Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-25, 10:09
  #1
Avstängd
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/8-...ager-att-sluta
Citat:
Så många som 8 av 10 poliser har funderat på att säga upp sig, det visar en ny undersökning. De främsta skälen är den låga lönen och den pågående omorganisationen.


Att Sverige inte har råd att betala skäliga löner till polisen beror på den muslimska bidragsinvandringen som tar alla skattepengar kan göra att polisen i förlängningen vill dryga ut kassan med lite mutor. Låga löner bäddar för en korrupt poliskår vilket är allvarligt.

Kommer polisen bli mer korrupt i framtiden?
Citera
2015-11-25, 10:14
  #2
Medlem
Venteezs avatar
Tro mig, vill man spendera pengar på polisen så gör man det. Pengar till polis och annan ordning har staten ALLTID pengar till. Det har ingenting med invandringen att göra.

Det handlar snarare om att man inte vill det. Om tillräckligt många hotar med att säga upp sig så kommer lönerna att stiga och det ganska högt tills staten "inte har råd".
Citera
2015-11-25, 10:16
  #3
Medlem
Att Sverige inte har råd att betala vettiga löner till polisen beror på att poliser rent statusmässigt ligger på ungefär samma nivå som sjuksköterskor och lärare och liknande yrken. Höjer man lönen för dessa så stiger bara priserna. Det man ska arbeta för är bättre arbetsvillkor.
Citera
2015-11-25, 10:16
  #4
Avstängd
Basebolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venteez
Tro mig, vill man spendera pengar på polisen så gör man det. Pengar till polis och annan ordning har staten ALLTID pengar till. Det har ingenting med invandringen att göra.

Det handlar snarare om att man inte vill det. Om tillräckligt många hotar med att säga upp sig så kommer lönerna att stiga och det ganska högt tills staten "inte har råd".
Aa staten har ju så mycket pengar
Citera
2015-11-25, 10:18
  #5
Medlem
Venteezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Aa staten har ju så mycket pengar

Det handlar inte om att staten har mycket pengar utan att staten gör pengar om ordningen skulle hotas. Det är en kärnverksamhet i en stat, har man ingen ordning så har med efter en tid ingen stat.
Citera
2015-11-25, 10:19
  #6
Medlem
loliravers avatar
Jag är säker på att om polisen löste fler brott skulle dom få mer i lön
Citera
2015-11-25, 10:19
  #7
Medlem
Ricolas avatar
Tror inte att det gäller över hela landet heller.
Citera
2015-11-25, 10:26
  #8
Medlem
supremanics avatar
Då kan väl de där 80 procenten ta och säga upp sig då... Så dålig lön har de faktiskt inte!
Citera
2015-11-25, 10:30
  #9
Medlem
PiusXIIIs avatar
Så där har det varit i 25 år. Den enda gången en vanlig Svensson märker av polisen är när han får fylleblåsa eller när han läser om deras gnäll i tidningarna.
Citera
2015-11-25, 10:41
  #10
Medlem
sherms avatar
Herregud. Snacka om chockerande siffror. Att det var såhär illa kunde jag inte föreställa mig.
Citera
2015-11-25, 10:44
  #11
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musselmuslim
Att Sverige inte har råd att betala skäliga löner till polisen beror på den muslimska bidragsinvandringen som tar alla skattepengar
Det där är ju naturligtvis skitsnack. Man har inte skurit ned på Polisen för att finansiera invandringen. Inte ännu åtminstone.

Detta beror till stor del på att man förhandlat upp ingångslönen för poliser, vilket ju är bra, men samtidigt inte förhandlat upp lönen för poliser som varit anställda ett tag. Därför kan en nyutexaminerad polis tjäna MER än en med 7-8 år i yrket.

Dessutom ökar trycket samtidigt som vi får färre poliser som ska hantera allt mer. Det leder till stress och dålig stämning och det är ju inte heller roligt.
Citera
2015-11-25, 10:45
  #12
Medlem
Är nog mest bara gapande. Vad ska poliserna göra istället, bli ordningsvakter lixom?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback