Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 03:29
  #1
Medlem
Silentminds avatar
http://imgur.com/M8rg8Pl

Vafan ska jag göra nu?!
Citera
2015-11-25, 03:32
  #2
Medlem
Nordfeldts avatar
Hoppsan. Du bör gissningsvis kontakta din operatör snarast möjligt.
Citera
2015-11-25, 03:36
  #3
Medlem
Silentminds avatar
Gjorde nyss det och har försatt telefonen i flygplansläge med endast wifi påslaget. Suck...
Citera
2015-11-25, 03:55
  #4
Medlem
Silentminds avatar
Ingen mer? Kommer det en fet faktura nu eller är det sista smset bara en förfalskad bekräftelse på att jag prenumererat på något och sen om jag går vidare med att smsa kommand-orden så hamnar jag i sliten?

Shit... vad ska jag göra?!
Citera
2015-11-25, 04:24
  #5
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Ingen mer? Kommer det en fet faktura nu eller är det sista smset bara en förfalskad bekräftelse på att jag prenumererat på något och sen om jag går vidare med att smsa kommand-orden så hamnar jag i sliten?

Shit... vad ska jag göra?!

Kan du inte göra en fabriksåterställning av telefonen?
Citera
2015-11-25, 04:28
  #6
Medlem
Silentminds avatar
Jo klart men jag ser inte hur det skulle förhindra en fakturering till mitt telefonnummer :/
Citera
2015-11-25, 08:02
  #7
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Googla på numret och se om du hittar andra som råkat ut för samma scam. Om nu något ens händer.

Vad sa din operatör?
Citera
2015-11-25, 08:38
  #8
Medlem
844 är gratisnummer, det kommer bara kosta dig ett vanligt internationellt SMS.

De försöker lura dig att confa om din telefon, men har inte gjort det automatiskt.
Citera
2015-11-25, 12:36
  #9
Medlem
Silentminds avatar
Mitt sms kostade som ett vanligt, enligt min operatör. Jag skulle hålla koll på kommande fakturor men det lät inte som att de hittade något allvarligt. Antar att det var en bot som svarade direkt när jag skickade mitt svar.
Citera
2015-11-25, 18:44
  #10
Medlem
fimbuls avatar
Jag skulle tro att han använt en smstjänst som inte är färdigkonfigurerad.
Därför han uttryckligen ber dig svåra via mail.

Bedrägeriförsöket gäller inte telefonen utan han kommer betala för mycket för varan med en ogiltig check, och sedan be dig betala tillbaka överskjutande belopp via Western union.

Efter någon dag upptäcker banken att checken är ogiltig och tar tillbaka hela summan från ditt konto.
Där står du med en skuld på de pengarna du skickat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback