Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-01-09, 12:42
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Många oroar sig för tillståndet i miljöpartiet nu om dagen.... ska partiet gå i konkurs och läggas ner?

Svaret är nej!

Som hårdnackad miljökämpe, så ser jag embryot till något nytt och stort!

Vad var det som fick miljöpartiet att slå igenom? Svar; Döende sälar.

Det finns fortfarande många döende sälar, koalor, lejon, tigrar...och till det klimatkris, utsläpp av freoner, försurning, dieselavgaser osv osv.

Miljöpartiet tvingas nu fokusera på miljöfrågorna, borta är förtroendet inom migration och islam.

Men gör det något? Nä, alla de andra partierna SD, och S och M, kan hålla på och käbbla om migrering.

Det finns dessutom bara en flyktingkris, och de flesta medborgare är nu trötta på det tramset.

Det som kommer gälla framöver är diskussioner om elbilar, kärnkraft, vindkraft, älgjakt och försurning av markerna. Ämnena tar aldrig slut!!

Detta borgar för att miljöpartiet kan nå 25 % i nästa val.

Man har kompetensen inom miljön, detta måste bara gå bra.

Tror ni som jag, att Åsa och Fridolin är lättade..,; - puh!!! av med flyktingbördan,,,nu pratar vi om det vi kan...miljön....kanske lite skola ibland också.

Miljöpartiet 2018 - För Miljöns Skull


Freon
Används väll knappt längre ?
Sedan förstår jag inte vad tigrar och koalor skulle ha med svensk miljöpolitik att göra.
Citera
2016-01-09, 14:23
  #110
Medlem
TheDarkCats avatar
Miljöpartiets språkrör har ett lågt förtroende går inte så bra för MP nu och doms immigrationspolitik har varit en anledning till att folket har tänkt om med att rösta på dem.
Citera
2016-01-09, 16:35
  #111
Medlem
Om det uppfinns något som ersätter olja, så kommer hela Europa att gå under och erövras av sandfolket. Ett par hundra miljoner desperata arbetslösa. Vart ska de ta vägen?

Europa!
Citera
2016-04-20, 20:26
  #112
Medlem
Kalle81s avatar
Efter att ha sett Miljöpartiets Helvetesvecka, som fortsätter, så vill jag slå ett slag för det positiva i det som sker.

- Extremisterna lyfts ut
- Fokus kommer ytterligare bort från migration
- Inriktningen mot islam/invandrare på ledande poster kommer ofrånkomligt ändras; om någon muslim nu vill in i ledningen, måste denne tänka sig om två gånger, och undviker det säkert, när de ser vilket drev Kaplis utsatts för.


Den här reningen som MP går igenom, motsvarar ganska bra det som SD gått igenom de senaste åren, där det till att börja med var accepterat att prata om jude-negrer, men där man på slutet kunde få sparken från minsta utskottsgrupp i Alvesta kommun om man ens nämnde något nedsättande om invandring.

SD har däremot ett problem, de måste diskutera invandring, eftersom det är deras huvudfråga, det kommer då även framöver vara svårt att navigera mellan vad man får och inte får säga.

Miljöpartiet däremot; Nu står det klart för de (snart hoppas jag) att det inte är så bra att umgås med terrorister, vara nedsättande mot kvinnor, bygga en moské i riksdagen. Efter utrensningen (ja, många till ska bort i ledning och lokalt, minst lika många som hos SD), så kan man gå över helt till Miljöpolitiken igen!

Tänk om SD hade den lyxen, bara lämna ett område som man får mycket kritik för. Det kan MP göra, de behöver fan inte bry sig om islam och muslim. Helt världsfrånvänt av valberedningen att föreslå han handhälsaren, som hade mänskliga rättigheter, demokrati och annat trams som sina starka sidor.
Sånt ska inte miljöpartiet hålla på med, åtminstone inte ha som sin huvudfråga.

De måste nu kunna finna personer med stark miljö och teknikkunskap.

Solceller tar snart över allt, det är billigare än att bygga kolkraftverk eller kärnkraft i allt fler länder.

Miljöpartiet bör ta greppet om det de kan. Jag har alltid röstat på miljöpartiet pga deras miljöpolitik, men i det senaste valet var de omöjligt för mig pga deras invandringspolitik och annat trams.

Ta den här chansen nu miljöpartiet! Det finns en plats för ett parti, mellan 5-10 % tror jag, som är starkt inriktat på miljön. Tona ner feminism, invandring och annat, låt andra driva det och ev göra bort sig.

Storhetstiden börjar nu!
Citera
2016-04-20, 23:28
  #113
Medlem
cmbws avatar
Precis som i en tråd gällande Turkiets undergång så skriver jag samma här: oj vad TS var långt ute och cyklade...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
yada yada yada
- Fokus kommer ytterligare bort från migration
yada yada yada

Där har du rätt, för nu är fokus på islamisering. Klimatet är på gränsen till att man i princip kan berättiga vad fan som helst (politiskt sett) när det gäller att slå mot muslimer (med all rätt).

Förtroendet för MP är kört i botten och de som är mitten-miljömuppar går nog över till C medan de mer fanatiska progressiva väljarna blickar mot Fi. Därefter finns det inte så många kvar. Sistnämnda är ju också en döende ras. De har lojala väljare men rekryteringen är väl i princip negativ då de skapar fler röster till SD än till sig själva.

Den globala miljödebatten är också döende, ingen bryr sig om Greenpeace längre då folk börjat inse att det snarare handlar om intressen, oseriösa forskningslobbyister så folk vänder snarare sig inåt, hur man ska sköta sin egna trädgård (där det faktiskt gör skillnad, tänk Peking vs japanska valfångare) och här är C betydligt starkare än MP.

MP hade en chans men de valde den progressiva vägen framför samarbete med Alliansen. Med facit i hand gjorde de fel och tyvärr är nog den dörren stängd nu. C har tagit ett enormt kliv åt vänster och helt enkelt fyllt gapet efter gamla MP. Där finns inget utrymme på höger/vänsterskalan nu, det progressiva gick åt helvete så deras val är inte många. Visst, de kan prova på att gå tillbaka till ett renodlat globaliserat miljöparti men som redan nämnt, det är ointressant idag. MPs framtid hänger på sympatiröster men dessa ska man nog inte lita på 2018.
__________________
Senast redigerad av cmbw 2016-04-20 kl. 23:49.
Citera
2016-04-20, 23:36
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det finns en plats för ett parti, mellan 5-10 % tror jag, som är starkt inriktat på miljön
Nyss sa du 25%.
Citera
2016-04-21, 07:03
  #115
Medlem
Sonnenwendes avatar
MP får byta namn till MuslimPartiet.
Ny slogan: Burka till Allah och en lydig kvinna är en lycklig kvinna Insallah!
Citera
2016-04-23, 13:48
  #116
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Många oroar sig för tillståndet i miljöpartiet nu om dagen.... ska partiet gå i konkurs och läggas ner?

Svaret är nej!

Som hårdnackad miljökämpe, så ser jag embryot till något nytt och stort!

Vad var det som fick miljöpartiet att slå igenom? Svar; Döende sälar.

Det finns fortfarande många döende sälar, koalor, lejon, tigrar...och till det klimatkris, utsläpp av freoner, försurning, dieselavgaser osv osv.

Miljöpartiet tvingas nu fokusera på miljöfrågorna, borta är förtroendet inom migration och islam.

Men gör det något? Nä, alla de andra partierna SD, och S och M, kan hålla på och käbbla om migrering.

Det finns dessutom bara en flyktingkris, och de flesta medborgare är nu trötta på det tramset.

Det som kommer gälla framöver är diskussioner om elbilar, kärnkraft, vindkraft, älgjakt och försurning av markerna. Ämnena tar aldrig slut!!

Detta borgar för att miljöpartiet kan nå 25 % i nästa val.

Man har kompetensen inom miljön, detta måste bara gå bra.

Tror ni som jag, att Åsa och Fridolin är lättade..,; - puh!!! av med flyktingbördan,,,nu pratar vi om det vi kan...miljön....kanske lite skola ibland också.

Miljöpartiet 2018 - För Miljöns Skull

Miljöpartiet för islam skull Miljöpartiets storhetstid är till ända nu när det uppdagats att de varit en tummelplats för extrema islamister. Gick inte längre att förneka när verkligheten trängde sig på. Alla förnekelser och motanklagelser till trots murvelkåren har övergivit Mp.

Nu stundar bara gravsättningen.
Citera
2016-04-23, 14:49
  #117
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
- Extremisterna lyfts ut
- Fokus kommer ytterligare bort från migration
- Inriktningen mot islam/invandrare på ledande poster kommer ofrånkomligt ändras; om någon muslim nu vill in i ledningen, måste denne tänka sig om två gånger, och undviker det säkert, när de ser vilket drev Kaplis utsatts för.

Jag utgår ifrån att du trollar. Men om det mot förmodan inte skulle vara så...

- Om extremister lyfts ut från MP, blir det några kvar då?
- MP kommer inte att flytta fokus från migration.
- Utsattes Kaplan för ett drev eller en granskning?

MP kommer att få det tufft mot 4% spärren.
Riktar sig mycket mot samma målgrupp som Fi och V. Och i den bästa av världar får dessa tre partier 3,9% var, vid nästa val. Då minskar extremisterna i riksdagen med nästan 12%.
__________________
Senast redigerad av persona.von.grata 2016-04-23 kl. 14:52.
Citera
2016-04-24, 00:00
  #118
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Muslimskt MP-språkrör hoppar av

Grön ungdoms språkrör i Stockholm,
Semanur Taskin, avgår och ställer sin
plats till förfogande.

Å så blossar inre strid upp om språkrörens vara eller ej
Något som väl för de flesta varit väntat och de kommer
antagligen snart nog också att få kliva åt sidan och ner.

Kommunalråd kräver språkrörens avgång

Citat:
Etelka Huber, kommunalråd för Miljö-
partiet i Nässjö, skriver i ett öppet
brev att MP:s språkrör Gustav Fridolin
och Åsa Romson borde avgå i stället
för att skicka brev till medlemmarna
om jämställdhet och lika värde.

Citaten från text-TV svt

Hörde förresten med ett öra någonting om att
någon forskare kommit fram till att MP är utsatta
för intensiv musliminfiltrering.

Är det månne storhetstiden för MP som vi nu ser ta fart?
__________________
Senast redigerad av nobbens 2016-04-24 kl. 00:02.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback