Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-26, 05:11
  #1
Medlem
Leonard0s avatar
Hejsan, har tinnitus och ska flyga snart. Bör öronproppar användas så man inte förvärrar tinnitusen? Lång flygresa med mellanlandning.
Citera
2015-11-26, 05:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonard0
Hejsan, har tinnitus och ska flyga snart. Bör öronproppar användas så man inte förvärrar tinnitusen? Lång flygresa med mellanlandning.
Om du även är ljudkänslig så kan det vara gott med öronproppar. Rekomenderar att du skaffar dig formgjutna öronproppar ifall du inte redan har sådana.
Citera
2015-11-26, 06:31
  #3
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Jag har tinnitus. Använder aldrig öronproppar när jag flyger och har aldrig heller fått rådet att göra det eller tänkt det själv.

Men skaffa om du tror att du behöver det!
Citera
2015-11-26, 14:51
  #4
Medlem
Leonard0s avatar
Man undrar om ljudnivåerna inne på flygplanet är skadligt höga som förvärrar tinnitusen? =/
Citera
2015-11-27, 04:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonard0
Man undrar om ljudnivåerna inne på flygplanet är skadligt höga som förvärrar tinnitusen? =/
Nej, din tinnitus kommer inte att förvärras för all framtid av de ljudnivåerna. Därimot så kan dina öron bli störda och det blir jobbigare för stunden. Då kan det ju vara skönt med öronproppar. Många "normala" personer kör med öronproppar för att inte bli störda av barnskrik och buller när dom flyger. Enklast är ju att du tar med dig ett par öronproppar. Alltid skönt att ha ett par i fickan då man aldrig vet vad man stöter på för oväsen.
Citera
2015-11-27, 21:33
  #6
Medlem
soundwavess avatar
Jag brukar alltid använda öronproppar när jag flyger. Men ljudnivåerna i ett flygplan ska inte vara skadligt höga, så det är mer för att vara på den säkra sidan.
Citera
2015-11-28, 03:09
  #7
Medlem
Leonard0s avatar
Visst är människoläten något att tänka på, men jag tänkte mer på bullret och motorn som skadliga mot tinnitusen!?
Citera
2015-11-28, 03:15
  #8
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonard0
Visst är människoläten något att tänka på, men jag tänkte mer på bullret och motorn som skadliga mot tinnitusen!?
Det är möjligt om du flyger någon gammal rysktillverkad maskin inrikes inne i djupaste sibirien och blir placerad strax bakom eller framför motorerna.

Men knappast om du åker med något västetländskt bolag med god standard.

Mycket har hänt på den fronten, dom senare modellerna är nästintill ljudlösa inne i kabinen.

Finns inget att oroa sig för med andra ord.
Citera
2015-11-28, 18:49
  #9
Medlem
Leonard0s avatar
Åker med Qatar- airways, 12h med mellanlandning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback