Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-26, 00:35
  #1
Medlem
Någon snodde ikväll min väska med bla a mitt bankkort i. Innan jag hann spärra har clownen lyckats handla från PLAYSTATIONNETWORK. Finns det någon chans att playstation kan ge mig kontots ägare om jag ger dem all kortinformation?
Citera
2015-11-26, 01:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedreamcat
Någon snodde ikväll min väska med bla a mitt bankkort i. Innan jag hann spärra har clownen lyckats handla från PLAYSTATIONNETWORK. Finns det någon chans att playstation kan ge mig kontots ägare om jag ger dem all kortinformation?

Vet ej, men i vilket fall bör du polisanmäla händelsen.
Citera
2015-11-26, 02:28
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Vid en polisanmälan så bör det ju bli polisen de lämnar sina uppgifter till. Hur de annars lämnar ut beror ju på deras policy. Spärrar du och kontaktar bank snarast så bör ju dock inte pengarna kunna dras. Vid köp med kort reserveras ju bara dessa först.
Citera
2015-11-26, 09:24
  #4
Medlem
Novus4212s avatar
Spärra kortet, polisanmäl och har summan dragits så be din bank göra en chargeback.
Citera
2015-11-26, 09:29
  #5
Medlem
Polisanmälan måste göras först (spara diarienummer) sedan spärrar du kortet och kontaktar banken för att göra en så kallad kortreklamation.( där kommer du behöva ange diarienummer)

Du kan även göra sån reklamation själv på din internetbank. Har du Swedbank går du in på kortöversikt och längst ner till höger hittar du länken.. Good luck!
Citera
2015-11-26, 11:17
  #6
Medlem
Playstation sa att de kan rota om de skulle bli uppringda av polisen. Polisen själva sa dock att det kanske tas tag i om ett par månader... Haha Jag ska försöka luska tag i någon polis-bekant och se om det går att skynda på processen, har liksom allt som behövs på ett papper framför mig - minus polisbrickan.
Citera
2015-11-26, 11:55
  #7
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedreamcat
Playstation sa att de kan rota om de skulle bli uppringda av polisen. Polisen själva sa dock att det kanske tas tag i om ett par månader... Haha Jag ska försöka luska tag i någon polis-bekant och se om det går att skynda på processen, har liksom allt som behövs på ett papper framför mig - minus polisbrickan.


Alltså...tror det är lika bra att lägga ner om jag ska vara ärlig. Med största sannolikhet kommer du få tillbaka dina pengar av banken och polisen bryr sig knappast om såna här brott med tanke på hur det ser ut i Sverige just nu. Dessutom om du ber en polisbekant hjälpa dig priva så kan det bli konsekvenser för honom/henne. Tänker visserligen på poliser som kollat upp brottsregister åt vänner, blir ju nästan oftast sparken eller avstängningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback