2015-10-15, 19:33
Medlem
Phatcherocs avatar
I'll See You in My Dreams (2015)
Mysig rackare denna här som handlar om en gammel tanta mm
Citera
2015-10-15, 20:01
Medlem
2anRuless avatar
Det finns ett stort antal filmer som, i alla fall för mig, är s.k. "feelgood-filmer". Här kommer ett litet urval:

American Pie-filmerna
Road Trip
The Librarian-filmerna
National Treasure-filmerna
Big Trouble In Little China
The Lost Boys-filmerna
The Goonies
Stand By Me
Step Brothers
Scary Movie 1 och 2
Dum Och Dummare
Ace Ventura 2
Hook
Forgetting Sarah Marshall
Van Helsing
Polisskolan-filmerna
Jönssonligan-filmerna
Svensson, Svensson
Sunes Sommar
Sällskapsresan-filmerna
Kalle Blomkvist-filmerna
Get Over It
The Perfect Score

De flesta av filmerna är ju komedier, vilket brukar vara kännetecknet för en sådan här film. Alla dessa filmer har en speciell plats i min hjärta och brukar hålla mig sällskap när jag känner mig nedstämd.
Citera
2015-10-15, 23:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Tom Hanks' regidebut That Thing You Do! är en bra humörhöjare.
http://www.imdb.com/title/tt0117887/
Citera
2015-11-23, 21:03
Medlem
Phatcherocs avatar
The Tale of the Princess Kaguya (2013)

~~~

Little bambooo !!!

Go around go around water wheel go round!
Go round and call mister sun . .
Birds bugs bees scrats flowers ands trees
spring summer autum winter bring them all on (!!!)

---

Det går att tolka naturen på många sätt <3
Citera
2015-11-24, 04:49
Medlem
SkrXcs avatar
Valfri Disney/Pixar får mig alltid på bra humör. 😇😬

Tarzan, Djungelboken... Finns så många!
Citera
2015-12-14, 20:11
Medlem
insectqueens avatar
En riktigt bra feelgoodrulle som inte är så jätte känd är Jay Duplass och Mark Duplass filmJeff, Who Lives at Home med Jason Segel i huvudrollen som den godhjärtade slackern Jeff som fortfarande bor hemma.
Det är väl vad som brukar beskrivas som "quirky indie" och den är både rolig och hjärtevärmande.

Originellt manus också, inte alls förutsägbart.
Rekommenderas varmt för alla som behöver trösta sig med lite feelgood.
Citera
2015-12-14, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
En riktigt bra feelgoodrulle som inte är så jätte känd är Jay Duplass och Mark Duplass filmJeff, Who Lives at Home med Jason Segel i huvudrollen som den godhjärtade slackern Jeff som fortfarande bor hemma.
Det är väl vad som brukar beskrivas som "quirky indie" och den är både rolig och hjärtevärmande.

Originellt manus också, inte alls förutsägbart.
Rekommenderas varmt för alla som behöver trösta sig med lite feelgood.
Japp, allt med Jason Segel är ju lite feel-good. Seth Rogen är ju oftast med i sådana filmer.
Citera
2015-12-27, 17:26
Medlem
Har bara kolalt igenom de forsta 10 och 5 sista sidorna men hitttat ett par filmer jag ska ge chansen.

Nagra klassiker jag inte sett till annu ar ju dock Top Gun och Cocktail kan inte tanka mig battre feelgood
Citera
2016-09-22, 00:09
Medlem
Alla Mike Leigh-filmer är extremt feel-good, t.ex. Life is Sweet. De är dessutom genuina, till skillnad mot de allra flesta hollywood skräpfilmerna som alla andra idioter nämnt i denna tråd.
Senast redigerad av BeMyselfAgain 2016-09-22 kl. 00:18.
Citera
2016-11-07, 06:58
Medlem
Buttersss avatar
I min depression som börjar avta sakta men säkert lusläser jag vartenda sida i denna tråd.

Cyrus med John c Reilly, Marisa Tomei och Jonah Hill, kan kännas tung emellanåt men allt för det bättre, följt av
http://www.imdb.com/title/tt1336617/?ref_=nv_sr_3

Meet Bill, som gjorde dessa två filmer extremt bra sammansatta - som en "uppföljning" trots inte,
http://www.imdb.com/title/tt0790623/

Nu blir det

Yes man & The Truman Show (sett alla dessa filmer under de senaste 5 åren men finner äntligen mer lycka och inspiration av dem nu än någonsin)

Meet the Fockers är ännu en titel som jag såg igårnatt,
http://www.imdb.com/title/tt0290002/?ref_=nv_sr_1

Ska fortsätta mitt "må-bra"-spår å fortsätta kolla på enbart upplyftande, inspirerande filmer just om depression och, vilka sköna livstips och glädje dem kan skapa.

Har ni någongång funnit er i en sådan fas i livet att lära sig o bli 'vuxen' från det som bådar en dåligt, tipsa gärna om liknande filmer, stort stort tack i förväg.

Riktigt givande tråd överlag.
Citera
2016-11-07, 13:27
Medlem
chessjamts avatar
Måste nämna Yankee Doodle Dandy (1942) då den i mitt tycke var som att få en glädjespruta rakt in i hjärtat. Är verkligen inget fan av musikaler (endast Blues Brothers och Les Miserables (2012) som jag tycker om i den genren) men att få se James Cagney steppdansa och sjunga dem där superglada och patriotiska låtarna var precis vad jag behövde när jag såg den. Rekommenderas starkt för den som vill muntra upp sin dag med lite svängig sång och dans.

http://www.imdb.com/title/tt0035575/?ref_=nv_sr_4
Senast redigerad av chessjamt 2016-11-07 kl. 13:45. Anledning: Stavning
Citera
2016-11-10, 21:25
Medlem
The Terminal med Tom Hanks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem