättre bil till nästa säsong.
2015-11-29, 17:03
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Kimi sitter i den näst bästa bilen och kommer trea. Har du blivit så van vid hans dåliga prestationer att du tycker att det är en höjdpunkt när han gör det som förväntas?

Ja för den bilen har fungerat felfritt i år eller vad säger du? Men jag förstår, självklart borde säsongen slutat bättre än en total fjärdeplats.

Måste vara skönare att heja på nån utan förväntningar, lite som Japan i hockey där man är glad om man kommer näst sist.
__________________
Senast redigerad av Optimistjollen. 2015-11-29 kl. 17:08.
2015-11-29, 17:44
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Ja för den bilen har fungerat felfritt i år eller vad säger du? Men jag förstår, självklart borde säsongen slutat bättre än en total fjärdeplats.

Måste vara skönare att heja på nån utan förväntningar, lite som Japan i hockey där man är glad om man kommer näst sist.

Jag tror nog att de flesta kan vara överens om att Kimi är den som underpresterat mest denna säsong. Med tanke på att han blev utklassad av sin stallkamrat även 2014 så behövs det en rejäl uppryckning nästa år.
2015-11-29, 19:18
  #66
Medlem
B-Dawks avatar
Verstappens omkörningar på både Marcus och Nasr visar hans race smartness. Sen klantigt att han bromsade på sig så kraftigt efter att han fått köra om Sainz.

Men jag har riktigt höga förhoppningar på Verstappen.
2015-11-30, 08:28
  #67
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Ericsson körde väl ungefär så bra som det går i en Sauber idag. Avståndet till Nasr hade troligen kunnat vara större om han inte slagit något slags inofficiellt världsrekord i att ständigt ha en massa trafik omkring sig.

Det måste vara skönt att kunna avsluta säsongen på ett positivt sätt så han slipper ha negativa tankar som studsar runt i huvudet under uppehållet.

Nu är det bara att hoppas att Sauber återhämtat sig en aning ekonomiskt så att de kan ha en bättre bil till nästa säsong.

Ja, helt otroligt hur halva fältet lyckades med bedriften att komma ut precis bakom Mackan i samband med depåstoppen. Bara där tappade han säkert 5-10 sekunder.
2015-11-30, 20:12
  #68
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Låst.

/Moderator
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback