Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-26, 09:08
  #1
Medlem
Niilzs avatar
Behöver tips på en smidig och välfungerande wifi förstärkare. Tänkt att förstärka signalen till mitt PS4 som endast får en plupp på Wifi signalen.

Är inte så kunnig inom området, men som jag förstått det så tappar man oftast hastighet på nätet när man använder en förstärkare. Önskar hitta den mest optimala förstärkaren för ett rimligt pris.

Maxpris 500:-

Routern är av märket Inteno FG500 och har fiber från Ownit 100/100. Använder aldrig nätverkskabel, bara wifi som gäller.

Uppskattar tips!
Citera
2015-11-26, 19:11
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Behöver tips på en smidig och välfungerande wifi förstärkare. Tänkt att förstärka signalen till mitt PS4 som endast får en plupp på Wifi signalen.

Är inte så kunnig inom området, men som jag förstått det så tappar man oftast hastighet på nätet när man använder en förstärkare. Önskar hitta den mest optimala förstärkaren för ett rimligt pris.

Maxpris 500:-

Routern är av märket Inteno FG500 och har fiber från Ownit 100/100. Använder aldrig nätverkskabel, bara wifi som gäller.

Uppskattar tips!

Vilka avstånd rör det sig om?
Citera
2015-11-26, 20:31
  #3
Moderator
Tystnads avatar
Har min Wifi Router i Sovrummet, signalen räcker dock ej till för att nå TV

köpte en sådan här Netgear WN2000 RPT http://www.kjell.com/se/sortiment/da...er-n300-p68815

Funkar utmärkt på TV i vardagsrummet som den är ansluten till via nätverkskabel kabel (ej wifi)
Har inte märkt någon direkt försämring av signalen , funkar att kolla på SVT play, SF anytime etc utan avbrott.

Däremot tycker jag inte dess wifi är något att hänga i grannen, kan vara utanför huset en 20-25 meter bort och få in dess Wifi på mobilen och ansluta men det bara "snurrar" går knappt hämta något alls, däremot funkar det utmärkt på balkongen men då är ju extendern bara 2 meter bort bakom balkongväggen.

kostar 500 kr..
Citera
2015-11-27, 08:08
  #4
Medlem
Niilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilka avstånd rör det sig om?

15-25 meter
Citera
2015-11-27, 10:35
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
15-25 meter

Du bor alltså i ett slott. På 25-metersträckan är det väl en massa väggar också?
Sitter routern utefter en yttervägg så kan du ju dra kabel en bit för att placera den längre in i huset.
Väggmaterial?
Flera våningar?
Du måste iallafall dra kabel till några accesspunkter eller använda elnätet med Homeplug.
En AP täcker ungefär 10 meter runt sig själv för att inte tappa för mycket fart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback