Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-26, 00:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Det står att båda har blivit förgiftade, vad är oklart?

Frågan är bara av vad.

Bara spekulerar, men en teori skulle kunna vara assisterat självmord, han får panik och tar även livet av sig själv (om det inte var meningen från början)
Citera
2015-11-26, 02:37
  #38
Medlem
Skulle kunna vara vanliga svampplockare som plockat med sig fel svamp hem.
Citera
2015-11-26, 09:35
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Skulle kunna vara vanliga svampplockare som plockat med sig fel svamp hem.

Svampsäsongen är över, åtminstone för amatörer. Att man dör så oväntat att man inte hinner uppsöka sjukhus eller larma ambulans tyder inte på svampförgiftning. Det brukar ha ett långsamt förlopp.
Citera
2015-11-26, 12:55
  #40
Medlem
HoAmAjs avatar
Man sa väl att man inte tror att brott ligger bakom trots att man vill vänta på rättsmedicinsk undersökning innan man lägger ner en mordundersökning?

Anar man att inget brott ligger bakom så lär det inte vara mord/självmord.
Det är ett brott och skulle utredas som ett brott. Man utreder ett mord som mord även om den misstänkte är död.

Jag skulle tippa på att det finns efterlämnade självmordsbrev (eller tydliga tecken på självmord) eller så har de fått i sig något olämpligt, somnat och dött. Eller dubbel omedveten överdos eller tex kolmonoxidförgiftning.

Men som sagt det är ju enbart gissningar.
Citera
2015-11-26, 16:59
  #41
Medlem
znors avatar
Vet vem den döde är mkt väl. Kände han väl, har skött all försälning i SKPG och till vis del i NORRK.
Ang Cb o GHB/GBL. Mkt saknad! JÄVLAHORBAJS VAD lack jag blir när mina vänner dör!
Citera
2015-11-26, 23:22
  #42
Medlem
n00bStylEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Vet vem den döde är mkt väl. Kände han väl, har skött all försälning i SKPG och till vis del i NORRK.
Ang Cb o GHB/GBL. Mkt saknad! JÄVLAHORBAJS VAD lack jag blir när mina vänner dör!
Nu snackar du om killen som vart knivad va (t*mmy)? Fel tråd?
Citera
2015-11-27, 01:54
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Eller dubbel omedveten överdos eller tex kolmonoxidförgiftning.

Kolmonoxidförgiftning i en modern lägenhet (miljonprogram, renoverat relativt nyligen) torde vara ovanligt, förutsatt att man inte verkligen anstränger sig (täpper igen ventilation mm)
Citera
2015-11-27, 22:16
  #44
Medlem
Terror828s avatar
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...-12298938.aspx
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback