Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-26, 14:09
  #1
Medlem
LaScalas avatar
Den grekiska byn Idomeni ligger nära gränsen till Makedonien och har länge varit en port på vägen norrut för hundratusentals flyktingar på väg till Västeuropa. Men i förra veckan blev det tvärstopp.
Sedan dess har en grupp flyktingar hungerstrejkat på gränsen mellan Grekland och Makedonien för att de inte får passera gränsen. Nu har flera flyktingar sytt ihop sina munnar i protest och ber förtvivlat om hjälp. ”Döda oss eller rädda oss”, är deras budskap.
Minst sex iranier har sytt ihop sina munnar, i hopp om att Makedonien ska öppna gränsen och låta dem passera till Västeuropa.
En av hungerstrejkarna är ingenjören Hamid, 34, från Iran. Han har sytt ihop läpparna med nylontråd och meddelar att han vill fly till ”ett fritt land i världen”.
– Jag kan inte åka tillbaka, då blir jag hängd, säger han till till Reuters.


Kan det här bli en trend på våra flyktingförläggningar också?

Otäck protestmetod. Ryser av bilderna

http://www.aftonbladet.se/nyheter/pa...cle21820263.ab
Citera
2015-11-26, 14:21
  #2
Medlem
Så sex personer påstår att de har sytt ihop sina munnar o då är det värt en tidningsartikel i en skittidning?

Vad flyr man ifrån när man kommer från Iran?

Sverige styrs inte på det sätt jag vill, kan jag söka asyl i ett annat land pga detta?

Jäkla larv. Åk tillbaks till Iran o gör något åt situationen då istället för att bara dra.
Hur skulle det se ut om alla länders befolkning bara flydde o smet från sin plikt att försvara gränserna under andra världskriget?
Citera
2015-11-26, 14:35
  #3
Medlem
mrsrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den grekiska byn Idomeni ligger nära gränsen till Makedonien och har länge varit en port på vägen norrut för hundratusentals flyktingar på väg till Västeuropa. Men i förra veckan blev det tvärstopp.
Sedan dess har en grupp flyktingar hungerstrejkat på gränsen mellan Grekland och Makedonien för att de inte får passera gränsen. Nu har flera flyktingar sytt ihop sina munnar i protest och ber förtvivlat om hjälp. ”Döda oss eller rädda oss”, är deras budskap.
Minst sex iranier har sytt ihop sina munnar, i hopp om att Makedonien ska öppna gränsen och låta dem passera till Västeuropa.
En av hungerstrejkarna är ingenjören Hamid, 34, från Iran. Han har sytt ihop läpparna med nylontråd och meddelar att han vill fly till ”ett fritt land i världen”.
– Jag kan inte åka tillbaka, då blir jag hängd, säger han till till Reuters.


Kan det här bli en trend på våra flyktingförläggningar också?

Otäck protestmetod. Ryser av bilderna




http://www.aftonbladet.se/nyheter/pa...cle21820263.ab



Knappast värre än en piercing och jag är rätt säker på att tråden glider ur lätt när det behövs.
Citera
2015-11-26, 14:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
[i]Otäck protestmetod. Ryser av bilderna
Ja det ser säkert otäckt ut. Lika otäckt, men på ett annat sätt, är hur labila personer som med all sannolikhet befolkar stora delar av Europa - inte minst Sverige. För några år sen var det väl nån som sydde ihop läpparna för att han skulle utvisas - till Italien.
Citera
2015-11-26, 14:55
  #5
Medlem
Ja, kära nån.
Vad var det - 0,05mm tjock liten lina? En piercing är väl förfan värre, då. Fjanteri.

Är det sånahär vi vill ha i Sverige?
Citera
2015-11-26, 14:58
  #6
Medlem
Det ser ju bara tråcklat ut?
Menar man verkligen allvar med att "sy igen sin mun" så lägger man väl ändå läpparna under en symaskinsfot och trampar på pedalen?
Citera
2015-11-26, 15:06
  #7
Medlem
Ingen som bryr sig ifall dom syr ihop käften. Väst struntade i massvåldtäkterna av kristna tjejer i Irak, USA ignorerade det medan dom hade fullt upp med att propagera att dom minsann var där för demokratins skull.
Citera
2015-11-26, 16:00
  #8
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Ett litet tips till dessa drasuter är ju att söka asyl i något land dom faktiskt kommer in i. Finns gott om demokratiska stater överallt i närområdet. Men det är väl inte det som lockar...
Citera
2015-11-26, 16:01
  #9
Medlem
ZiggyStarguzzlers avatar
Citat:
En av hungerstrejkarna är ingenjören Hamid, 34, från Iran. Han har sytt ihop läpparna med nylontråd och meddelar att han vill fly till ”ett fritt land i världen”.
– Jag kan inte åka tillbaka, då blir jag hängd, säger han till till Reuters.[/i]

Uppenbar lögn!
Man kan inte prata med ihopsydda läppar.
Citera
2015-11-26, 16:41
  #10
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkallDuGeFanI
Ingen som bryr sig ifall dom syr ihop käften. Väst struntade i massvåldtäkterna av kristna tjejer i Irak, USA ignorerade det medan dom hade fullt upp med att propagera att dom minsann var där för demokratins skull.

SANT!
Varför ska vi ta hit dom bara för att dom syr i sig själva? berättigar det isf även att jag får asyl i usa om jag sätter ett par stygn i handen?
Citera
2015-11-26, 16:45
  #11
Medlem
Det som vore mest intressant att veta är varför Hamid skulle bli hängd om han återvänder? Har han gjort nåt brott som han vill dölja, eller är han politisk flykting?
__________________
Senast redigerad av mr.demon 2015-11-26 kl. 16:57.
Citera
2015-11-26, 16:51
  #12
Avstängd
ReinfelDETs avatar
Brun-svarta är listiga, sedan våldtar de allting så mycket de hinner och kan i det fria landet.


Det enda som fungerat är ett vitt Europa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback