Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-01-28, 04:40
  #73
Medlem
TemplarKnights avatar
Detta problemet är ännu inte löst och det är hemskt jävla kasst. Folk jag pratat med om det tycker det är helt bisarrt att mer inte gjorts åt det. Jag har typ så mycket bevis jag kan få förutom om representanter från själva världen skulle märka det. Vad ska jag göra för att få dem att ta det på mer allvar? Sen finns även själva problematiken med att inte så mycket går att göra åt det. Huset är enligt mig, fd världen ventilationsexperter m.fl. väldigt otätt. Den förre värden sa t.o.m. att det krävs att de som bor där visar extrem hänsyn. Enda sättet att verkligen åtgärda problemet med lukter/rök permanent, vore om bjälklagen byts ut. Det är dock väldigt kostsamt. Folk från värden har faktiskt gett mig rådet att flytta, men de erbjuder mig inget annat boende. Så situationen ser inte bra ut... Jag har dragits med detta länge och betalar hög hyra för att bo på ett ställe jag mår dåligt av. Hur länge ska detta fortgå? Har aldrig tidigare i mitt liv varit med om en så jävlig situation i samband med en bostad.
Citera
2016-01-29, 12:46
  #74
Medlem
TemplarKnights avatar
Jag är väldigt sur pga detta helvetes problem. Jag har tvingats att sova på golvet i en jävla lokal p.g.a. jag inte kan vara i min egen lägenhet. Har även talat med representant för HSB och han sa att ventilationen ska fixas. Ja, ventilationen är faktiskt kass även om det inte orsakar problemet. Allt HSB ska göra för att åtgärda det är att göra ett litet hål över ännu ett fönster. Den killen höll redan för länge sedan med om att en sådan åtgärd är otillräcklig så det är bara en proforma-grej. Han påpekade också att de har haft två ventilationskillar uppe. Jag svarade med att de i stort sett inte gjort något och att problemet alltjämt är kvar.

Problemet med detta skithus är att bjälklagen är gamla och otäta. Sen kommer lukter från en lägenhet vilket egentligen är huvudorsaken till denna skit. Detta verkar dock värden inte alls vilja ta. De värderar grannars integritet högre än min rätt att andas frisk luft. Detta även om ännu en granne i huset märkt lukten och detta satans problem hållit på så jävla lång tid. Så jag är snart oerhört trött på denna situation och vet inte fan vad jag ska göra. Nonchalant och kass värd som skyller på att andra de anlitat tar tid. Och den eventuella "lösning" de kan ge är inte bra nog.

HSB borde ge mig ett annat boende men pratar bara om att det inte är rätt mot dem i bostadskön. Är det rätt mot mig att jag ska betala hög hyra och under mer än 2 års tid lida med denna skit?
Citera
2016-05-02, 15:08
  #75
Medlem
Rasandes avatar
Hur har det gått för dig Ts?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback