Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-26, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är du gravt berusad eller skrev du det där förvirrade inlägget för att provocera oss andra?

Jag hoppas att du inte ligger vaken i natt och funderar över detta? Det jag ville ha sagt gick nog fram det finns så många som behöver vår hjälp och när vi ger några få ett tillvaro med all inklusive så missar vi några miljader Araber på plats.
Citera
2015-11-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du fick svar redan i inlägg 359 på den frågan
Det finns några som skriver i tråden som ger ett direkt enfaldigt intryck dit hör du. Du saknar helt sakargument och går enbart till personangrepp. Men jag har en viss förståelse för att du gör det då du inte kanske har så lätt för dig. Men skulle du inte kunna var vänlig och förtydliga; vilket är mitt parti, vilket parti står och visar skyltar vilket parti är som skit i vinden ( ett extremt illa formulerat uttryck)

Du är ta mig tusan helt sanslös. Hur mår Du egentligen? Magsår? Du är så nedlåtande mot alla så jag förstår inte vart Du vill komma. Du kommer inte med några sakliga motargument. Endast insinuationer. Är Du helt ovetande om HUR man debatterar? Man MÅSTE visa någon tolerans för att det finns andra inriktningar än Dina.

Beträffande MK så får han stå till svars hos sina partimedlemmar på deras landsmöte, vilket startar i morgon. Han har varit med om att driva partiet till en ökning ca 10% på drygt ett år. ( från valet sept -14 ) Dessutom var han ställföreträdare Jimmie Åkesson under hans sjukskrivning. Jag tyckte han skötte detta perfekt.
Jag struntar fullständigt i vad han HAR gjort och INTE GJORT så länge han kör den politik han gör. Han har INTE svikit politiken. Anser jag. Det är viktigast.

Alla tidningar finkammat ALLT som har något med SD och deras politiker att göra. Minsta lilla skitgrej förstoras upp och saluförs. Endast kungahuset i jämförelse.
Inga andra partier skärskådas på detta sätt. Som SD sympatisör har man blivit immun.
Följer man media under årens lopp, så kan det tyckas underligt att ett parti som åstadkommer så mycket skit under alla år kan finnas kvar, och växa dessutom.men ve den tidning som skulle ge SD ett erkännande.

Men folk är intelligenta och har genomskådat detta. Vi vet, att ju bättre SD är, desto mer skit får de. Att de är isolerade i Riksdagen har enbart gett dem en massa % uppåt. Detta har tydligen vare sig Riksdag, Regering eller media förstått.

De är dock ett parti med en politik som stått sig genom åren. De har varit förutseende och haft helt rätt. Så rätt, att 4-5 partier nu tagit efter. Vi har plötsligt fått en fascistisk regering. Eller? M och KD är också fascister. C och Lib är nog endast halv.

Jag skall med största intresse följa deras landsmöte, och det tycker jag Du också skall göra. Det finns en chans att Du kanske lär Dig något och kommer att kunna bemöta inlägg på ett intelligentare sätt i fortsättningen.

Mvh ( jag vet att jag är blåst. Annars hade jag inte svarat Dig.)
Citera
2015-11-26, 21:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Jag hoppas att du inte ligger vaken i natt och funderar över detta? Det jag ville ha sagt gick nog fram det finns så många som behöver vår hjälp och när vi ger några få ett tillvaro med all inklusive så missar vi några miljader Araber på plats.

Jaha? Den här tråden handlar om Mattias Karlsson.
Citera
2015-11-26, 21:16
Medlem
Jag röstar inte SD men ännu har jag inte sett något som fått mig att tappa tilltro till SD.
Vad bryr jag mig om han önskar sig 10 000 kr mer i lön? Och att han skrev artiklar på avpixlat där han inte ville skylta med sitt namn är förståligt.

Det enda är att det är tråkigt att de har sådana interna stridigheter att de läcker som såll.
Hade pressen fått tillgång till andra partiers mejlservrar hade det också dykt upp en del smaskig info. Men det kommer inte hända, tidningarna har för stor respekt för de andra partierna.
Citera
2015-11-26, 21:18
Medlem
santos_devilles avatar
Denna tråden är ju ett bevis på att SD-MK svansen hqr gått från fanclub till sekt.

Helt otroligt. Jag tror på allvar att toppen skulle kunna bli tagna på bar gärning när dom knullade småpojkar och sekten hade försvarat händelsen som " men drt finns ju andra pedofiler också"

Vi får se om något scoop kommer imorgon. Något som kanske kan rubba hjärndödheten i sekten.
Citera
2015-11-26, 21:25
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är SDs vanliga halmgubbe dom har rätt i sin analys. Men nu handlar tråden bl.a om MKs uppenbara lögn om hur det gick till när han fick sin löneökning. Det handlar inte om SDs partiprogram, inte om han är värd sin lön, inte om vad andra politiker tjänar utan enbart om Mks uppenbara lögner. De lögnerna har inget med partiprogram eller analyser att göra. SD som parti får varken mer rätt eller mer fel i sin samhällsanalys.

Det är däremot intressant att se hur många partimedelmmar och även sympatisörer tycker att det är likgiltigt att en ledande företrädare är en lögnaktig syltrygg. Det innebär att ni inte ställer några som helst moraliska eller etiska krav på era företrädare. Det är helt ok att dom ljuger er rakt upp i ansiktet och ni närapå tackar för lögnerna.

Om hur det gick till när han lön sattes

Jag är varken ung eller naiv, Det säger en del om dig däremot om du tycker att det är ok att en förtroendval ljuger sina medlemmar rakt upp i ansiktet. Det säger även en hel del om hur ledande partiföreträdare ser på organisationens medlemmar,en bräkande fårskock som ska göra som dom är tillsagda och sen hålla käften. Om du tror att det fungerar så i normala organisationer är du direkt enfaldig. Det kan säker fungera så i en del sosseorgansiationer eller fackliga dito dvs organsiataioner som styrs av maktfullkomliga pampar.

Det verkar inte vara någon annan som håller med dig i någonting annat heller. Och det jag talar om handlar i allra högsta grad om MKs lögner, anonym avsändare på friatider igår, eller någonting gällande de där i partitoppen. Det här är en gräsrotsrörelse, och de är alla utbytbara. Släng ut Karlsson, släng ut Åkesson. Ingen bryr sig. Det här media håller på med är bara fånigt, och det är nästan ingen idag som tycker som du. Nu är VI 72% eller vad det nu var. Din tid är över. GG.
Citera
2015-11-26, 21:37
Bannlyst
Sekttänket står alla som skriker Welcome Refugees för.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Denna tråden är ju ett bevis på att SD-MK svansen hqr gått från fanclub till sekt.

Helt otroligt. Jag tror på allvar att toppen skulle kunna bli tagna på bar gärning när dom knullade småpojkar och sekten hade försvarat händelsen som " men drt finns ju andra pedofiler också"

Vi får se om något scoop kommer imorgon. Något som kanske kan rubba hjärndödheten i sekten.

Om du är en kille som Mattias Karlsson och är född i en rik stat så vill man så klart att den staten ska förbli rik.

Är det nu så att Mattias Karlsson vill ha en högre lön så spelar det ingen roll staten lånar miljarder varje vecka.
Min fråga är snarare har ni sett dom? Dom kommer hit som unga män dom är som föråkare i slalom när dom fått permanent uppehållstillstånd så betalar Svenska staten för hela feta släkten med flyg.
Familjer på 12 peroner.

Det kallas för anhöriginvandring just nu så har vi 800 000 som bara väntar på nästa flyg till dom dumma Svenskarna.

Dom som kommer sätts inte direkt i arbete 25% ska rätt in i åldringsvården. Det är ett hån men kanske skiter folk i sånt i dag det bästa kanske vore ett nackskott på alla Svenskar över 70år?

Allt trams om Mk är totalt ointressant just nu.
Senast redigerad av Faceboknejtack 2015-11-26 kl. 21:42. Anledning: Rubrik:
Citera
2015-11-26, 21:50
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Nä det är överdrivet, det är mer av prioriteringar. MK kan komma undan med mycket så länge som han gör ett bra jobb, och han gör verkligen ett bra jobb. Så att påstå att det är en hjärndöd sekt känns lite märkligt.

Det behövs lite mer för att rubba förtroendet för MK och visst, Expressen kanske har något smaskigare. Men det som hittills har publicerats är fjantiga petitesser även om de givetvis inte är bra.
Citera
2015-11-26, 21:59
Medlem
Var är den påstådda skandalen?

1. MK har skrivit för Avpixlat för 3-4 år sedan?
Lika stor nyhet som att sossar skriver på Aftonbladet.
En ickenyhet.

2. MK vill ha löneförhöjning.
Exakt samma sak händer i samtliga andra partier. Det finns inte ett parti som inte göder sin topp-politiker med extra pengar.
Ytterligare en ickenyhet.

Är det verkligen inte mer som de har att komma med?
Citera
2015-11-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgilAhl

En ickenyhet.

Exakt samma sak händer i samtliga andra partier. Det finns inte ett parti som inte göder sin topp-politiker med extra pengar.

Nej, du och andra måste försöka bättra på lösförståelsen. Ettan är för mig bara intressant om han sparkat ut andra pga av samma sak som vissa påstår. I så fall borde han ligga jävligt illa till.

Tvåan, det gäller inte löneökning, utan att han ljugit om hur han skaffade sig denna löneökning.
Citera
2015-11-26, 22:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

En ickenyhet.

Punkt 1 är ganska ointressant även om Karlssons indirekta avståndstagande från Avpixlat borde uppröra sidans läsare men det är nog för mycket begärt. Punkt 2 kan man däremot inte slingra sig från och den handlar inte om att han ville ha en löneförhöjning utan om metoderna han använde för att få denna löneförhöjning. Han förde VU och sina sympatisörer bakom ljuset, det måste betraktas som ohederligt.
Citera
2015-11-26, 22:15
Bannlyst
Citat:

En ickenyhet.

Du har 100% rätt men det viktigaste var att täppa till truten på Vänsterparasiter och Unga MP och som det ser ut nu så har den planen lyckats.

Det är nästan omöjligt att ge sig på redan frälsta. Hoppas att SD kommer med något nytt på sina landsdagar invndrarpolitiken räcker inte längre där är Moderaterna tillbaka där dom var före Svekfeldt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in