Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 18:37
  #1
Medlem
Tja! Jag har ett problem med mina studiohögtalare, det är så att jag köpte en sub som jag kopplade in idag, och kollade tydligt igenom vilka kablar som skulle sitta var osv. Men nu när jag spelar upp ljud så kommer det bara ljud från den högra högtalaren + subwoofern.

Testade då att göra ett högtalar-ljudtest i kontrollpanelen, och när den vänstra högtalaren markeras på skärmen så låter den i den högra högtalaren, och när den högra högtalaren markeras på skärmen kommer inget ljud alls. Subben fungerar som den ska.

Söker mig därför till er teknikkunniga. Jag har en Temblor T8 sub och 2st M-Audio A42 monitorer. Monitorerna har alltså ingen utgång för subben, utan jag kopplar då högtalarna till subben, och sen från subben till datorn.

En kompis till mig sa att de kan vara ljudkortet som fuckar upp det? All hjälp uppskattas!

Tack på förhand!

Hälsningar,
Victor
__________________
Senast redigerad av oscvic1 2015-11-25 kl. 19:09.
Citera
2015-11-25, 19:21
  #2
Medlem
burialhexs avatar
Vanligtvis hade man satt sub på egen oytput. men antar att du bara har 2 out?

Kör du
Left out till sub , sen thru till Left monitor?
Right out till right monitor
Citera
2015-11-25, 20:25
  #3
Medlem
Uppdatering: Lyckades på något sätt fixa det, nu kommer svårigheten att ställa in basen så den inte dånar för mycket men ändå hörs tydligt så det inte blir för jobbigt i längden...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback