Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 08:26
  #61
Medlem
tuppruskarns avatar
Visst var det nästa patch det skulle komma quests, eller är jag ute och cyklar? Har känt att, trotts hur jävla awesome EFT är, jag börjat tröttnat på att bara döda och loota utan ett riktigt mål.
Citera
2017-09-05, 11:13
  #62
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Visst var det nästa patch det skulle komma quests, eller är jag ute och cyklar? Har känt att, trotts hur jävla awesome EFT är, jag börjat tröttnat på att bara döda och loota utan ett riktigt mål.

Den här videon tar upp saker som kommer. Både nästa patch (quests) och även inom den närmsta tiden (VOIP, hideouts mm.)

https://www.youtube.com/watch?v=CrszdKDZULs

Glöm inte att det är wipe när patchen kommer (2-3 veckor), så använd all gear.
Citera
2017-09-11, 17:48
  #63
Avstängd
vilket datum släpps den fullständiga versionen till PC ? Ni som spelat Beta versionen vad tycker ni om spelet är det värt ett köp ?
Citera
2017-09-11, 17:50
  #64
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
vilket datum släpps den fullständiga versionen till PC ? Ni som spelat Beta versionen vad tycker ni om spelet är det värt ett köp ?

Jag tycker det är värt ett köp (se mina tidigare poster). Inget datum för fullständig release ännu. Har precis gått closed beta så är nog året kvar iaf.
Citera
2017-09-17, 20:47
  #65
Moderator
^Eazs avatar
Ny patch idag,, bland annat quest systemet.

Citat:
Added:
Quests, first batch of story-based tasks available through Tasks tab in trader interface
Gesture and voice comes system (partially)
Now character tumbles down grass
Notification on the current firing mode on weapon when switching and/or checking firing mode
PP Vityaz
Grenade fragments physics system
New armor damage calculation formulae
Redesigned PMC hands in first-person
PMC character voice selection in game settings. Two voice options for every PMC character.

AI Improvements:
Added smooth turns
Improved cover-seeking algorithm
Fixed a part of staircase-stuck bugs
Fixed bug that caused excessive patrol point switching
Fixed bug that prevented bots from reaching the patrol point
Added aim shift on receiving damage
Added new R&R waypoints for bots and alternative patrol routes
Added shooting of legs in cases when bots only see legs
Enemy spotting speed now depends on alertness level
Sniper now provides covering fire for adjacent bots
Chance of hearing now depends on a distance
New bot zones at Shoreline

Optimizations:
Data loading order
Shader optimization

Fixed:
About 20 exploits of using weapons and items that are not in inventory
Correct fall damage
Long-distance pushback bug
Part of the desync bugs
Part of the server join bugs
Part of raid completion bugs
Bug that allow Strength skill to get leveled by repeatedly left-clicking while throwing grenade
Fixed doubling of items through secure container
Сorrected bush movement noise
Incorrect raid results stats
Weapon modding screen blur bug when using non-native resolution
Fixed melted weapons hit effects
Fixed cash flow display in trading interface, traders list and standing levels
Fixed filtering out of items which are not in loot containers
Fixed bug caused by simultaneous door opening by two characters
Fixed bug that caused weapons to freeze while opening or closing doors or turning NVD on and off
Visual fixes of indoor lighting

Various minor fixes
Multiple fixes of collisions on locations that caused character to get stuck
Chest rig display using Open button now shows slots correctly.

Changes:
To unlock loyalty levels it is now necessary to upgrade standing by performing quests
Amount of experience for healing
Adjusted ammunition damage
Now group player spawn close to each other
Loyalty levels now unlock separate tabs
Cash flow with the trader
Repair and insurance purchase now added to loyalty level
Character weapons now interacts with other characters as objects (character raises it)
If the weapon mod has slots for other mods, they can now be removed without weapon.
Citera
2017-09-18, 12:02
  #66
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Eller så köper han EFT och upplever riktigt adrenalinpåslag och hardcore game play.


För att inte gå alltför offtopic i den andra tråden.

Förklara jättegärna för någon som inte varit insatt i spelvärlden på snart sex månader vad som gör tarkov mer hardcore eller mer adrenalinskapande än det andra.

Jag misstror dig på intet sätt, jag förstår det bara inte.
Citera
2017-09-18, 12:26
  #67
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
För att inte gå alltför offtopic i den andra tråden.

Förklara jättegärna för någon som inte varit insatt i spelvärlden på snart sex månader vad som gör tarkov mer hardcore eller mer adrenalinskapande än det andra.

Jag misstror dig på intet sätt, jag förstår det bara inte.

Först och främst så har det en helt annan realism både i vapenhanteringen (ingen ammo counter, ingen HUD) och i grafiken som är enormt bra. Du trycker t.ex på shift-T för att ta ut magasinet för att se hur många kulor ungefär du har,
alt-T för att kolla om du har en kula i loppet, P för att kolla om du har auto eller single på.
När du laddar om så måste du fylla magasinet du tog ut ur vapnet med kulor igen.

Ovan ger inlevelse.

Sen, varje runda kallas en raid, där 4 till 8 spelare spawnar i en karta + ett gäng scavs, dvs NPCs + några player scavs (det kommer komma open world men just nu har vi fyra olika raids). Du väljer själv vilket gear du tar med dig in, e.g. tar du en shotgun, eller en fult utrustad M4 med ett trevligt sikte osv.
Dör du förlorar du allt gear du tog med dig in i raiden. Ja, du kan försäkra ditt gear vilket betyder att du får tillbaka ditt gear om ingen annan spelare tog med sig ditt gear ut ur raiden.

Du förlorar inte det gear som du har i din alpha,beta,gamma box, dock är den tämligen liten 3x3 slots som mest så där får typ nycklar, medkit och lite ammo plats. Det är kort sagt en safebox där allt du stoppar in där får du har kvar efter, storleken beror på vilken version av spelet du köpt i nuläget men kommer att gå att questa sig till senare).

NPC's som spawnar är farliga, ofta känns de farligare än spelare och en gång i timmen så kan man som spelare spawna som scav-faction, ca 10 minuter in i en match där du kan helt enkelt försöka döda och loota spelare (och andra scavs).

Så, säg att jag tar med mig mitt body armor, min hjälm och en M4 med HAMR sikte så riskerar jag lätt runt 200-300k rubel i loot om jag dör.
Däremot, dödar jag säg 2-3 spelare och ett gäng scavs där jag lyckas fylla min backpack med vapen, loot och grejer så kan jag tjäna lika mycket.

Som ett exempel så skulle jag testa ett nytt vapen och hur nightvision funkade för några veckor sedan och tänkte således starta en offline runda (det är när det bara är NPC's och du förlorar inget gear om du dör, däremot så får du självfallet inte behålla något du lootar).
Av misstag hoppade jag in i en online-runda, som var en runda mitt på dagen...
Bara min nightvision kostade 200k, jag hade inte tagit med några medkits eftersom jag inte brydde mig om jag dog eller inte då planen var en offline runda.
Fyfan, då satt jag på nålar när jag jobbade mig igenom kartan, blev skadad i benen, haltade och gick långsamt som fan på slutet. Men tog mig ut. Streamade detta och fyfan, efter den rundan så skakade mina händer rejält.

Sen är vapenmoddingen och hanteringen så djävla sexig.

Detta är min ena M4
https://cdn.discordapp.com/attachmen...16/unknown.png
Annan vinkel: https://cdn.discordapp.com/attachmen...56/unknown.png
Som du ser så har den ett sikte + ett litet sikte vid sidan.
Det är för att man kan sikta såhär:

Long range: https://cdn.discordapp.com/attachmen...64/unknown.png
Sen vid short range så vrider jag vapnet: https://cdn.discordapp.com/attachmen...28/unknown.png


Edit: Lägg till att det inte är någon karta eller något som visar att det är en team mate som står bredvid dig, e.g. inga nametags eller liknande. Så voice är skitviktigt när man lirar i ett team, konstant information om var man befinner sig, var man tror sig höra skott, vilken riktning man rör sig i osv.
Ofta blir man dödad av en team mate som rundar ett hörn :P
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2017-09-18 kl. 12:42.
Citera
2017-09-19, 21:27
  #68
Medlem
huricane4s avatar
Någon mer som har prestanda problem med den nya patchen?
Flöt på helt okay innan på låg medium inställning men nu är det ospelbart även om man har allt på minimum.

Har dock ingen värsting dator..
Intel core 2 quad 3ghz
8gb Ram
Geforce 1050Ti

men borde ju vara nått i spelet eftersom det ändrade sig efter uppdateringen
Citera
2017-09-20, 10:38
  #69
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huricane4
Någon mer som har prestanda problem med den nya patchen?
Flöt på helt okay innan på låg medium inställning men nu är det ospelbart även om man har allt på minimum.

Har dock ingen värsting dator..
Intel core 2 quad 3ghz
8gb Ram
Geforce 1050Ti

men borde ju vara nått i spelet eftersom det ändrade sig efter uppdateringen

Inte märkt någon prestandaförändring, dock lirar jag allt på max settings iom att min dator klarar det så om det blivit en liten förändring så kanske det är något inte jag märker men iom att din CPU är tämligen gammal så kanske det påverkar dig mer än vad det påverkar mig.
Citera
2017-09-20, 18:29
  #70
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oueeh
Är det någon som spelar betan nu? Vad tycker ni isåfall?

Helt färsk på det. har bara lirat 2 timmar men fy vad läckert. Blir ett vervvrak av detta liret.. Så nervös har jag inte varit i något annat spel. Jag hoppas det släpper när man spelat ett tag och blivit van annars kommer jag få en hjärtattack till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
vilket datum släpps den fullständiga versionen till PC ? Ni som spelat Beta versionen vad tycker ni om spelet är det värt ett köp ?

Köpte beta igår, Standard Edition. För mig, definitivt värt det. Detta kommer jag spela många år framöver.



Citat:
Ursprungligen postat av huricane4
Någon mer som har prestanda problem med den nya patchen?
Flöt på helt okay innan på låg medium inställning men nu är det ospelbart även om man har allt på minimum.

Har dock ingen värsting dator..
Intel core 2 quad 3ghz
8gb Ram
Geforce 1050Ti

men borde ju vara nått i spelet eftersom det ändrade sig efter uppdateringen

Inga prestandaproblem, inget jag märkt än i alla fall. Har också i grunden gammal dator.

AMD Phenom II 3,4ghz
16Gb DDR3
RX580 8gb
__________________
Senast redigerad av Min-Mamma 2017-09-20 kl. 18:35.
Citera
2017-09-22, 12:41
  #71
Medlem
huricane4s avatar
Nu flyter det på igen, kom en ny uppdatering som rätade till det
Citera
2017-09-22, 13:00
  #72
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huricane4
Nu flyter det på igen, kom en ny uppdatering som rätade till det

Gott att höra. Jobb i ytterligare 5.5 timme, sen blir det hem och nöta EFT
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback