Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-12-05, 12:23
  #73
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Moderaterna vill ju ha ett totalt stopp. Vad mer vill du ha?
SD har sagt det länge, men nu när M säger samma sak måste du ju titta på alla andra områden också. Handen på hjärtat, tror du verkligen det finns nog många kompetenta SDare för att styra Sverige?

Moderaterna vill ju ha fri invandring, har du inte ens läst deras partiprogram? Hur såg moderaternas politik ut 2006-2014? Tror du dom har svängt 180 grader på ett år? OM dom har gjort det, vad hindrar dom att svänga 180 grader igen så fort dom vunnit ett val?
Citera
2015-12-05, 12:29
  #74
Medlem
Busstations avatar
Så länge partierna ber det svenska folket om ursäkt för DÖ-pakten och alla som var delaktiga i införandet av den är utrensade ur partierna skulle jag kunna överväga det om deras politik i övrigt stämmer överens med min.
Citera
2015-12-05, 20:06
  #75
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Moderaterna vill ju ha fri invandring, har du inte ens läst deras partiprogram? Hur såg moderaternas politik ut 2006-2014? Tror du dom har svängt 180 grader på ett år? OM dom har gjort det, vad hindrar dom att svänga 180 grader igen så fort dom vunnit ett val?


Inte bara det.
Moderaternas främsta utrikespolitiska mål har sedan 2006 varit att få med Turkiet i EU.
Frågar du dem varför så verkar de inte ha en aning.
Citera
2015-12-05, 20:10
  #76
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Nej. Finns inga garantier vad en får för politik. Alliansen vinner valet 2018. M bestämmer sig för att svänga i fråga och föra Reinfeldts politik vidare nu när M vunnit tillbaka väljare från SD.
Citera
2015-12-05, 20:17
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Vi vet alla vilken diktaturisk pakt all partier förutom SD gick in i och det kommer jag aldrig att glömma.
SD är enda alternativet, eller ett nyinviget parti i riskdagen kanske som lyckas komma in.

Kommer ni rösta på något av 7-klöverpartiet om de svänger rejält (kappvändare)?

Jag blev så jävla förbannad när stefan gick ut och sa att sverige har varit för naivt.
Nej stefan 87% av väljarkåren har varit naiva, inte de andra 13%.

Vad hände med lyckliga gatan?

Aldrig, de har förbrukat sitt förtroende.

Folk som vänder kappan efter vinden är det sista man vill ha.
Citera
2015-12-05, 20:18
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Vi vet alla vilken diktaturisk pakt all partier förutom SD gick in i och det kommer jag aldrig att glömma.
SD är enda alternativet, eller ett nyinviget parti i riskdagen kanske som lyckas komma in.

Kommer ni rösta på något av 7-klöverpartiet om de svänger rejält (kappvändare)?

Jag blev så jävla förbannad när stefan gick ut och sa att sverige har varit för naivt.
Nej stefan 87% av väljarkåren har varit naiva, inte de andra 13%.

Vad hände med lyckliga gatan?

Det finns fler frågor än invandringspolitik. SD vill till exempel införa amerikansk rätt i svensk och vill således gå ifrån principen att du enbart kan åtalas för ett brott som faktiskt har begåtts. Jag finner det mer allvarligt att en åklagare kan åtala en person enbart på premissen att denne har en relation med en enda kriminell människa. Än värre vill samma parti åsidosätta mötes- och föreningsfriheten och kriminalisera föreningar som inte tycker som samhället - vilket är rätt lustigt för att komma från en grupp individer som ständigt klagar på att de själva inte blir lyssnade på när de har åsiktet som inte stämmer med övriga samhället. SD har dessutom inte någon vidare bra skolpolitik och har inte någon lösning på t.ex. bostadsbrist eller arbete. SD äger inga lösningar kring social- och hälsofrågor.

Även om jag hade varit främlingsfientlig hade jag inte röstat på ett parti som är på väg att riva en av samhällets viktigaste pelare: föreningsfriheten.
Citera
2015-12-05, 22:02
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det var precis så jag uppfattade Israel-flagge-viftandet: För att neutralisera alla nazi-anklagelser samt skapa syntax error på PK-skadade hjon som tror SD är ett gäng heilande skinnskallar.
Har inte tänkt på det så.
Men ur det perspektivet är det säkert genialt.

Om folk läser i AB att Sd är ett parti med nazistiska rötter och samtidigt ser SD-are vifta med Israel-flaggan är det ju ursmart av SD.
Citera
2015-12-05, 22:43
  #80
Avstängd
Oblivionenss avatar
Nej, varför skulle jag?

Dem andra partierna utöver vänstern håller på att vela fram och tillbaka, bryter vallöften, går i lag med partier som gör att man måste bryta vallöften etc.

Enda partierna i riksdagen jag kan tänka mig rösta på är V och SD då dem är dem enda som håller rak kurs, men V är uteslutet om dem inte gör en SD och gör en riktig rensning på extremister.
__________________
Senast redigerad av Oblivionens 2015-12-05 kl. 22:46.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback