Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 19:26
  #1
Medlem
Djurdyrkares avatar
Ni som har en p-stav, hur blir ni påverkade av den?

Jag satte in min andra för ett år sen och jag går runt och känner mig gravid hela tiden. Gör graviditetstest stup i kvarten för att vara säker men det är falskt alarm varje gång.
Det senaste halvåret har jag fått sjuka cravings på mat jag egentligen hatar! I somras var jag tvungen att äta dajm, annars skulle jag typ gå under.
Nu måste jag ha saltgurka och tomat.. -.-
Citera
2015-11-25, 20:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Ni som har en p-stav, hur blir ni påverkade av den?

Jag satte in min andra för ett år sen och jag går runt och känner mig gravid hela tiden. Gör graviditetstest stup i kvarten för att vara säker men det är falskt alarm varje gång.
Det senaste halvåret har jag fått sjuka cravings på mat jag egentligen hatar! I somras var jag tvungen att äta dajm, annars skulle jag typ gå under.
Nu måste jag ha saltgurka och tomat.. -.-
Hade p-stav i ett år typ, tog ut den efter ganska precis ett år för jag förvandlades till ett monster, humörsvängningar utan dess like plus att jag blödde mängder och hade så ont att jag fick morfin mot skiten
Citera
2015-11-25, 21:41
  #3
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmafosho
Hade p-stav i ett år typ, tog ut den efter ganska precis ett år för jag förvandlades till ett monster, humörsvängningar utan dess like plus att jag blödde mängder och hade så ont att jag fick morfin mot skiten

Ouch! Har blivit ett litet monster jag med, men för mig finns det inget annat alternativ som passar mig...
Citera
2015-11-29, 10:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Ouch! Har blivit ett litet monster jag med, men för mig finns det inget annat alternativ som passar mig...
Spiral då? Jag har satt in en hormonspiral, gjorde svinont att sätta in men nu har jag ingen mens eller några besvär!
Citera
2015-11-29, 22:33
  #5
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmafosho
Spiral då? Jag har satt in en hormonspiral, gjorde svinont att sätta in men nu har jag ingen mens eller några besvär!

Just det som jag är livrädd för.. smärtan
Citera
2016-01-13, 00:45
  #6
Medlem
Ett stort plus är att jag inte blöder.

Minus med stav är att jag gått upp hur mycket som helst i vikt, mitt humör är förjävligt, min depression kommer tillbaka, jag får migrän oftare, min hy är förjävlig nu.

Men jag är ju iaf inte gravid. Vilken tur alltså...

(Haft den i 14 mån)

Edit; detta kanske inte har med staven att göra men det är ju lite konstigt att detta händer mig under de månader jag har haft den.
__________________
Senast redigerad av enklast 2016-01-13 kl. 00:48.
Citera
2016-01-13, 10:32
  #7
Medlem
Vanillababes avatar
Är inne på min fjärde stav nu och är supernöjd. Har aldrig haft bekymmer förutom när de hade bytt insättningsställe till ett ställe som var helt jävla galet så den typ fastnade i tröjan och hade sig. I slutändan hade staven flyttat på sig över en cm.

Har haft kanske fem blödningar på tio år där jag behövt skydd. Då oftast i samband med att det har varit dags för byte.
Citera
2016-02-18, 22:21
  #8
Medlem
Har en liten fråga bara; kan man gå upp i vikt av en stav såsom med piller? Det är ju inte samma hormon i dem, menar jag.

Jag har gått upp 12 kg på 15 mån av precis ingenting. Ätit likadant och tränat likadant - men ändå går jag upp några kilo/månad. Min BM sa att man inte kunde gå upp pga staven när jag var där. Men något lurt är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback