2015-11-26, 18:11
Medlem
Jag fick boot_volume_error för ett tag sen och försöker lösa det med en windows skiva, problemet är att vilken skärm, eller kabel, jag än använder så står det no signal och så går skärmen in i viloläge... Vad är det för fel och hur fixar jag det?
Citera
2015-11-26, 18:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner varken här eller på din andra tråd vad du har för dator eller modell. Men blir det likadant om du använder det integrerade grafikkortet?
Citera
2015-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner varken här eller på din andra tråd vad du har för dator eller modell. Men blir det likadant om du använder det integrerade grafikkortet?
Sorry jag visste inte att det spela roll, jag äger en acer Aspire XC600, jag har alltid använt original grafikkortet. Om det är det du menar med integrerad, det ör AMD Radeon HD 8470 2 GB grafikkort
Senast redigerad av lortapa 2015-11-26 kl. 18:56.
Citera
2015-11-26, 19:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ser din dators baksida ut så här? -> http://i.imgur.com/Pru6vIF.png
Citera
2015-11-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ser din dators baksida ut så här? -> http://i.imgur.com/Pru6vIF.png
In i minsta detalj
Citera
2015-11-26, 19:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du byter till det andra grafikkortet, vad händer då?
Citera
2015-11-26, 19:21
Medlem
Citat:
Om du byter till det andra grafikkortet, vad händer då?
Oookej lite läskigt att du vet att jag har ett till grafikkort.. Kan väl prova, chassit på den här datorn är pinsamt liten men kan försöka trycka in den
Citera
2015-11-26, 19:48
Medlem
Skruva av det svarta höljet på långsidan till den blåa kontakten (VGA) och sätt i skärmkabeln där, kana vara så att drivrutinerna inte finns till ditt grafikkort
Citera
2015-11-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Skruva av det svarta höljet på långsidan till den blåa kontakten (VGA) och sätt i skärmkabeln där, kana vara så att drivrutinerna inte finns till ditt grafikkort
Blev ingen skillnad, får helt enkelt byta grafikkort och hoppas på att mim dator klarar av att köra det kortet
Citera
2015-11-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lortapa
Blev ingen skillnad, får helt enkelt byta grafikkort och hoppas på att mim dator klarar av att köra det kortet

Köp ett 750 ti low profile då, för ditt chassi är så litet. https://www.komplett.se/product/8278...50ti-2gb-physx
Citera
2015-11-27, 11:02
Medlem
PeterNosters avatar
Du har två grafikkort varav det som på bilden sitter vågrätt är ditt externa grafikkort. De vertikala uttagen är grafiken som är integrerad på moderkortet. Det på moderkortet brukar kopplas bort när man sätter i ett externt.
Ta ut det externa och kör på det integrerade så får du reda på om felet ligger på moderkort eller grafikkort.
Citera
2015-11-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du har två grafikkort varav det som på bilden sitter vågrätt är ditt externa grafikkort. De vertikala uttagen är grafiken som är integrerad på moderkortet. Det på moderkortet brukar kopplas bort när man sätter i ett externt.
Ta ut det externa och kör på det integrerade så får du reda på om felet ligger på moderkort eller grafikkort.
Om det externa är de där lilla kortet på ovansidan med hdmi och dvi-d uttag så blev det ingen skillnad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in