Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-23, 19:46
  #625
Moderator
^Eazs avatar
Technical update imorgon, så ingen wipe då.

Citat:
Tomorrow, December 24, at 7AM GMT/2AM EST we plan to conduct technical update. The update will take approximately 1 hour, but may be extended if required. The game will not be accessible during this period
#EscapefromTarkov
Citera
2022-12-29, 14:59
  #626
Medlem
Hamprs avatar
Streets (0.13) släppt nu och servrarna råkraschade igår strax efter släppet, känns som med helt ok karta men inget revolutionerande direkt.. imho.

Hur som helst så jag har inte lirat på säkert tre år nu och funderar på att börja köra EFT igen. Känner dock inte för att köra själv så om någon är intresserad så skicka iväg ett DM. Betrakta mig som mer eller mindre helt ny på spelet då mitt minne suger. Jag är mer utav en hoarder än en PvP-torsk..
Citera
2023-03-06, 13:19
  #627
Medlem
trallexs avatar
Intressant video om fuskandet - kanske t.o.m förtjänar en egen tråd:

The Wiggle That Killed Tarkov
Citera
2023-03-07, 20:46
  #628
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Intressant video om fuskandet - kanske t.o.m förtjänar en egen tråd:

The Wiggle That Killed Tarkov

Behövs ingen egen tråd för det, fusket i Tarkov har aldrig varit värre vilket jag belyst tidigare i tråden. Mycket beror nog på att BSG håller på att göra det svårare för fuskare att göra pengar på Tarkov. Så nu är det oro och turbulent i spelet på grund av just upprörda fuskare.

Till sist: Fuck your aimbot!
Citera
2023-03-10, 08:16
  #629
Moderator
^Eazs avatar
Alltså, att det finns fuskare är det ingen som säger emot - vilket även videon visade.

Dock säger han inte hur många raider han hoppade in i (iaf inte av det jag såg, pallade inte att kolla på hela videon så spolade framåt då jag inte orkade lyssna på han säga samma sak om och om igen). Vad som hade varit intressant är en stort urval av raider han hoppade in i, utspritt på en massa olika servers (kan tänka mig att ryska och asiatiska servers har större problem än EU/US).

Nu ska det sägas att jag mer eller mindre skippat den här wipen (är level 10 så inte spelat mycket), men jag har inte sett många fuskare innan det.
Det ska också sägas att Tarkov är ett spel som lockar fram folk att skrika fuskare varje gång de dör.
Citera
2023-03-11, 01:20
  #630
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Alltså, att det finns fuskare är det ingen som säger emot - vilket även videon visade.

Dock säger han inte hur många raider han hoppade in i (iaf inte av det jag såg, pallade inte att kolla på hela videon så spolade framåt då jag inte orkade lyssna på han säga samma sak om och om igen). Vad som hade varit intressant är en stort urval av raider han hoppade in i, utspritt på en massa olika servers (kan tänka mig att ryska och asiatiska servers har större problem än EU/US).

Nu ska det sägas att jag mer eller mindre skippat den här wipen (är level 10 så inte spelat mycket), men jag har inte sett många fuskare innan det.
Det ska också sägas att Tarkov är ett spel som lockar fram folk att skrika fuskare varje gång de dör.

Ja det håller jag med dig om att Tarkov lockar till att skrika fuskare rakt ut, ofta är det bara desynk problem som framkallar frågetecken kring ens död. Såklart det alltid funnits fuskare men dom två senaste omgångarna har det varit ett mycket större problem än tidigare.

Tidigare hade fuskarna ett annat mönster, det var vanligast att dom bara farmade bossar eller highvalue loot players, nu har BSG gjort det svårare eftersom man inte kan droppa saker in raid längre eller lägga upp barter-trades på flee. Nu är det mycket vanligare att dom ger sig på spelare i ren frustration känns det lite som. Blivit vanligare med carry setups så dom rensar banan på andra spelare så att deras carry spelare som betalt dom för tjänsten kan loota skiten.

Till sist: Det finns även flygande spelare i denna wipe..
Citera
2023-12-27, 21:38
  #631
Moderator
^Eazs avatar
Ny wipe - ny karta.

https://forum.escapefromtarkov.com/t...tes-for-01400/



En newbie karta kan vara vettig, mindre risk att nya spelare springer in i hög gearade spelare.
Bra idé generellt tror jag vilket sänker tröskeln för nyare spelare, speciellt om man börjar mitt i en wipe.

Sen får vi äntligen både vault och att man kan byta axel man vilar vapnet mot vilket kan hjälpa när man slicear corners.


Utöver detta ny boss, nya bossvakter, shoreline har blivit uppdaterad, omarbetad recoil, omgjorda armor plates, omgjorda hitboxes, archivements, lite nya vapen (som vanligt).

Riktigt stor patch verkar det som, vet dock inte om jag orkar lira den här wipen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback