Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 16:07
  #205
Medlem
Harry_s avatar
synd
hon var mkt mkt finare innan
Citera
2019-12-13, 01:11
  #206
Avstängd
Duvhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryCreek
https://www.instagram.com/p/B5r0q8Blixy/

Hon ser verkligen inte frisk ut nuförtiden... Även hennes ansikte har börjat se väldigt utmärglat ut.


Var lite Karen Carpenter över det där ja. Inga andra likheter dock då Karen C var en gudabenådad talang och en fin människa medan Märak är en värdelös slaggprodukt.

Som nån sa, hon har ju fortfarande muskler så det är väl bara idiotbantning för att få mer uppmärksamhet. Sen ska hon väl "tala ut om sina ätstörningar" Blah.
Citera
2020-02-19, 19:21
  #207
Medlem
Schournalistens avatar
Timimie Märak döms för ringa stöld (alltså snatteri).
Citat:
Timimie Märak har olovligen tagit varor till ett sammanlagt värde av 650 kronor
som tillhörde Bea Livsmedel Aktiebolag. Det hände den 11 juli 2019 i butiken Ica
Kvantum, Handelsvägen 188, Enskede
Timimie Märak dömdes till 100 dagsböter om 50 kr. Läs domen här.
Citera
2020-02-19, 21:32
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schournalisten
Timimie Märak döms för ringa stöld (alltså snatteri).

Timimie Märak dömdes till 100 dagsböter om 50 kr. Läs domen här.

Var det de sju nazisterna som tog henne?
Citera
2021-06-01, 14:00
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ta inte åt dig av hennes attitydproblem. Mimmi växte upp på Södermalm och hade så vitt jag vet bara icke-samiska kompisar som barn och tonåring. Hon har inga problem med att ta allt som svenskarna har att erbjuda henne och samtidigt stänga ute svenskarna från allt som samerna har att erbjuda.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Märak är ett lappnamn så dom har nog fått det av morsan. Men om hon bara är halvlapp så blir dom ju knappt kvartslappar.

Maxida berättade i sitt sommarprat att folkbokförda pappa Henrik är adoptivfar (till både Timimie och Maxida själv). Så spekulationerna kring deras "procentuella samisk-het" i denna tråd där Henrik poneras vara biologisk fader går inte att använda i matematiken. Deras biologiska pappa kan alltså mycket väl ha varit samisk, precis som mamma Nik. Tänkte bara tillägga det för er som är så intresserade av "kvoten äkta same". Dessutom så kan man ju spendera hela sommrar/lov och även längre perioder i olika städer som barn utan att det går att titta upp enkelt på typ Ratsit. Med detta sagt kan mycket väl syskonen spenderat mycket av sin uppväxt i Jokkmokk med samiska traditioner och språket. Men vad vet jag. Spekulerar
Citera
2021-06-02, 04:46
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suneanderaon
Maxida berättade i sitt sommarprat att folkbokförda pappa Henrik är adoptivfar (till både Timimie och Maxida själv). Så spekulationerna kring deras "procentuella samisk-het" i denna tråd där Henrik poneras vara biologisk fader går inte att använda i matematiken. Deras biologiska pappa kan alltså mycket väl ha varit samisk, precis som mamma Nik. Tänkte bara tillägga det för er som är så intresserade av "kvoten äkta same". Dessutom så kan man ju spendera hela sommrar/lov och även längre perioder i olika städer som barn utan att det går att titta upp enkelt på typ Ratsit. Med detta sagt kan mycket väl syskonen spenderat mycket av sin uppväxt i Jokkmokk med samiska traditioner och språket. Men vad vet jag. Spekulerar

Tack för att du citerade ett gammalt inlägg jag skrev för att framföra något som inte har med mitt inlägg att göra. Det blir alltid trevligare när folk gör så istället för att uppföra sig vuxet.
Citera
2021-06-02, 13:37
  #211
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Tack för att du citerade ett gammalt inlägg jag skrev för att framföra något som inte har med mitt inlägg att göra. Det blir alltid trevligare när folk gör så istället för att uppföra sig vuxet.


On Topic: suneanderaons inläg är On Topic.

Dessutom: Tråden innehåller en mängd faktafel, spekulationer och trams. Frågan om samiskhet är inte så relevant, men båda röstar i sametinget och båda är uppvuxna i Stockholm men har tillbringat lång tid i Sapmi (Sverige och Nordnorge) där de nu bor. Båda har sin publik och det är en fråga om tycke och smak om de är bra eller dåliga. Jag delar inte deras smak alls men jag dömer inte ut dem.
Citera
2021-06-03, 04:48
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk

On Topic: suneanderaons inläg är On Topic.

Dessutom: Tråden innehåller en mängd faktafel, spekulationer och trams. Frågan om samiskhet är inte så relevant, men båda röstar i sametinget och båda är uppvuxna i Stockholm men har tillbringat lång tid i Sapmi (Sverige och Nordnorge) där de nu bor. Båda har sin publik och det är en fråga om tycke och smak om de är bra eller dåliga. Jag delar inte deras smak alls men jag dömer inte ut dem.
De är etnocentriska hycklare för det.
Citera
2021-06-03, 11:14
  #213
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
De är etnocentriska hycklare för det.
Det låter som en beskrivning av en typisk flashbackare. Om Maxida var etnocentrisk så skulle hon väl inte syssla med hip-hop?
Citera
2021-06-03, 16:44
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det låter som en beskrivning av en typisk flashbackare. Om Maxida var etnocentrisk så skulle hon väl inte syssla med hip-hop?
Jag har personligen inget problem med hennes etnocentrism så länge hon inte hycklar och klagar på andra som är etnocentriska. Jag är ledsen, men du kan inte försvara en individs dubbelmoral med "men dem rå?!"
Du projicerar din kulturmarxistiska logik med långsökta straffpoäng, så som att etniska svenskar ska kollektivt straffas för det amerikanska slaveriet för de råkar vara vita, på andra, inse att det är din subjektiva åsikt och att vi andra inte följer den
Det är ju uppenbart att hon är samisk etnonationalist som vill bevara samer som majoritetsbefolkningen i ett självständigt Lappland genom restriktiv invandring och att samer skall ha speciella rättigheter andra etniska grupper ska sakna
När har du någonsin hört henne kritisera sametinget? Visa mig det. Klagar man på etnocentrism så bör man inte försvara eller delta i sametinget.
Det är inte märkligare än alla etnocentriska araber som sysslar med hip hop, de försvarar det med att bara vita kan vara rasister och att det därför inte blir hyckleri om man t ex är kurdisk etnonationalist och utnyttjar afro-amerikanskt kulturlån.
Citera
2021-06-03, 21:44
  #215
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Jag har personligen inget problem med hennes etnocentrism så länge hon inte hycklar och klagar på andra som är etnocentriska. Jag är ledsen, men du kan inte försvara en individs dubbelmoral med "men dem rå?!"
Du projicerar din kulturmarxistiska logik med långsökta straffpoäng, så som att etniska svenskar ska kollektivt straffas för det amerikanska slaveriet för de råkar vara vita, på andra, inse att det är din subjektiva åsikt och att vi andra inte följer den
Det är ju uppenbart att hon är samisk etnonationalist som vill bevara samer som majoritetsbefolkningen i ett självständigt Lappland genom restriktiv invandring och att samer skall ha speciella rättigheter andra etniska grupper ska sakna
När har du någonsin hört henne kritisera sametinget? Visa mig det. Klagar man på etnocentrism så bör man inte försvara eller delta i sametinget.
Det är inte märkligare än alla etnocentriska araber som sysslar med hip hop, de försvarar det med att bara vita kan vara rasister och att det därför inte blir hyckleri om man t ex är kurdisk etnonationalist och utnyttjar afro-amerikanskt kulturlån.

Det där var rätt svamligt och obegripligt. Vad är det du vill säga om man skalar bort kulturmarxism, araber, kurder och din okunskap om sametinget?
Citera
2023-10-18, 13:48
  #216
Medlem
Nu har det startats en samisk förskola på Södermalm, inga barn finns där men väl systrarnas mamma Nik som anställts som barnskötare, undrar vilka som vill ha sina barn hos henne med tanke på hur hennes döttrar blivit.
https://www.svt.se/nyheter/sapmi/sto...knar-annu-barn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback