Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-27, 04:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Det där är ganska sorgligt att läsa. Gräs ska enligt mig vara en krydda i vardagen, inte maträtten.

Välformulerat.
Citera
2015-11-27, 08:54
  #14
Medlem
Pedruss avatar
Cannabis är fortfarande en drog och det gör något med dig när du brukar det, både possessivt och negativt! Om jag ska vara ärlig så tycker jag cannabis är en lömsk drog.. Alla snackar om att det är så ofarligt och det inte kan skada dig etc etc, skitsnack!

Många problem jag har fått utav cannabis kan vara grundat på annat också men cbt är en stor faktor.

Tolka mig inte fel, jag är väldigt liberal och för t.e.x avkriminalsering men är tyvärr inte blind.
Citera
2015-11-27, 10:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Det kanske bara är bra att folk får lite mer självinsikt kring Cannabis.
Det finns ingen drog som inte har negativ påverkan.
Alla substanser har sina pros and cons.
+1

Allt har sitt pris.
Citera
2015-11-27, 11:10
  #16
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Det där är ganska sorgligt att läsa. Gräs ska enligt mig vara en krydda i vardagen, inte maträtten.

Ja det är ju det, och detta är mina personliga erfarenheter och svarar givetvis inte för övriga.
Jag vet att man kan använda Cannabis som krydda i livet och bruka det med respekt, precis som med alkohol.

Problemet var nog bara att jag inte hamnade i de umgängeskretsarna som kunde bruka förnuftigt.
Därför valde jag att sluta och lämna det bakom mig
Citera
2015-11-27, 13:06
  #17
Medlem
Bara-Robins avatar
All opinion funkar så här. En liten grupp tycker något och propagerar för detta, fler tar efter, denna opinion förändras, men oftast "för långt", folk backar lite och sedsn balanserar det sig.
Det här är nog bara ett resultat av att så många tycker det är bra nu, att fler börjar gå tillbaka lite.
Citera
2015-11-27, 13:18
  #18
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Indeed samma här.

Och de gamla umgängeskretsarna som fortfarande röker, ja de bor kvar på samma plats, röker dagarna i ända och spelar dataspel. Inte mycket utveckling som skett där inte.

Det är lata människor som antagligen hade varit jävla lata även utan cannabis. Om man kollar på min umgängeskrets som röker(och som har rökt i 8-10år) så har nästan alla jobb och lever väldigt mycket svensson-liv. Även dom som röker dagligen.

Det är lättare att skylla ifrån sig på rökat än att ta tag i saker och ting.
Citera
2015-11-27, 13:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Det är lata människor som antagligen hade varit jävla lata även utan cannabis. Om man kollar på min umgängeskrets som röker(och som har rökt i 8-10år) så har nästan alla jobb och lever väldigt mycket svensson-liv. Även dom som röker dagligen.

Det är lättare att skylla ifrån sig på rökat än att ta tag i saker och ting.

+1 nog mer vanligt än vad folk tror.. Skulle till och med våga säga att den kategorin med folk som jobbar och sköter sig och röker dagligen är större än de som inte sköter sig.
Citera
2015-11-27, 16:00
  #20
Medlem
Scarabeos avatar
Tror det är mest nyfrälsta och folk som bara sitter hemma hela dagarna och röker som höjer cannabis till skyarna och allt är nyttigt med det. man behöver ju knappast vara professor för att förstå att suga i sig rök, oavsett vad det kommer från, inte är hälsosamt. Sen är det vissa personer som helt enkelt inte tål cannabis för dom mår dåligt. Precis som jag tillhör den skaran som inte kan dricka alkohol utan att bli aggressiv. Därför dricker jag inte.

Som någon annan sa: cannabis ska vara en krydda i vardagen, inte maten.
Citera
2015-11-27, 19:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Tror det är mest nyfrälsta och folk som bara sitter hemma hela dagarna och röker som höjer cannabis till skyarna och allt är nyttigt med det. man behöver ju knappast vara professor för att förstå att suga i sig rök, oavsett vad det kommer från, inte är hälsosamt. Sen är det vissa personer som helt enkelt inte tål cannabis för dom mår dåligt. Precis som jag tillhör den skaran som inte kan dricka alkohol utan att bli aggressiv. Därför dricker jag inte.

Som någon annan sa: cannabis ska vara en krydda i vardagen, inte maten.

Precis!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback