Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-11-28, 20:26
  #73
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roar321
Haha vi är 15%😂😂😂

Jag har alltid röstat rött pga olika skäl. Men jag har samtidigt varit emot den här extrema invandringspolitiken. Så jag tillhör dom 72%

Om gränsen inte stängs till nästa val så får det bli SD. Det måste upphöra om inte landet ska gå under.

Det finns så många som mig som har röstat på sjuklövern men kan tänka sig att rösta på SD. Jag tror att SD absolut kan bli största parti inom en hyfsat snar framtid.

Iaf om invandringen inte skulle minska kraftigt. Sen är det nog smart att dom ska bredda partiet ännu mer.
Jag förstår aldrig det här tramset med "SD måste bredda sig". Vad fan menar ni?

SD's partitopp är så oerhört mycket mer kompetent än fåntrattarna och medvindsseglarna i det andra partierna, ja i alla frågor. Vad är det konkret du tycker de ska "bredda sig" i? Jag förstår verkligen inte.

När det kommer till kritan så inser ni säkert hur rätt de alltid haft och då måste ni liksom ha ett skäl till att ursäkta hur dumma ni själva ha varit. Då kommer, "de måste bredda sig, det är därför jag inte ville rösta på dem" hahaha hur fan då? Prata om miljöfrågor som vi ändå inte har råd att satsa på med kostnaden för invandringen idag? Satsa mer på välfärd och trygghet?? samma där. Stå ditt kast och erkän att du har varit dum och vilseledd iställer för att tjafsa om att SD måste "bredda sig".
Citera
2015-11-28, 21:51
  #74
Medlem
Ola Schuberts avatar
Hm, men det är ju en jävla skillnad mellan de ca 43.000 asylsökande vi hade under hela 2012 och de 40.000 asylansökande som vi haft, varje månad de senaste två månaderna!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flykting

(scrolla ned för att se antalet asylsökande mellan 1984 och 2015)
Citera
2015-11-28, 23:40
  #75
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eleganz
I flertalet utdrag ur Bibeln kan man läsa att man exempelvis ska döda otrogna, eller barn som är olydiga. Detta passar inte heller in i vår kultur. Men de flesta kristna dödar ju inte exempelvis otrogna, eller olydiga barn. Jag behandlar inte en kristen person som om den förespråkar, eller som om den agerat utefter, dessa utdrag - förrän individen faktiskt gör det. Samma inställning har jag till individer som bekänner sig till islam, eller något annat religiöst samfund.

Det vanliga är att man har en relativt sekulär och liberal moralisk grund. Exempelvis att man inte ska skada andra, tvinga dem till saker m.m., och att religionen är någon form av komplement till detta. Detta gäller både många kristna och många muslimer.

Att agera bokstavstroende utefter valfri av de stora religionerna strider mot vår kultur och vårt samhälle. De personer som agerar på så vis skall naturligtvis lagföras för de brott man begått.

Du gör för enkel jämförelse. I Islams bok handlar varannan vers om våldsamma uppmaningar, medans i bibelns nya testamente (den som vi följer i Sverige) inte förespråkar något sådant.

En muslim är mycket mer involverad i sina religiösa ledares ord,, medans majoriteten Svenskar inte följer prästens ord.


I förorterna har muslimerna i smyg infört sina stenålders islamiska lagar(sharia) ,, medans vi Svenskar fortfarande följer våra Svenska lagar 100% .
Jag vet inte om du är en "musse" eller inte,, men en sak är jag helt säker på, troende muslimer i Sverige fungerar inte.

Edit ; Det finns ingenstans i världen där "inkräktande" troende muslimer kommit överens med ursprungsfolket. Du finner det inte någonstans i världen,, tänk på det en minut.
__________________
Senast redigerad av spitzbergen 2015-11-28 kl. 23:49.
Citera
2015-11-29, 00:02
  #76
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallpulver-fikus
Svenska folket har äntligen fått nog av dårskapen.

Snart är alla väljare "dödsknarkarnazister" "Fascismen" vinner mark i stugorna

Tack gode gud för detta ! Det kommer inte en sekund för sent.

Jag tror att majoriteten Svenskar aldrig velat ha MASS-invandring,, ja menar det säger ju sig självt att man inte vill betala för en hop hedenhösare hela deras liv.

På varenda migrants gravsten kan det stå typ;

"""R.I.P Här vilar Abdi Bobodioulasso föddes xx och dog xx. Bidragstagare hela livet"""
Citera
2015-11-29, 00:06
  #77
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Antagligen blir det tydligare och tydligare för varje dag som går för Svenska folket vad denna massa av ekonomiska migranter innebär för Sverige och inte minst dom själva.
Ny blir det tydligare att gamla mor eller far inte får äldreomsorg. Barnens skolor går på knäna i kaos och mängd BARN = (vuxna afganska ekonomiska migranter) som kommer till en redan underdimensionerad skola.
Nu ser Svensson själv att dom inte får vård eller operationer som de behöver då sjukvården redan går på knäna.
Socialtjänsten har redan kollapsat vilket de ser på grannens barn som inte får den hjälp de behöver. Skatterna höjs och lönerna är på väg att sänkas p g a den massa av ekonomiska migranter som kommer idag.
Fler och fler känner någon som blivit rånad eller våldtagen på stan av....
Städer och landsorten är invaderade av tiggare i vartenda gathörn...
Styrande politiker gör för lite och alltför sent...står och svamlar i TV och låtsas ha koll på läget...varför har dessa politiker försatt Sverige i kris och kaos?


Tacka fan för att Svenska folket (och invandrare) säger ifrån. Det finns gränser även för den mest inbillningssjuke "flykting"vurmare....Ingen är illegal va?

Det äventyrar hela ens existens att vara en god samarit.
En dyrköpt läxa som Svensken sent kommer att glömma
Citera
2015-11-29, 11:59
  #78
Medlem
tommygolds avatar
Vi svenskar vill inte längre jobba o slita dag ut o dag in, med hårda arbetsvillkor, för att försörja muslimska män, otacksamma, stöddiga, begår brott, o inte vill jobba och göra sitt bästa, vill ha bidrag o lura samhället på mer pengar....men många svenskar har blivit indoktrinerade av media, tv, tidningar, radio, av skolor, gymnasier, högskolor, miljöpartiet, vänsterpartister, centern...att det ska vi minsann göra, det är vår plikt att hjälpa dessa som kommer hit....vilka självhatare, sjuka , onda altruister...vill påtvinga folket (oss individer) denna enormt stora börda
Citera
2015-11-29, 16:48
  #79
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommygold
Vi svenskar vill inte längre jobba o slita dag ut o dag in, med hårda arbetsvillkor, för att försörja muslimska män, otacksamma, stöddiga, begår brott, o inte vill jobba och göra sitt bästa, vill ha bidrag o lura samhället på mer pengar....men många svenskar har blivit indoktrinerade av media, tv, tidningar, radio, av skolor, gymnasier, högskolor, miljöpartiet, vänsterpartister, centern...att det ska vi minsann göra, det är vår plikt att hjälpa dessa som kommer hit....vilka självhatare, sjuka , onda altruister...vill påtvinga folket (oss individer) denna enormt stora börda

ja men precis ! 72 % är emot den brun invasion,, vilket säger mycket om dagens inställning till muslimska migranter.

Om vi hade haft en elektroniskt donations metod via Bank Id. för välgörenhet ( stöd od. till migratianter),,,, så tror jag inte att Svensken hade skänkt mer än några spänn i månaden.

Det att jämföra med den hisnade andelen skatt som idag går till alla lycksökare. För migrationskostnaderna är att betrakta som en statshemlighet ( säkert viktigare än försvars hemligheter.),, personligen tror jag att vi betalar mer än hälften av skatten dit, just därav hemlighet !
Citera
2015-11-30, 06:00
  #80
Avstängd
Kontakt112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timseb
Så externa faktorer är ointressanta? Låt oss ta ett extremfall för att se om du förstår:

Ett land har en miljon invånare. 2013 kommer en flykting. Landets befolkning säger "nej, vi behöver inte minska invandringen". 2014 kommer en miljon flyktingar. Landet säger "ja, vi vill minska invandringen". Innebär det att landet har svårt att bestämma sig?

Människor lyssnar på Migrationsverket och polisen som senaste månaderna har förlorat kontrollen över hur många som kommer till landet, hur många som inte registrerar sig, att anordna mat för dagen och så vidare. Jag förstår att de som aldrig har uppskattat invandring inte haft särskilt svårt att bestämma sig, men de som ideologiskt är för den kan ju göra nya ställningstaganden om situationen förändras drastiskt.

Att 87 % ville ha ökad asylinvandring har jag aldrig sett något stöd för ska sägas.
Ja, det betyder det. 7k var väldigt tydliga med vilken invandringspolitik som skulle föras. 87% visste precis vad vi skulle få.
Citera
2015-11-30, 07:59
  #81
Avstängd
Frank.Einsteins avatar
EXTRA! EXTRA!

Svensken vill inte ta emot 2000 asylanter om dagen, dvs drygt 800 tusen om året!!

Otroligt bra scoop av TS!! SD har sannerligen äntligen lyckats nå fram med sitt budskap till den svenska folksjälen! När de startade sitt brunsörjiga parti var invandringen 22 tusen om året.. då gick katastroftankarna varma..

Fy fan vad SD har misslyckats med att göra en enda realpolitisk sak av sitt program. Patetiska nickedockor!

Nej, låt nu de riktiga partierna ta hand om föreliggande tillfälliga asylexplosion. Då blir det i alla fall lite verkstad och inte bara en massa floskelsnack!
__________________
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-11-30 kl. 08:03.
Citera
2015-11-30, 08:54
  #82
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
EXTRA! EXTRA!

Svensken vill inte ta emot 2000 asylanter om dagen, dvs drygt 800 tusen om året!!

Otroligt bra scoop av TS!! SD har sannerligen äntligen lyckats nå fram med sitt budskap till den svenska folksjälen! När de startade sitt brunsörjiga parti var invandringen 22 tusen om året.. då gick katastroftankarna varma..

Fy fan vad SD har misslyckats med att göra en enda realpolitisk sak av sitt program. Patetiska nickedockor!

Nej, låt nu de riktiga partierna ta hand om föreliggande tillfälliga asylexplosion. Då blir det i alla fall lite verkstad och inte bara en massa floskelsnack!

Känner du till termen "Cordon sanitaire"?
Citera
2015-11-30, 09:00
  #83
Medlem
Tragiskt nog så var nog även 40.000 människor om året för många. Iallafall sett till hur väl de människorna sedan etablerade sig i samhället. Siffrorna är nedslående. Väldigt många lever i fattigdom och bidragsberoende än idag, fast de kom för kanske 10 år sen.

Sjuklöverpolitiken har varit misslyckad i minst 10 år, inte bara de här sista 5 åren som är rent ut sagt katastrofala för Sverige.

Det är med djup ironi jag konstaterar att flyktingpolitiken i praktiken förvandlat människor till en handelsvara som ingår i en allt större flyktingindustri. Denna industri är väl redan sveriges största enskilda näringsverksamhet?
__________________
Senast redigerad av endumbonde 2015-11-30 kl. 09:02.
Citera
2015-11-30, 09:19
  #84
Medlem
Skillys avatar
Muahahaha.. ni gnällissar är sådana nötter..

Om man ställde en ny fråga: "Vill du att Sverige återgår till ca 30.000 invandrare per år?" så kommer andelen som svarar -Ja att vara 95%.

Alltså.. vi är 95%.

Gå och lägg er nu.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback