Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-03, 00:47
  #37
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Vad är skillnaden på bägge?

Jag har sett både på reddit och fb där man säger att ublock origin är annons blockerings verktyget som gäller. Ublock har jag knappast hört talas om.
Finns delade meningar om det tydligen. Jag förstår inte skillnaden.
Citera
2015-12-03, 01:22
  #38
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Vad är skillnaden på bägge?

Filosofisk. Det är en kodar-såpa, dvs dispyt mellan två personer där man anklagar varandra för diverse saker. Den moraliska ägaren är förmodligen "uBlock Origin".
Citera
2015-12-04, 11:23
  #39
Medlem
NixYOs avatar
Firefox drar mycket mindre RAM-minne nu för tiden när jag kör uBlock Origin istället för Adblock Plus. Mycket trevligt (alltidnatt* jag har 16 GB RAM-minne i min dator )! Startar snabbare också.

____________
* alltidnatt = ehuru
__________________
Senast redigerad av NixYO 2015-12-04 kl. 11:28.
Citera
2015-12-09, 12:59
  #40
Medlem
CombatMans avatar
Jag kör på uBlock Origin sedan några månader. Är mycket nöjd! Dock dyker det fortfarande upp en del "native advertising" på Expressen. Alltså sponsrade artiklar om t.ex. spelbolag eller bowling. Man är tvungen att blockera dessa element en och en. Går det att sätta upp en regel som gör detta automatiskt?
Citera
2015-12-19, 13:55
  #41
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan
Jag kör på uBlock Origin sedan några månader. Är mycket nöjd! Dock dyker det fortfarande upp en del "native advertising" på Expressen. Alltså sponsrade artiklar om t.ex. spelbolag eller bowling. Man är tvungen att blockera dessa element en och en. Går det att sätta upp en regel som gör detta automatiskt?
Du borde nog även köra andra insticksmoduler som exempelvis Ghostery, Privacy Badger och NoScript (VARNING: detta är ett bökigt plugin som har en ganska hög inlärningströskel). Förövrigt så tycker jag att du borde sluta läsa Träskpressen!

It’s Not a News Story!?
https://www.youtube.com/watch?v=IVfslRsNXUc
Citera
2015-12-19, 21:55
  #42
Medlem
tankgirl85s avatar
Vad är det för fel på Adblock? Ni använder relativa ord som "bra" och "dåligt". Men vad är självaste problemet med Adblock?
Citera
2015-12-21, 09:54
  #43
Medlem
CombatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Du borde nog även köra andra insticksmoduler som exempelvis Ghostery, Privacy Badger och NoScript (VARNING: detta är ett bökigt plugin som har en ganska hög inlärningströskel). Förövrigt så tycker jag att du borde sluta läsa Träskpressen!

It’s Not a News Story!?
https://www.youtube.com/watch?v=IVfslRsNXUc
Nope, inget av dina förslag gör det jag efterfrågade, men tack ändå.
Citera
2015-12-21, 20:18
  #44
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankgirl85
Vad är det för fel på Adblock? Ni använder relativa ord som "bra" och "dåligt". Men vad är självaste problemet med Adblock?

Ett problem jag har haft är att ADblock på senare tid, från tid till annan, helt tappar filterlistan, och således inte filtrerar. Den har därefter inte riktigt velat ta emot backupen på filterinställningarna utan omstart av webbläsaren.

Jag har också noterat att med ublock origin drar webläsaren märkbart mindre minne, trots att jag kryssat i nästan alla listor i ublock (hade fem-sex listor i Adblock).
Citera
2015-12-22, 22:45
  #45
Medlem
SuperPuttes avatar
uBlock Origin finns som tillägg för Firefox till Android också, fördelen mot AdBlock är än tydligare i Android-versionen.
Citera
2015-12-23, 05:45
  #46
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Jag kör Adblock Plus och FF och tycker det gör vad jag förväntar mig att det ska göra.
Citera
2015-12-23, 09:20
  #47
Medlem
RippyZes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Jag kör Adblock Plus och FF och tycker det gör vad jag förväntar mig att det ska göra.

Jupp, bloatad skit som drar en massa resurser. Annars väljer man något mer lightweight och använder sig av µBlock Origin.
Citera
2015-12-23, 12:55
  #48
Medlem
Cincaids avatar
Bytte till uBlock Origin från Adblock häromveckan o kör med chrome (efter att ha läst denna tråd) och är riktigt nöjd, mindre ram och man får känslan av att allt flyter på bättre.

Rekommenderas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback