Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 23:29
  #109
Medlem
CD-skivas avatar
Hur är uBlock Origin jämfört med uMatrix?
Har precis formaterat datorn och tar tid att tillåta/inte tillåta rätt saker på sidor för att de ska fungera.
Citera
2016-12-23, 16:34
  #110
Medlem
BrodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrodR
Vad är "blockerade förfrågningar" på uBlock? På youtube och svtplay är det över hundra blockerade förfrågningar.

Citerar mig själv. Någon som kan svara på varför jag får så många blockerade förfrågningar på sajter som youtube och svtplay?

Fan över 200 ibland.
Och vad är det för något?
Citera
2016-12-23, 18:58
  #111
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrodR
Citerar mig själv. Någon som kan svara på varför jag får så många blockerade förfrågningar på sajter som youtube och svtplay?

Fan över 200 ibland.
Och vad är det för något?

Reklam och övervakning/spårning.
Citera
2016-12-23, 23:27
  #112
Medlem
BrodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Reklam och övervakning/spårning.

Är det någonting skadligt (som virus t.ex) i min dator som ger så många förfrågningar eller är det normalt på dessa sajter?
Citera
2016-12-25, 20:03
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterShake
Båda. Att blockera reklam är förresten inte it-säkerhet.

jag är säker på att det inte är it-säkert. På rätt många sätt!
Smidigt är det , javisst. om man vill ha bekvämligheten och säkerheten vad hade man gjort då?
Citera
2017-03-20, 18:10
  #114
Medlem
Är det ok att använda uBlock Origin om man streamar tv program etc?
Har kollat en del på anime på sistone, och fick nu se att det kanske inte?!? är helt ok att blocka ads som spelar under videoklippet.
Kan man hamna i trubbel om man gör det? Vad kan hända?
__________________
Senast redigerad av TheRageInsideMe 2017-03-20 kl. 18:29.
Citera
2017-03-21, 20:37
  #115
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Är det ok att använda uBlock Origin om man streamar tv program etc?
Har kollat en del på anime på sistone, och fick nu se att det kanske inte?!? är helt ok att blocka ads som spelar under videoklippet.
Kan man hamna i trubbel om man gör det? Vad kan hända?
Det som kan hända...? Det kan komma en ruta som ber dig tillåta hemsidan i uBlock, och då får du göra det för att kunna använda hemsidan.

Skulle tipsa om 9anime. De är rätt slappa när det gäller blockering av uBlock.
Citera
2017-03-22, 00:18
  #116
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Är det ok att använda uBlock Origin om man streamar tv program etc?
Har kollat en del på anime på sistone, och fick nu se att det kanske inte?!? är helt ok att blocka ads som spelar under videoklippet.
Kan man hamna i trubbel om man gör det? Vad kan hända?

Hamna i trubbel?
Adblock är inte olagligt att använda om det nu är det du syftar på.
I värsta fall kan du inte se videoklipp på sidan utan att först tillåta reklam att visas genom uBlock.
Citera
2017-04-06, 22:54
  #117
Medlem
2n00b4Us avatar
Vilket adblocket är för Chrome? Jag installerade adblocker nyligen men for fortfarande pop-up reklam på sidor som extratorrent och piratebay.
Citera
2017-04-06, 22:56
  #118
Medlem
Jag gillar ublock origin
Citera
2017-04-06, 23:59
  #119
Medlem
08oss avatar
Jag har svårt att välja program... Adblock plus slutade jag använda för att den drog så mycket prestanda, men annars fungerade den okej.

Ublock Orgin fungerar också okej, dock är den mer oklar och den frågar mycket mer om sidor är okej istället för att bara blockera popupfönster.

Just popup på vissa sidor där man måste klicka på en länk för att öppna något tycker jag fungerar dåligt både med adblock plus och ublock orgin. Ofta blockerar virusskyddet dessa istället men det är ändå ett fönster som öppnas vilket är störande.
Vilka inställningar har ni i något program som gör att popup blockeras och naturligtvis är bra i övrigt?
Kom gärna med konkreta tips på filer att följa, inställningar etc. och era åsikter. Men säg då inte bara att någon "är bra" utan varför det är bra.
Citera
2017-05-30, 20:57
  #120
Medlem
tjenare.knugens avatar
Hej

Använder Ublock och det funkar jättebra

Förutom att den väljer att dölja bilder i nyhetsartiklar på t.ex GP.
Låt säga att det är en bildserie på 10 bilder, då kan jag se de tre första bilderna men inte resten, utan Ublock blockerar dem.
Ta vilken GP-artikel som helst, t.ex http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...sade-1.4313005

Vet ni om man kan lägga till en undantagsregel för detta så att elementet inte blockeras? Försökt själv men inte riktigt lyckats...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback