Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-24, 22:53
  #1
Medlem
Är det vanligt att man får det?

Efter min gastroskopi som gjordes förra veckan så har jag haft ont uppe i gommen och en liten svullnad på ena sidan.
Har ont i halsen också men trodde det berodde på förkylningen.

Men imorgon är det exakt en vecka sedan gastron och förkylningen är nästan helt borta och sitter här nu med väldigt ont i gommen och på högra sidan i halsen där halsmandeln ska sitta ungefär (har opererat bort mina).
Kollade med hjälp av ficklampa in i min mun och har som blåmärken i gommen och är röd vid halsen, kan inte se hur det ser ut längre ned i halsen tyvärr.

Har extremt svårt för att prata, äta och dricka. Även att svälja mitt egna saliv har blivit en utmaning pga smärtan på dessa ställena. Tycker det blivit mycket värre idag. Borde det inte bli bättre istället såhär en vecka efter?

Vad kan jag göra för att lätta på smärtan? Vanliga lite starkare smärtstillande funkar inte.
Citera
2015-11-25, 00:29
  #2
Medlem
Har också gjort gastroskopi och det var fan det jävligaste jag varit med om. Men jag fick inte ont i efterhand överhuvudtaget. Ring sjukvårdsrådgivningen och hör med dem. Eller åk till vårdcentralen och hör. Hoppas du blir bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback